Recenze ( Talentová soutěž DivaMusic )

V sobotu 25.5.2013 jsem se vydala na veřejné soutěžní kolo talentové hudební soutěže, kterou pořádala agentura DivaMusic v pražském Klubu Biograf a jejíž průběh jsem se zájmem sledovala již dva měsíce před koncertem, protože se jí zúčastnila má velmi dobrá kamarádka.

Soutěž spočívala ve velké propagaci všech registrovaných talentů  v rádiu a první stěžejní kolo záviselo na hlasování posluchačů - kdo nejvíce nadchne a pobaví.  S velkou radostí jsem se proto na hlavní večer rozjela, protože v hlasování zvítězila právě má kamarádka Teri Eger. Bitva to byla těžká, protože jako jedna z mála sólistů čelila tónům kapel všech možných hudebních směrů a to v muzice často bývá velmi náročné.

Na finálovém večeru mělo vystoupit prvních deset nejlepších a aby soutěž byla soutěží, nechyběla ani odborná porota, která měla dát svůj rozhodující hlas v případě remízy v hlasování. Jejími členy byli herečka a moderátorka Lucy Junk, zpěvák Hynek Tomm a zpěvačka Madalena Joao. A právě zde jsem byla velice překvapená, protože zpěvák Hynek Tomm byl zároveň i soutěžícím v tomto hudebním klání ?!

On jediný byl nakonec ten, koho jsem znala, další jména ani tváře porotců - resektive porotkyň - mi nic neříkaly. Samotný koncert začal a mě čekalo další překvapení : neklid a nezájem v hledišti a co hůř - naprostá ignorace poroty, která měla spoustu práce s vyprávěním si navzájem a mě se hlavou honila otázka "Jak chtějí hodnotit vystoupení, když ho pro svá chichotání a zívání nevnímají ?"

Jejich pozornost upoutala až kulturní vsuvka Bohuše Matuše a samotné členky poroty Madaleny Joao a pozor dávali i když nás poctil svým zpěvem porotce Hynek Tomm. Pak se dál věnovali svým asi soukromým zážitkům, které si zřejmě nestihli sdělit o přestávce a nerušil je ani hlahol v řadách za nimi, kde se mělo tiše sedět a poslouchat, co se děje na jevišti.

Šokující přístup zřejmě ten večer neměl mít konce a tak se nejmenovaný zvukař velice zdařile věnoval posluchačově uchu neustálým pištěním reproduktorů, které prokládal něžným praskáním chybně zasunutého konektoru čehosi. Tomu se asi v DivaMusic říká "zážitek z hudby".

Možná by bylo na místě vyjmenovat všechny soutěžící, ale nezůstalo mi v hlavě skoro nic, protože kvalita jejich jistě báječného vystoupení jim naprosto pokazila celkový dojem. Upřímně mi jich bylo líto, protože znám jejich tvorbu z vysílání v průběhu hlasování a není pochyb o tom, že byli všichni skvělí ! Byla jsem vážně zvědavá, jak budou znít naživo - škoda, že jsem to vlastně ani moc neslyšela...

Posledním překvapením bylo vítězství skupiny Přelet M.S., která se v hlasování skoro nezobrazila a odsunutí vítězky Teri Eger na pozici ceny útěchy, něco jako čestné uznání, nebo cena sympatie, či jak to mysleli. Vím, že jsem v této soutěži byla angažována citově, ale mé zklamání není tak hmatatelné proto, že Teri nevyhrála, jak by to mohlo vypadat. Jsem znechucená celkově -  atmosférou počínaje, organizací, náhlou změnou soutěžních pravidel, skladbou poroty (soutěžící porotcem ! Nehorázné !) a úrovní pokračuje a ozvučením celé akce konče.

Dlouho jsem na žádném koncertě nebyla a moc jsem se těšila. Tento kulturní barbarismus mé nadšení ale natolik ochladil, že asi zase dlouho na žádný koncert nepojedu. Rozhodně ne na amatérský = na žádný pořádaný DivaMusic. Měli pod rukama tolik talentů ! Vážně bylo velice těžké rozhodnout, kdo z nich je lepší - už i proto, že všechny žánry nehorázně smíchali do jednoho klubka. Ale pak mi došlo, že asi nešlo o rozhodování. Z toho, co chudáky soutěžící nechali předvést, se nic poznat nedalo.

A perlička na závěr : po vystoupení bylo Teri Eger odborně doporučeno, aby zpívala na hudební základ nějaké kapely, jelikož má nádhernou barvu hlasu, ale vystupovat s kytarou není dost výrazné ! Tak to aby třeba takový Tomáš Klus odložil pádlo a najal si bandu harmonikářů, že ? Očividně, vážení, agentura DivaMusic své práci vyloženě rozumí ! ! !

LA

2013

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku