Výstup na Kriváň - pokračování (foto)

Tak tady jsou slíbené fotografie z výstupu na Kriváň. Je to tam opravdu nádherné a výstup patří mezi nejkrásnější v Tatrách. Vřele doporučuji, ale bez pořádných bot tam raději ani nechoďte.

Začátek západního suťového pole, pohled na JZ směrem na Nízké Tatry.

Západní suťové pole, vlevo vrchol Kriváň.

Poslední rozcestník pod vrcholem, psáno 0:45 na vrchol, což docela sedí, ale je to dost velkým tempem.

Pohled přes západní svahy Kriváně k vrcholu.

Pohled východním směrem na centrální masiv Vysokých Tater. Vlevo dole Nižné Terianské pleso, krásně je vidět na horizontu dvojvrchol Rysy a Český štít, dále v pravo Gerlach.

Pohled východním směrem. Úplně vlevo nahoře vrchol Rysy, mírně vpravo od něj Český štít a v pravo dole Krivánske-Zelené pleso.

Vrcholový kříž na Kriváni.

Vrcholové foto...

Phled na JZ na masiv Nízkých Tater. V levé spodní třetině výstupové cesty. Správně se ale jde po hraně, která mizí za levým okrajem snímku (z rozcestí se uhýbá při výstupu vpravo).

Pohled západním směrem na Západní Tatry.

Pohled severním směrem na polskou část Vysokých Tater.  V pravo dole větrolam a místo, kde se přespává.

Panoramatický pohled na centrální masiv Vysokých Tater. Při dolním okraji fotky Nižné Terianské pleso. Pohled 180° vlevo severo-západo-sever vpravo jiho-jiho-východ.

Pohled na Nižné Terianské pleso a polskou část Vysokých Tater. Vrchol Rysy úplně vpravo nahoře.

Pohled na výstupové trasy na vrchol Kriváň. Výstupová cesta vede po západním suťovém poli (cesta úplně při pravém okraji fotografie) na rozcestník, tam uhýbá vpravo na hřeben, po hřebení na vrchol Malého kriváně a pak přes sedlo výstup na na hlavní vrchol. Je možné jít z rozcestníku přímo úžlabím a siťoviskem, ale přijdete o monstrózní pohledy z hřebene, který (ač se to nezdá) je celkem ostrý. Dále nad hřebenem je patrná cesta jižními svahy Kriváně přes kosodřevinu a mizí až v lese.

Autor: Radek Hampl | pondělí 20.9.2010 10:50 | karma článku: 15,47 | přečteno: 2795x

Radek Hampl

Schizofrenie státní správy

4.1.2012 v 12:40 | Karma: 22,51

Věci (ne)Veřejné už nikdy!!