Obehraná píseň z Českých drah má už hodně falešných tónů
Čteme-li dnes, že České dráhy (ČD) od 14. prosince vypraví denně v průměru 6789 vlaků pro 170 mil. cestujících a to ještě s nárůstem spojů, je to už směšné. Stejně, jako je směšná cena za dosažený komfort ve výši mnoha desítek miliard korun na dluh. Ten se bude alespoň dílem zčásti umořovat převodem všech nádraží z jedné státní organizace do jiné. Do Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), která bude muset, má-li se s mnoha zdevastovanými nádražími vůbec něco udělat, zvýšit přepravcům už tak vysoké poplatky za užívání tratí. Servisní státní firma SŽDC bude bohatnou, přepravci budou chudnout, nebo to vše zaplatí nakonec zaplatí občané ze svých daní. Po čertech nevábná budoucnost.
Poslední ministr dopravy, který měl zájem na efektivním provozu ČD, byl Jan Stráský. Od té doby vidíme na dopravě ministerské panoptikum loutek, amatérů a škodičů, když za toho nejhoršího škodiče můžeme prohlásit ministra Šimonovského, v jehož době působení došlo k doslovnému rozmetání koncepce českých rychlovlaků a vysokorychlostních tratí. Dnes jsou italská, v Česku provozovaná, Pendolina už přes deset let stará, spojení s Německem a Rakouskem nezajišťují a pomalost ČD je na úrovni tak šedesátých let minulého století. Kdysi bohaté ČD Cargo je vykradené a poslední ministerský chvástal z ANO, Antonín Prachař, se do roka poroučel z funkce, protože vlastně ničemu pořádně nerozuměl.
Sliby ČD, že bude více internetových připojení ve vlacích jsou sice dobré, ale to rychlost spojů nezvýší. Sliby o tom, že stálí zákazníci budou mít body k dalším slevám, jsou opět dobré, ale to ztrátové ČD Cargo (ČD jsou 100% vlastníkem) také nevyřeší. Mezitím nám média odhalují Anoisty nebo jejich přítelkyně ve službách ČD, kteří údajně „makají“ za nadprůměrné platy s výkřiky: Nejsme jako ONI. To rozhodně nejsou. Jednak mají výrazně větší osobní příjmy, (placené daňovými poplatníky), a jednak jsou výkony Českých drah i jejich ekonomika podstatně horší, než tomu bylo v letech, kdy ČD řídili tzv.ONI.
Ještě se nenašel ministr financí a s ním i dopravy, kteří by byli schopni s neutěšeným stavem ČD něco udělat. Nově nastupující ministr dopravy Ťok s podporou ministra Babiše by mohli být tou dvojkou. Problém je, že už dnes se vynořují pochybnosti, (obdobné byly při nástupu Prachaře), zda náprava ČD příp. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) je skutečným cílem obou pánů. Doufejme, že oba politici tyto pochybnosti brzy rozptýlí.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Pavel přijel do Explosie, navštíví děti v léčebně a podebatuje ve Vysokém Mýtě
Poslední kraj, který v roli prezidenta České republiky Petr Pavel dosud oficiálně nenavštívil, byl...
Elektrokolo
Elektrické kolo je jízdní kolo, které pohání elektrická energie. Může se s ním jako s běžným kolem...
Nemovitosti bez majitele? Rusové chtějí na Ukrajině zabavit přes 13 tisíc bytů a domů
Ruské úřady chtějí na okupovaných ukrajinských územích zabavit více než 13 tisíc bytů a domů, které...
Kolony brzdí provoz na D5 a D8 před hranicemi, důvodem jsou německé kontroly
Na dálnicích D5 a D8 stojí před hraničními přechody do Německa dlouhé kolony především kamionů....