Není letiště jako letiště
Pražské letiště je jako mnoho jiných, postaveno za hranicemi města a tam zůstává i přes to, že se metropole v průběhu let rozrůstala a rozrůstá. Zatímco v minulosti byly tahouny výstavby sídliště, tedy stavby pro lidi, jsou dnes tahouny sklady a továrny, tedy stavby pro věci.
Za celou dobu však nedošlo, i přes mnoho plánů, k propojení letiště a města jiným způsobem dopravy, než po silnici. Odkázáni často na taxíky, mají turisté často možnost vychutnat si českou pohostinnost hned při první cestě po městě, jehož sláva hvězd se dotýká a stejně jako ceny za taxík.
Jsou města, kde Vás na letiště dovezou vlaky. Jsou jiná, kde tak učiní rychlodráha nebo metro, dokonce existují města, kde Vás sveze forma nadzemní dráhy, jakési lanovky a jsou města, kde Vás nesveze nic, protože letadla přistávají uprostřed metropolí (tak tomu bylo například v Hong Kongu před výstavbou nového letiště)
Pražské letiště je na tom ještě dobře. Funguje. To takové nové Berlínské, to je letištěm duchů a při pravidelném modlení, bude třeba vyslyšeno volání vlastníků a investorů a přijde čínský dobrodinec a letiště duchů koupí, stejně jako se stalo ve Španělsku. Zatím se tak však neděje.
Letiště je město ve městě. Má vlastní infrastrukturu, zaměstnává stovky, ne-li tisíce lidí, a když dojde na elektřinu, sosá a sosá, co se dá. Dojde-li k výpadku, záložní generátory nějakou dobu utáhnou to nejnutnější.
Co se však stane, když výpadek bude delší? K čemu bude miliardový dětský vláček na okraj města, či do blízkého Kladna? Bude stejně platný jako již světoznámý tunel BLANKA.
V Indii, konkrétně pak ve městě COCHIN, je také letiště a má též statut letiště mezinárodního. Místní vláda se také rozhodla investovat, ale své kroky nevidí jako akci, která se měla stát včera, ale jako věc, která má napomoci zítra a pozítří a tak pořád dále.
Rozhodli se proto odstavit letiště od elektrické sítě.
Není však třeba rušit svůj let do této destinace z důvodů obavy z přistání do tmy, naopak, cesta může být zpestřena čekáním na přílet na jediné letiště na světě, které je již dnes kompletně zásobováno elektřinou ze solárních panelů. Celková elektrárna se sestává z 46.150 ks solárních fotovoltaických modulů instalovaných částečně na střeše nákladních hal, částečně na ploše vedle. Celková plocha je 45 akrů.
Výkon elektrárny je 12 MW a dle propočtů je možné ušetřit až 300.000 metrických tun CO2.
I když vím, že politici a další "zákonodárci" na názory občanů z výšky svých postů
nevidí
dovolím si předložit ještě jednu informaci, před samotným závěrem článku. Touto informací je maličkost, jedna z těch, o kterých se v Čechách nemluví, a mluvit nesmí.
Dle studie organizace GLOBAL FOOTPRINT NETWORK zvládli lidé v roce 2015 vyčerpat zásoby surovin planety (určené na celý rok) již za 8 měsíců tohoto roku. V praxi to tedy znamená, že stejně jako vlády, žije lidstvo na dluh, dluh, který narůstá čím dál rychleji a nelze jej zvrátit. Není totiž komu půjčené prostředky vracet.
Michael Rada
Maiku - haiku
Vyvolat bouři ve sklenici vody lze poměrně snadno, stačí jen kýchnout. Nemáte-li však sennou rýmu, či nešimrá-li Vás pod nosem, pak je třeba přistoupit k dramatičtější metodě a nazvat své neumělé výtvory literární HAIKU.
Michael Rada
Roboti, peníze a lidi
Jak již z názvu vyplývá, není důležitější věci pro průmysl, než robotizace. Pojem PRŮMYSL 4.0, či chcete-li INDUSTRY 4.0 je ve všech novinách a ústech od manažerů, přes politiky. Zatímco oni o něm hovoří jako o vizi, lidé dole
Michael Rada
Víte k čemu je databáze dlužníků? K ničemu!
Politici investují. Rádi a hodně. Je jedno, jestli do infrastruktury, která jeví se za pár let horší, než kdy před tím. Či do kompostérů, neřešíce co pak s vyrobeným kompostem. Nebo do evidencí, databází a rejstříků. Občan by řekl
Michael Rada
Zero waste week už za 14 dní
Tak se nám to přiblížilo. V týdnu od 5 do 9 září proběhne celosvětová akce, která již osmým rokem nese název ZERO WASTE WEEK. V roce 2016 bude zaměřená na plýtvání potravinami a zemědělskými surovinami a vypadá to, jako by se
Michael Rada
Vliv velikosti hlavy na ztrátu paměti
V minulých dnech se mi dostal do ruky časopis o logistice vydávaný společností pořádající mimo jiné logistické konference, Mimo jiné takové, které sponzorují lidé a společnosti, jimž jsem o jejich existenci řekl já sám.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce
Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...
Bez krytí celníky by Březinova skupina nefungovala, řekl žalobce v závěrečné řeči
Soudní projednávání vynášení informací z Celní správy členům tak zvané lihové mafie se dnes dostalo...
SPOLU paroduje heslo ANO a spojuje ho s Ruskem, premiér Fiala to hájí
V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...
Emigrantovi v USA pomohl s důchodem archiv StB, našli v něm doklad o zaměstnání
Seniorovi žijícímu v USA pomohl s důchodem v ČR archiv Státní bezpečnost (StB). Právě v něm totiž...
U Prahy vykolejil v zatáčce osobní vlak. Jel 100 km/h, strojvedoucí v něm nebyl
Na železniční trati mezi obcemi Čisovice a Měchenice v okrese Praha-západ vykolejil vlak. V...
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.