Převozník je jiná liga

V minulém týdnu jsem Vám poprvé představil nový gyroskopický transportér, malých rozměrů, jenž jsem nazval hezky česky PŘEVOZNÍK. Velice jsem se na jeho příjezd těšil a dnes Vám mohu poprvé v Čechách předložit jeho recenzi.

Převozník, je jinými slovy, osobní gyroskopický transportér velikosti skateboardu a váhy kola. Už to ukazuje, že se nejedná v žádném případě o hračku, ne že by si s ním jeho majitel, či majitelka nevyhrál, ale primárně není určen pouze pro zábavu.

V malém těle s velkou váhou jsou vloženy hned dva 500 W motory čerpající energii z Lithium-Ionové baterie. Tělo je vyrobeno z odolného černého plastu, z něhož vystupují pouze pogumované stupačky na nohy. Otočíme-li přístroj vzhůru nohama, pak uvidíme, jak tlačítko na jeho zanutí a vypnutí, tak i zdířku pro zapojení napájecího kabelu.

V přední části je možné pod černým plastem tušit LED osvětlení.

Přístroj i přes své malé rozměry působí mohutně a věřím, že si snadno poradí i se 120 kg jezdcem, stejně však i s 20 ti kilovým potomkem.

Zapnutí probíhá jednoduše, stiskem spodního tlačítka, po němž se v horní části rozsvítí zeleně indikátor nabití baterie a provozu na pravé straně přístroje.

Položení nohy na příslušnou stupačku, tedy i přijetí informace o nastoupení PŘEVOZNÍK potvrdí pípnutím a navíc i rozsvícením předního světla, o které se zaslouží modré diody.

Dokročením druhé nohy na druhou stupačku, se pak přístroj plně aktivuje, což se projeví mimo jiné i rozsvícením zeleného LED indikátoru na druhé polovině přístroje, a také rozsvícením druhé série, či strany, modrých LED indikátorů v čele přístroje.

A toť vše, zbytek ovládání je jen na rovnováze jezdce.

I přesto, že mám na elektrických jednokolkách naježděno přes 2100 km za půl roku, ke každému novému přístroji přistupuji s respektem, což jsem učinil i v tomto případě.  Udělal jsem dobře, PŘEVOZNÍK je totiž ještě citlivější než kterákoli z testovaných jednokolek. 

Hlavním z důvodů je malý průměr kola.

Můj PŘEVOZNÍK,  je verzí OFFROAD, a má kolo větší a to celých 10" (25 cm). Standardní přístroje jsou však 8" a v některých případech dokonce i 6". Kola nejsou oproti jednokolkám nafukovací, což má i vliv na váhu celku. V každém případě to má tu výhodu, že je nemůžete píchnout.

Jak jsem uvedl, je PŘEVOZNÍK podstatně citlivější než jednokolky a hlavně požaduje po jezdci naprosto dokonalou práci s rovnováhou zvlášť na pravé i na levé noze a právě to je velký rozdíl oproti jednokolkám, či přístrojům typu SEGWAY.

U jednokolek může za jízdy jedna noha „odpočívat“ a druhá regulovat rychlost jízdy. U vozidel typu SEGWAY je také možnost regulovat rychlost jen jednou nohou a pomáhat si přitom rukama a řídítky.

Žádný z těchto způsobů však není platný pro PŘEVOZNÍKA (což neznamená, že na něm nelze jet na jedné noze).  Je jen nutné citlivě a dobře ovládat souběžně pravou i levou nohu.

CO mne třeba překvapilo, byla skutečnost, že jízda do kopce je mnohem snažší, než z kopce. Uvědomil jsem si totiž, že lidé si častěji "hrají“ s postojem na špičkách, než s tím na patách, který využíváme nejčastěji při pobytu na toaletě.

I přes tato výše zmíněná specifika si jízdu na PŘEVOZNÍKOVI, vyzkoušeli i lidé, kteří si na jednokolku netroufali, což mi potvrdilo můj názor, že psychika hraje u gyroskopických transportérů velký význam.

Já sám jsem dokázal hned po prvním nastoupení, ale nebylo to ono. 

Až když jsem si vyzkoušel zatáčení, couvání a trošku si zvykl, byl jsem schopen PŘEVOZNÍKA lépe zařadit.

Dle mého názoru totiž tento dopravní prostředek patří na všechna místa, kde mají lidé povinnost, nutnost, či potřebu, se pohybovat na dlouhých rovných plochách a podlahách. Ať se jedná o výrobní závody, haly, nemocnice, úřady, či chodby Pražského, či jiných hradů a zámků.

Jeho manévrovatelnost je skutečně obdivuhodná a nezadá si s flexibilitou chůze. K ní však přidává větší rychlost a sníženou svalovou námahu, přičemž však nechává nervový systém pracovat právě s rovnováhou. Díky skutečnosti, že jsou ruce volné, je možné je použít k přenesení, či převozu věcí a zařízení, či například ke značení, či čtení čárových kódů.

Výraz PŘEVOZNÍK mi nyní dává mnohem větší smysl, než když jsem s ním přišel poprvé a za pravdu mi dává mnoho zahraničních uživatelů, kteří, jak sami tvrdí, užívají své PŘEVOZNÍKY i například pro pohyb po bytě, či zahradě a to jen proto, že jejich použití je nejen efektivní, ale i zábavné.

Třeba se podobný princip projeví i v práci, kam lidé začnou chodit opět s chutí.

 

Autor: Michael Rada | úterý 28.7.2015 7:00 | karma článku: 9,29 | přečteno: 465x
  • Další články autora

Michael Rada

Seriál skončil

7.7.2017 v 10:10 | Karma: 7,71

Michael Rada

WASTELESS FUTURE

14.4.2017 v 14:14 | Karma: 0

Michael Rada

KDE JE BLOG?

13.2.2017 v 14:29 | Karma: 3,86

Michael Rada

Zombie blog

28.11.2016 v 7:00 | Karma: 0