Vyhlasme jim válku!

Komu? Všem těm prapodivným postupům a praktikám - a těm, kteří na nich tak tupě lpí. Uvedu jen pár příkladů z poslední doby: ČEZ, Česká pojišťovna, Česká pošta, OSA...

ČEZ

Máme byt, ve kterém probíhala nějakou dobu rekonstrukce (a tedy tam nikdo nebydlel a zálohy byly sníženy na minimum). Nyní tam již někdo bydlí, tak jsem si řekl, že je na čase zvednout zálohy - ale ouha!

Na zákaznické telefonní lince jsem se dozvěděl, že zvednout zálohy nemohu. Nic tam nedlužím, běží nějaké účetní období - a teprve až doběhne, tak budu moci zálohy zvednout. Myslel jsem si, že špatně slyším nebo že mne někdo na opačném konci pomyslného drátu nepochopil, a tak jsem se rozhodl formulovat svůj dotaz písemně.

Odpověď na sebe nenechala dlouho čekat: "Rozpis zálohových plateb je již uhrazen, z tohoto důvodu je nutné vyčkat na vygenerování nového platebního kalendáře a poté nás případně kontaktovat s žádostí o úpravu plateb."

Tak čekáme druhý měsíc, až vyprší platnost toho platebního kalendáře, na jehož konci budeme mít jistojistě nedoplatek.

//dnes, tj. den po zveřejnění tohoto článku, mi volala slečna či paní z ČEZ, která četla tento článek. Komunikovala skvěle. Omluvila se, sdělila mi postup, kterým je možné zálohy navýšit a ujistila mne, že lidé, se kterými jsem komunikoval předtím, budou o tomto postupu informováni. Řeší-li tedy někdo něco podobného, pak vězte, že k navýšení plateb potřebujete pouze svůj variabilní symbol.//

Česká pojišťovna

V létě jsem byl vyzván, abych se dostavil na pobočku pro přihlašovací údaje do Klientské zóny ČP. Na pobočku jsem zašel v předtuše nabízení produktů - kdyby mi chtěli poslat přihlašovací údaje, mohli by využít celou řadu cest (poštou část údajů a SMSkou heslo) - a nemýlil jsem se. Odolal jsem všem dalším pojistkám, byť se ve mně mladík snažil vyvolat tu obavu z vyhoření bytu, tu z odcizení majetku, a odnášel jsem si v ruce přihlašovací údaje.

Vzhledem k tomu, že v současné době žádné pojistné produkty nepoptávám, neměl jsem nejmenší potřebu se do Klientské zóny ČP přihlašovat. Což neuniklo systému a tak mi přišel od ČP email. Ocituji: "dovolujeme si Vás upozornit, že se blíží uplynutí lhůty pro aktivaci Klientské zóny České pojišťovny. Pro první přihlášení zadejte údaje, které jste obdržel/a v Aktivačním listu při založení. Klientskou zónu prosím aktivujte na https://kz.ceskapojistovna.cz nejpozději do dnů od doručení tohoto e-mailu. Po uplynutí lhůty bude nutné požádat o vystavení nového Aktivačního listu s přihlašovacími údaji.  "

Proč bych měl zónu aktivovat nejpozději do dnů, když dle instrukcí, které jsem dostal vytištěné na pobočce, si mám klientskou zónu aktivovat nejpozději do 25. 2. 2017? Mám na to více jak rok, tak proč mne obtěžují? 

Česká pošta

V kaslíku jsem měl výzvu k vyzvednutí zásilky - kdykoli v pracovních dnech od 8 do 17 hodin. Fajn, měl jsem čas kolem oběda, stočil jsem své kroky k poště a narazím do zamčených dveří - každý pracovní den má pošta na Doudlevecké v Plzni pauzu od 12 do 13 hodin. 

Koukám opět na výzvu, zda tam něco o pauze nepíší. "Přestávka --- " Sakra proč? Proč nejsou schopni nebo ochotni zadat do PC, ze kterého to tisknou, že je přestávka taková a maková? Ptám se mladé paní za přepážkou. "To my netiskneme, to v depu, ale oni o tom ví, my už jsme jim to říkali. Správně by to tam být mělo."

OSA

Na poště jsem nakonec vyzvedl dopis od Ochranného svazu autorského. Po dvou měsících od mé žádosti (mám provozovnu, kde jsou dvě repro bedny a nechci obcházet zákon, tak jsem se sám přihlásil) mi konečně přišla smlouva a vyúčtování + upozornění, že jsem jim dosud neposlal podepsanou smlouvu zpět.

Jak jsem ji měl asi odeslat zpět, když mi ji poslali až teď? A že mám smlouvu odeslat nejpozději do včerejška - no řekněte, dá se to stihnout?

Vyhlašuji jim tímto válku!

Už mne unavujete, vážení. Chápu, že máte nějak nastavené interní procesy a postupy, ale pokud z nich nedokážete v případě potřeb svého klienta ukročit, pak o klienta můžete přijít. Zdá se, že vám to stále nedochází. Snad vám to dojde, až vám odejde dost klientů. Možná pak začnete rádi ukročovat, abyste nadběhli novým klientům.

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Václav Reithmaier | čtvrtek 5.11.2015 15:21 | karma článku: 28,40 | přečteno: 1250x
  • Další články autora

Václav Reithmaier

Péče o vztahovou zahrádku

5.3.2017 v 8:07 | Karma: 14,08

Václav Reithmaier

Žalujte Ilonu Csákovou!

3.9.2016 v 23:24 | Karma: 19,84