Minimální mzda v Německu, bič na České dopravce
Odkaz na originální článek je ZDE
S řidiči kamionů se setkáváme na svých cestách každý den. Při jízdě po dálnicích, i okrskách máme možnost sledovat jejich jízdu a při zajíždění na místo vykládky, často i v centrech měst, zase umění manévrovat na tak malém prostoru s tak velkým vozem.
Za více než 20 let v logistice jsem se setkal s mnoha řidiči a mezi úplnou špičku, co se týče manévrování na minimálním prostoru, patří žena - řidička. Před finální manipulací, kdy musela v centru města, v jednosměrné ulici, zajet do dvora, se skladem předního tuzemského distributora módních doplňků, se vždy zula a její přesnost se dala měřit na milimetry.
Zatímco její kolegové měli spoustu výmluv a nechávali si dokonce poponášet zaparkovaná auta, ona se vždy vešla do vytýčeného prostoru bez nárazu do jediného vozidla, stromu, či budovy.
Na cestách není možné potkávat vždy jen řidiče dobré, často narážíme na bezohledné typy lidí, kteří číslo 90, které mají na návěsu, považují za frekvenci myšek na dálnici, či věk, kterého se pravděpodobně nikdy nechtějí dožít. Vždy mne znovu a znovu překvapuje při předjíždění na dálnici, že může vozidlo s označenou maximální rychlostí 90 km/h předjíždět druhé vozidlo s tím samým označením a to celé v rychlosti 130 km/h.
Když vidím stejně se chovat i řidiče autobusů plných lidí, vždy přemýšlím, zda-li se tito verbují mezi řidiči kamionů, či zda je to naopak, ale to odbočuji od tématu.
Článek je odezvou na reakce některých dopravců na zprávy o plánovaných změnách v oblasti odměňování u našich západních sousedů. Německo chce, na rozdíl od tuzemska, řešit systémově otázku minimální mzdy a nároků pracujících v Německu. Jedná se o reakce na zvyšující se objem protestů proti některým nadnárodním hráčům, kteří zkouší v této zemi praktiky, které se dobře osvědčili například u nás.
Vyžívání kliček a děr v zákonech spojených s odměňováním, dvojí evidence, agenturní zaměstnávání jako forma profitu pro ty kdo jej organizují a almužny pro ty kdo práci odvádějí apod. Německo chce jít ještě o krok dále a sjednotit v prvním kroku minimální mzdu pro všechny, kdo svou činnost odvádějí na jejich území.
Předpokládám, že každý z čtenářů minimálně jednou zaslechl informaci, že v Německu, stejně jako v dalších západoevropských zemích působí velké množství tuzemských řidičů a to nejenom při průjezdu danou zemí, ale permanentně. Nejde jen o Čechy, stejně je to i s řidiči z dalších východoevropských zemí.
Důvodem není často lepší či profesionálnější přístup, ale skutečnost, že pracují z pohledu zahraničních zaměstnavatelů "za hubičku". V Čechách jedou na minimální mzdě, která je i daněna (někdy dokonce jen na dohodě o provedení práce), či polovičním úvazku (ale od více společností) a žijí z diet, které se nedaní.
Jak mi sdělil jeden z obchodních partnerů, nejvěrnějšími řidiči jsou vysokoškoláci, resp. zadlužení vysokoškoláci, důvodem je skutečnost, že na diety jim nemůže sáhnout exekutor.
I kdyby se tato změna uskutečnila, nemyslím, že by došlo k úbytku práce pro České řidiče v zahraničí. K čemu však může dojít je k úbytku práce pro jejich zaměstnavatele. Pro ty totiž přestane být tento business do té míry profitabilní, do jaké je tomu dnes.
Nyní záleží nejen na tom, zda-li podobná novela v Německu projde, ale i na rozhodnutí jak tuzemských dopravců, tak jejich zaměstnanců, ale i koncových uživatelů, zda-li dojdou k dohodě, či zda se vztahy rozpadnou a zahraniční společnosti tak budou zaměstnávat české řidiče napřímo.
Jen pro zajímavost na závěr dodávám, že po čtyřech dnech od zveřejnění původní zprávy si tohoto tématu všiml i server iDnes a vydal článek s názvem Čeští dopravci se bojí, že svým řidičům budou muset platit jako Němcům.
Věřím, že pan prezident při některé ze svých dalších státních cest nebude jako symbol naší republiky prezentovat Pata a Mata, protože i pro ně je připevňování a zabezpečení nákladu na vozidle zbytečností, která není hodna ani myšlenky, natož realizace.
Michael Rada
Maiku - haiku
Vyvolat bouři ve sklenici vody lze poměrně snadno, stačí jen kýchnout. Nemáte-li však sennou rýmu, či nešimrá-li Vás pod nosem, pak je třeba přistoupit k dramatičtější metodě a nazvat své neumělé výtvory literární HAIKU.
Michael Rada
Roboti, peníze a lidi
Jak již z názvu vyplývá, není důležitější věci pro průmysl, než robotizace. Pojem PRŮMYSL 4.0, či chcete-li INDUSTRY 4.0 je ve všech novinách a ústech od manažerů, přes politiky. Zatímco oni o něm hovoří jako o vizi, lidé dole
Michael Rada
Víte k čemu je databáze dlužníků? K ničemu!
Politici investují. Rádi a hodně. Je jedno, jestli do infrastruktury, která jeví se za pár let horší, než kdy před tím. Či do kompostérů, neřešíce co pak s vyrobeným kompostem. Nebo do evidencí, databází a rejstříků. Občan by řekl
Michael Rada
Zero waste week už za 14 dní
Tak se nám to přiblížilo. V týdnu od 5 do 9 září proběhne celosvětová akce, která již osmým rokem nese název ZERO WASTE WEEK. V roce 2016 bude zaměřená na plýtvání potravinami a zemědělskými surovinami a vypadá to, jako by se
Michael Rada
Vliv velikosti hlavy na ztrátu paměti
V minulých dnech se mi dostal do ruky časopis o logistice vydávaný společností pořádající mimo jiné logistické konference, Mimo jiné takové, které sponzorují lidé a společnosti, jimž jsem o jejich existenci řekl já sám.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka
Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let
Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...
Moskva se chlubí kořistí z Ukrajiny: Abramsy, Leopardy i českým BVP
V Moskvě ve středu začala výstava západní vojenské techniky, kterou používá ukrajinská armáda a...
Záplavy na jihu Brazílie si vyžádaly desítky obětí, přehradám hrozí kolaps
Rozsáhlé záplavy, které v těchto dnech sužují jih Brazílie, mají nejméně 29 obětí. Dalších 60 lidí...
Soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, na které uhořelo 34 lidí
Americký soud poslal na čtyři roky do vězení kapitána lodi, při jejímž požáru zahynulo v roce 2019...
iDNES Premium jen za 49 Kč na 3 měsíce. Získejte i vstupenky na MS v hokeji
Před blížícím se mistrovstvím světa v hokeji přichází iDNES Premium s mimořádnou akční nabídkou....
Poslanci omezí prodej půdy cizincům, změní zákon po havárii na Bečvě
Sněmovna má v pátek na programu vyšší ochranu nejlepší zemědělské půdy, novelu vodního zákona...
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 413x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.