Převozník je jiná liga
Převozník, je jinými slovy, osobní gyroskopický transportér velikosti skateboardu a váhy kola. Už to ukazuje, že se nejedná v žádném případě o hračku, ne že by si s ním jeho majitel, či majitelka nevyhrál, ale primárně není určen pouze pro zábavu.
V malém těle s velkou váhou jsou vloženy hned dva 500 W motory čerpající energii z Lithium-Ionové baterie. Tělo je vyrobeno z odolného černého plastu, z něhož vystupují pouze pogumované stupačky na nohy. Otočíme-li přístroj vzhůru nohama, pak uvidíme, jak tlačítko na jeho zanutí a vypnutí, tak i zdířku pro zapojení napájecího kabelu.
V přední části je možné pod černým plastem tušit LED osvětlení.
Přístroj i přes své malé rozměry působí mohutně a věřím, že si snadno poradí i se 120 kg jezdcem, stejně však i s 20 ti kilovým potomkem.
Zapnutí probíhá jednoduše, stiskem spodního tlačítka, po němž se v horní části rozsvítí zeleně indikátor nabití baterie a provozu na pravé straně přístroje.
Položení nohy na příslušnou stupačku, tedy i přijetí informace o nastoupení PŘEVOZNÍK potvrdí pípnutím a navíc i rozsvícením předního světla, o které se zaslouží modré diody.
Dokročením druhé nohy na druhou stupačku, se pak přístroj plně aktivuje, což se projeví mimo jiné i rozsvícením zeleného LED indikátoru na druhé polovině přístroje, a také rozsvícením druhé série, či strany, modrých LED indikátorů v čele přístroje.
A toť vše, zbytek ovládání je jen na rovnováze jezdce.
I přesto, že mám na elektrických jednokolkách naježděno přes 2100 km za půl roku, ke každému novému přístroji přistupuji s respektem, což jsem učinil i v tomto případě. Udělal jsem dobře, PŘEVOZNÍK je totiž ještě citlivější než kterákoli z testovaných jednokolek.
Hlavním z důvodů je malý průměr kola.
Můj PŘEVOZNÍK, je verzí OFFROAD, a má kolo větší a to celých 10" (25 cm). Standardní přístroje jsou však 8" a v některých případech dokonce i 6". Kola nejsou oproti jednokolkám nafukovací, což má i vliv na váhu celku. V každém případě to má tu výhodu, že je nemůžete píchnout.
Jak jsem uvedl, je PŘEVOZNÍK podstatně citlivější než jednokolky a hlavně požaduje po jezdci naprosto dokonalou práci s rovnováhou zvlášť na pravé i na levé noze a právě to je velký rozdíl oproti jednokolkám, či přístrojům typu SEGWAY.
U jednokolek může za jízdy jedna noha „odpočívat“ a druhá regulovat rychlost jízdy. U vozidel typu SEGWAY je také možnost regulovat rychlost jen jednou nohou a pomáhat si přitom rukama a řídítky.
Žádný z těchto způsobů však není platný pro PŘEVOZNÍKA (což neznamená, že na něm nelze jet na jedné noze). Je jen nutné citlivě a dobře ovládat souběžně pravou i levou nohu.
CO mne třeba překvapilo, byla skutečnost, že jízda do kopce je mnohem snažší, než z kopce. Uvědomil jsem si totiž, že lidé si častěji "hrají“ s postojem na špičkách, než s tím na patách, který využíváme nejčastěji při pobytu na toaletě.
I přes tato výše zmíněná specifika si jízdu na PŘEVOZNÍKOVI, vyzkoušeli i lidé, kteří si na jednokolku netroufali, což mi potvrdilo můj názor, že psychika hraje u gyroskopických transportérů velký význam.
Já sám jsem dokázal hned po prvním nastoupení, ale nebylo to ono.
Až když jsem si vyzkoušel zatáčení, couvání a trošku si zvykl, byl jsem schopen PŘEVOZNÍKA lépe zařadit.
Dle mého názoru totiž tento dopravní prostředek patří na všechna místa, kde mají lidé povinnost, nutnost, či potřebu, se pohybovat na dlouhých rovných plochách a podlahách. Ať se jedná o výrobní závody, haly, nemocnice, úřady, či chodby Pražského, či jiných hradů a zámků.
Jeho manévrovatelnost je skutečně obdivuhodná a nezadá si s flexibilitou chůze. K ní však přidává větší rychlost a sníženou svalovou námahu, přičemž však nechává nervový systém pracovat právě s rovnováhou. Díky skutečnosti, že jsou ruce volné, je možné je použít k přenesení, či převozu věcí a zařízení, či například ke značení, či čtení čárových kódů.
Výraz PŘEVOZNÍK mi nyní dává mnohem větší smysl, než když jsem s ním přišel poprvé a za pravdu mi dává mnoho zahraničních uživatelů, kteří, jak sami tvrdí, užívají své PŘEVOZNÍKY i například pro pohyb po bytě, či zahradě a to jen proto, že jejich použití je nejen efektivní, ale i zábavné.
Třeba se podobný princip projeví i v práci, kam lidé začnou chodit opět s chutí.
Michael Rada
Namalujte život. Živte obrazy.
Vždy, když začínám psát nový příspěvek, mám již hrubou představu, o čem bude. To není problém. Problémem většinou bývá s tím, jak jej uvést. Tento je mimo jiné o zakázané technice, tak nevím, zda-li to uvést, či nikoli.
Michael Rada
Týden bez odpadu - již za týden
Prázdniny uběhly jako voda. Každý den práce v továrnách a na pracovištích klientů, kombinovaná s přednáškami, učením a tvorbou mi přinesla to, co jsem čekal, absenci nutnosti brát si dovolenou, svůj čas totiž trávím tím, co mne
Michael Rada
Kdo chce kam, pomozme mu tam, neboli politická migrace
Konečně to nastalo, v první zemi na světě se politici rozhodli emigrovat a ponechat stát lidem, jejich voličům. Možná, že Vám nejde na rozum, jak jsme na to přišel, nevadí, rád Vám to osvětlím. Nedělám totiž nic jiného,
Michael Rada
ČIstá mobilita - po deváté a naposledy o prázdninách
V Olympijském parku Plzeň bylo a je každý den vidět, jak čistá mobilita láká. Jak ukazuje článek z minulého týdne, stává se jezdec nejen HUSTÝM, ale i žádaným zbožím a nejen ženy ptají se "můžu taky", dnes další novinky.
Michael Rada
Maiku - haiku
Po včerejším úspěchu, nezůstane na suchu ani nitka. Celý jsem zborcený potem básníkovým, který tryská ze všech otevřených ran mého já. Jsem cedníkem a marně se snaží kritici ucpat otvory, některý vždy zůstane otevřen a já žiji.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Hasiči při pálení čarodějnic zasahovali u dvacítky požárů, často zbytečně
Na mnoha místech Česka se během včerejšího posledního dubnového večera rozhořely ohně při tradičním...
Ukrajina zasáhla další ruskou rafinérii, okupační armáda zabíjela v Oděse
Sledujeme online Ruská protivzdušná obrana v noci na středu sestřelila šest dronů nad čtyřmi regiony, informovalo...
VIDEO: V jižní Číně se propadla dálnice, o život přišlo nejméně 19 lidí
Nejméně devatenáct lidí zahynulo při propadu části dálnice na jihu Číny. Informovala o tom místní...
Bitva o Kolumbijskou univerzitu. Policie udeřila na zabarikádované studenty
Newyorská policie vyklidila v noci na středu budovu Kolumbijské univerzity, kde se před tím...
Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!
Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.