MHD v Praze - nesmyslné utrácení za zbytečnosti
Když nic jiného, dá se pražskému Dopravnímu podniku přiznat, že umí vzbudit údiv. (původně jsem chtěl napsat pobavit, ale ono to moc úsměvné není – spíš naopak)
Novinka:budeme mít v metru několik nových košů, které budou stát téměř osm milionů. Přesně to byl pro nás cestující problém klíčový! (rozhodne-li se někdo v metru odpálit bombu, jistě ho to odradí...) Je s podivem, že Dopravní podnik ještě neudělal (nákladnou) anketu, jaké koše by se cestujícím líbily. DP se totiž rád zajímá o názory cestujících. Svého času řešil palčivou otázku, vyhovují-li lidu více sedačky v metru příčné, nebo podélné, aby pak velkolepě zvolil kombinaci těchto variant, přičemž mu ovšem unikl podstatný fakt (viditelný při první jízdě v metru), že vzhledem k absolutnímu nedostatku místa na nohy sedí cestující na sedačce proti protilehlé dvojsedačce ve většině případů stejně (velice nepohodlně) bokem. Zrovna tak se kdysi řešilo přání pražanů, zda mít sedačky MHD plastové, dřevěné, koženkové, textilní..... Vyhrály textilní, které jsou jistě nejhezčí a nejpříjemnější, jen – ouha – udržet je v čistotě je problém (jaké překvapení!), tudíž se po čase potichu koná návrat ke kožence...(nemluvě o tom, že v tramvajích by vyhrály i dnes klasické šedé a červené původní sedačky, které se zcela zbytečně vyhazují a mění za jiné-proč???) Do toho ty osmisetmilionové patálie s Opencard, za kterou by měli její aktéři nejen vyletět ze svých křesel, ale jít rovnou sedět za tunel jak hrom, jenže těžko najít někoho odpovědného...Tak se raději budou nakupovat nové tramvaje, které splňují technické parametry tak, že jedny hoblují koleje, tudíž už leckam nemohou a kvůli druhým se musí měnit refýže,dřív než vůbec vyjedou, protože jinak neprojedou. A společné mají to, že vyhovují cestujícím méně než všechny dřívější typy. Také mne pří nedávné jízdě metrem na nové trase v Norimberku napadlo, proč vlak jede zcela bezhlučně, kdežto v Praze nové soupravy i na nových úsecích řachtají stejně jako ruské vozy před 30 lety. (a nepochybuji, že náklady na trať i za soupravy byly v lepším případě srovnatelné)
Jestli ono by nakonec nebylo nejlepší udělat anketu, co že cestující v MHD štve opravdu nejvíc, než dělat ankety o uměle vytvořených problémech, majících ve finále za cíl jen udělat předraženou zakázku pro spřízněnou firmu.
Troufnu si zde odhadnout názor většiny cestujících na pár problémů, pozoruhodných zejména v souvislosti, kdy DP křičí, jaký má nedostatek peněz, a zatímco služby neustále zhoršuje, lije peníze do černých děr (či spíše kapes).
Co opravdu (nejsou-li peníze na podstatnější věci) cestující MHD nepotřebuje:
Opencard-nesmysl od začátku (a svým diletantským provedením dvojnásob). Nikdo by Opencard nikdy nepostrádal a papírové kupony v tramvajenkách mohly sloužit klidně dál, aniž by to někomu vadilo. Koše možná zvýší nepatrně čistotu ve stanicích, ale tento problém většina cestujících za klíčový nepovažuje (na rozdíl od svinčíku ve vozidlech), cena je zcela absurdní a je to řešitelné mnohem racionálněji. Tramvaje-čím novější, tím méně oblíbené (zdá se, že nejen pro lidi, ale i pro tratě) - upravené staré typy tramvají s nízkopodlažní střední částí plně vyhovují (Ve Vídni k plné spokojenosti slouží tramvaje mnohem starší, nemluvě o tom, že i určitý typ tramvaje může pozitivně sloužit k typickému koloritu města). Rovněž různé elektronické tabule v tramvajích, oznamující stanice, instalované do starších vozů, jsou při nedostatku financí zbytečný nadstandard. (Opět-ve Vídni dodnes stačí běžná papírová tabule, jaké byly v tramvajích donedávna u nás). A nepochybně drahé (byť vtipné) klipy o kultuře cestujících, které samy ničemu nepomohou, pokud nebude někdo konkrétní na pořádek v metru a tramvajích dohlížet a řešit ho.
A co tedy cestujícím naopak vadí a co je třeba řešit prvořadě?
Stále větší intervaly a díky tomu delší čekání a nechutné cestování hlava na hlavě. Nesmyslné umístění sedaček, kdy 2 lidé nemohou sedět proti sobě. Odpadky a špína ve vozidlech. Zapáchající individua, používající MHD místo noclehárny...
Takže, vážený Dopravní podniku, kulturu cestování nezvedne lití peněz do techniky a zbytečných projektů. I v nových vozech lze jezdit nekulturně a naopak.
Takže s úsporami začít někde jinde - ne na úkor cestujících, ale na úkor zbytečných zakázek
Martin Rychta
Rozdílný přístup k minulosti
Jako obvykle u příležitosti začátku 2.světové války se dnes Němci omlouvají a pokorně prosí o odpuštění.
Martin Rychta
Žádný inaugurační projev nebyl
Snahy o hodnocení inauguračního projevu jsou zcela mimo mísu. Žádný inaugurační projev pronesen nebyl.
Martin Rychta
Audience - druhý díl
Václav Havel napsal geniální jednoaktovku. Děj je všeobecně znám, spisovatel koulící sudy, držící se svých zásad versus sládek, podávající hlášení StB, bojující sám se svou malostí, zbabělostí, vyčůraností...(a chlastem).
Martin Rychta
Odpověď suverénního státu: Do toho vám nic není! (o sklánění hřbetu)
Klíčová otázka - co by tento podělaný čtyřlístek dělal v situaci, kdyby ve vzduchu byla nějaká opravdová akutní hrozba a oni by měli pevně hájit svobodu a suverenitu této země?
Martin Rychta
Ochuzená show Davida Ratha
Tak už ho vezou...Velká parlamentní show za chvíli vypukne, leckteré oko nezůstané suché nad dojemnou sebeobhajobou nevinné oběti politických intrik
Další články autora |
Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie
Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...
Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve
Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...
Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další
Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...
Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů
Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...
Ukrajině nastává „nejtemnější hodina“. Začíná mluvit o jednání s Rusy
Premium Ukrajinské armádě se stále nedaří stabilizovat situaci na frontě a nálada v Kyjevě je čím dál...
Pražským Klementinem lze brouzdat i mimo otevírací dobu. Virtuálně a z domova
Tam, kde končí prohlídková trasa, teď začíná virtuální prohlídka. Díky moderním metodám mohou lidé...
Léky na cukrovku či ředění krve od praktika? Ministerstvo chce změnit podmínky
Ministerstvo zdravotnictví (MZd) chce zmírnit pravidla pro předepisování léků praktickými lékaři....
Polární záře, potíže s komunikací. Zemi zasáhla obří geomagnetická bouře
Zemi zasáhla v pátek geomagnetická bouře nejvyššího stupně, uvedl americký Národní úřad pro oceán a...
Příští stanice Auschwitz, řvali na ni v metru. Fanoušky Sparty teď šetří policie
Premium Šestasedmdesátiletá Eva Turnerová přišla za války o většinu příbuzných v koncentračních táborech....
- Počet článků 28
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1589x