Lyžařské středisko Livigno

Livigno Češi milují. Azurová obloha a kolem  opravdová pohádka. Lidí ještě je málo a panorama úžasné. Bílé vrcholy okolních alpských velikánů dokreslují romanické údolí Livigna, městečka ve tvaru hada.

Livigno v březnu

Neplánovaný  letošní jarní výlet   do italského Livigna  se náramně vydařil. Již  více jak deset  let trávíme zimu spíše v teplých asijských zemích. Loni to byla například Barma, před tím Srí Lanka, Thajsko, Laos , Kambodža, Vitenam.

Lyžařské středisko Livigno

Doplňujeme lyžařskou výstroj i oblečení a vyrážíme. Cesta trvá nějakých 8 hodin. V Livignu svítí slunce a okolní hory a příroda vypadají fantasticky. Ještě se stačíme pozdravit s přáteli, kteří se vracejí zpět do ČR.

Lyžování v Livignu

Livigno je v nadm. výšce 1800 m, nádherný apartmán máme přímo u lanovky, která míří až na vrchol do 3 000metrů. Pecka! Je už dost pozdě, ale holky jdou ještě zkusit  lyžování. Z lyžování  se vracejí nadšené .

Druhý den ráno vyrážíme celá rodinka na vrchol. Honza po úraze nohou bez lyží s velkou fotografickou brašnou, jako pojistku si nese sněžnice.  Já po 15 letech nasazuji přeskáče a lyže, uf !

Jsme na vrcholu.  Azurová obloha a kolem  opravdová pohádka. Lidí ještě je málo a panorama úžasné. Bílé vrcholy okolních alpských velikánů dokreslují romanické údolí Livigna, městečka ve tvaru hada, ležícího v nejsevernější části italské Lombardie. Nespočet vleků, lanovek a upravených sjezdových tratí.

Romantické Livigno

Příjemná atmosféra městečka s krásnými penziony i hotely. Je tady několk supermarketů, restaurace, pizerie, sportovní vybavení, oblečení, klinika, prostě vše.

Livigno patří k dražším střediskům, ale Češi to tady milují. Velký bonus pro návštěvníky je, že se nachází v bezcelní zóně a tak tady natankujete nejenom palivo o téměř 40% levněji než jinde, ale i ceny alkoholu a potravin v obchodech jsou velmi přijatelné.

Blízké lázeňské město Bormio

Když jste nabažení  nebo unavení z lyžování v Livignu a chcete si udělat výlet můžete zkusit třeba hodinu vzdálené Bormio, další lyžařské středisko a také město, kde se nacházejí horké prameny. My jsme vyzkoušely venkovní prameny, ale pro fajnšmekry budou určitě lákavé lázně, které se tyčí na skále, je z nich úžasný výhled a v luxusu horkých bazénů mohou pozorovat nádherná panoramata italských Alp.

Tunel v Livignu

4 dny v Livignu utekly velmi rychle. Rozhodnutí zda vyjet ráno nebo užít ještě jeden den lyžování bylo těžké. Důvodem je tunel, který vede do Livigna a kterým jedeme i zpět. Tunel v turistické lyžařské sezóně je v sobotu otevřen jednosměrně do 9. hodiny směrem ven z Livigna a pak se otvírá až v 17. hodin.

Scuol a Guarda

Nakonec jsme se rozhodli, že vyrazíme ráno, po cestě jsme navštívili dvě nádherná městečka  Scuol a Guardu ve Švýcarsku a tak výlet dovršili dalším báječným zážitkem.

Autor: Jana Schlitzová | sobota 19.12.2015 19:19 | karma článku: 9,37 | přečteno: 541x