Neparkujte elektrauto v garáži a nedobíjejte ho úplně
Politici v západním světě už několik let hlava nehlava tlačí na elektromobilitu, i když automobilky i řada odborníků varuje, že auta na elektřinu mají řadu problémů a jejich přínos k ochraně klimatu není ani zdaleka takový, jaký byl slibován.
Vedle toho, že na výrobu elektroaut a jejich baterií je potřeba obrovské množství vzácných kovů, které se těží za velmi kontroverzních podmínek hlavně v Africe, vedle toho, že rozvoj elektromobility vyžaduje obrovské investice do infrastruktury, vedle toho, že masivní rozvoj elektromobility povede logicky i k masivnímu nárůstu spotřeby elektřiny a řady dalších velkých ALE, je zde i problém doslova fatální. Je jím riziko samovznícení elektrovozu. Dost možná jste viděli ten cirkus, co se musí dělat, když začne hořet elektromobil. Uzavírání do speciálního boxu na několik dní apod.
V poslední době hýbe světem skandál kolem elektrovozu Chevrolet Bolt. Automobilka, která je velkým propagátorem elektromobility a ráda by už v roce 2035 vyráběla pouze elektromobily, musela kvůli problémům se samovznícením už dvakrát svolávat všechna auta modelu Bolt, aby se pokusila tento problém vyřešit. To se však zjevně nepovedlo. Chevrolet patří do skupiny General Motors.
Riziko požáru je i nadále tak velké, že americké agentuře NHTSA monitorující bezpečnost na silnicích nezbylo než majitele 50 932 aut vyrobených v letech 2017 až 2019 požádat, aby svá auta neparkovali v uzavřených prostorech, a to ani ve svých vlastních garážích. A aby je ani nedobíjeli přes noc.
Společnost GM uvedla, že odkoupila část svolávaných vozidel, ale odmítla sdělit, kolik jich bylo. Výrobci automobilů v USA často odkupují svolávané vozy, aby uklidnili nespokojené zákazníky a vyhnuli se soudním sporům a zásahům federálních úřadů.
Co to ve výsledku znamená? Desítky tisíc lidí si z nějakého důvodu koupily elektromobil místo výrazně levnějšího auta se spalovacím motorem. Nyní s ním ale nemůžou do garáže a nemůžou ho ani přes noc dobíjet. Sama automobilka Chevrolet na jaře letošního roku varoval před dobíjením na plnou kapacitu. Místo toho lidem oznámil, aby se drželi pod 90 %.
Nejsem odborník na motory. Nevím, jestli je budoucnost v bateriích, vodíků, nebo v jiném pohonu. Ale troufám si tvrdit, že by se měla každá technologie nejdříve skutečně vyřešit, potom vyzkoušet, a teprve potom masivně tlačit lidem. Úplně stejné je to třeba v energetice, kde se taky tlačí obnovitelné zdroje, i když zatím nikdo nevymyslel dostatečné možnosti akumulace, ani to, jak zajistit spolehlivé dodávky elektřiny zejména v zimě. Ale stejně to tlačí. Výsledkem jsou pak požáry aut, lidé s nenabitými auty, která nemůžou parkovat v garáži. V případě elektřiny pak může být výsledkem blackout. A ve tmě budou i zelení ilumináti, kteří tvrdí, že na všechno mají patent.
Richard Peterka
Polsko napadne klimatické zákony u nejvyššího soudu EU
Polská ministryně pro ochranu klimatu Anna Moskwová označila zákaz prodeje spalovacích motorů v EU v roce 2035 za nehoráznost a hodlá ho soudně napadnout.
Richard Peterka
Německá ekonomika je v recesi. Máme se bát?
Největší země eurozóny čelí strukturálnímu hospodářskému propadu. Hrozí, že bývalá ekonomická velmoc stáhne zbytek Unie dolů sebou.
Richard Peterka
Dvojí sankční metr: proč se evropské sankce nevztahují na Gazprom?
Největší ruský dodavatel zemního plynu Gazprom na Ukrajině provozuje vlastní žoldnéřskou armádu. Sankce EU se na něj však stále nevztahují a do některých členských zemí EU proudí ruský plyn dál. Proč?
Richard Peterka
Paroubek – komerční chcimír
„Obranná smlouva asi není není nic proti ničemu, je to náš spojenec v NATO, ale takto pojatá smlouva otevírá vrátka nebo spíš velká vrata k tomu, aby tady byla v krátké době umístěna základna Spojených států se všemi důsledky,
Richard Peterka
Energetická nezávislost Evropy na Rusku je mýtus a ještě dlouho bude
Společným úsilím evropských zemí se v loňském roce podařilo výrazně snížit závislost Evropy na ruských energiích. Můžeme diskutovat o tom, zda se k nám nějaká ruská ropa nedostává zprostředkovaně, ale to je marginální problém.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích
Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...
V O2 areně prochází voda magnetickou rezonancí. Zlepší led pro MS v hokeji
Organizátoři se připravují na mistrovství světa v ledním hokeji, nedávno instalovali unikátní...
První máj lákal motorkáře, nehodu na Klatovsku jeden z nich nepřežil
Krásné počasí a sváteční volno vytáhly ven motorkáře, jarní vyjížďky měly ale v Plzeňském kraji i...
Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici
Politické strany, hnutí a spolky a jejich příznivci se sešli k oslavám prvního máje. V Praze se...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....
- Počet článků 118
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1801x