Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

E-motion v soukromí 2 - se světovým rychlostním rekordem

Jsem první E-MOTIONEER na světě. Co to je? To je člověk který stejně jako pionýr (bez červeného šátku pod krkem) je průkopníkem nového a stejně jako mušketýr je ochráncem slabšího. Tím je v obou případech - E.MOTION

E-MOTION značí elektrickou osobní mobilitu, ale i emoce. Při jízdě na elektrické jednokolce zažívám obojí a to ve velké míře. Ovšem stejně jako ostatní odvětví, se vyvíjí i E-MOTION a směry jsou v tomto případě různé.

Co byste říkali například na to, kdyby Vám Vaše město platilo za každý kilometr ujetý na kole, či například elektrické jednokolce při cestě do a ze zaměstnání. Nejezdilo by pak lidí více? Nebylo by pak na ulicích méně vozů vyznačujících se jedním jediným pasažérem sedícím za volantem? Nedalo by se pak lépe v ulicích dýchat? Nebylo by možné místo aut, zasadit u krajnic opět stromy a dát pod ně venkovní posezení?

Bylo, a v Italském Miláně se o to všechno snaží a proto se radní rozhodli, že lidem, kteří se rozhodnou do práce dojíždět na kole, namísto autem, budou za každý ujetý kilometr platit.

Někteří si možná řeknou, co z toho, budu se šinout na kole, zpocený jak myš jenom proto, aby mohl někdo jiný dýchat? To zní ale blbě, že. Ale co když je to proto, abyste mohli dýchat Vy a Vaše děti? Já na elektrické jednokolce jezdím na jednání a již rok a přesto, že mi pracuje vnitřní svalstvo, zpocený nejsem, a i to je jedna z výhod, proč jsem se pro tento dopravní prostředek nadchl.

Ale s tou rychlostí na tom může něco být. Rychlost chůze se průměrně počítá 5 km/h, u jízdy na kole to může být 15-20 km/h což je stejně jako u elektrických jednokolek. No, ale nemyslete si, že by to nešlo jinak, ale šlo, a jak může vypadat rychlostní rekord při jízdě na elektrickém skateboardu se můžete podívat sami.

Jen pro zajímavost bych rád dodal, že jezdcem je čecho-kanaďan a skateboard modifikovali ve Slovinsku, kde byl také původní rekord pokořen. Pro ty kdo nedokoukali do konce, dosažená oficiálně naměřená rychlost byla 95,83 km/h - takže může i na českou dálnici.

Když se však zamyslíte nad tím, kdo bude všechny ty elektrické dopravní transportéry živit, řeknete si - a nebylo by levnější je šatit? Nebylo. I když se výrazně rozšíří, stále zatíží energetickou rozvodnou soustavu minimálně a co je důležité, většina spotřeby bude v noci, tedy v době, kdy obecně mají elektrárny problém s odběrem a musí řešit výkyvy.

Možností je však více, co byste třeba řekli na nabíjecí akumulátory z použitých akumulátorů. Přesně s tím přichází ve svém novém projektu společnost ENERGIZER. Myšlenka to sice není nová, ale díky své globální síti a objemům, by mohla být skutečnou pomocí, na rozdíl od jednorázových výkřiků z Japonska, či USA

No a co takhle nabíjet ze solárních kolektorů. Že už nemáme žádná pole a louky, kam je umístit? Nevadí, před více než 10 lety jsem poukázal v jednom ze svých článků na možnost umístění solárních kolektorů na nevyužívané vodní plochy. Tenkrát se mi odborníci na solární energii, včetně těch z ČEZu smáli, dnes nejen Japonsko, ale i například Velká Británie, buduje největší solární elektrárny právě na nevyužívaných vodních plochách, resp. na vodních plochách, které fungují například jako rezervoáry pitné vody, protože umístění elektrárny kvalitu vody nezhorší a naopak dopomáhá často k ochraně této plochy.

A připadá-li Vám to ujeté a moc vzdálené městskému člověku, proč by tedy nemohli auta a ostatní zástupce E-MOTION dobíjet parkovací domy, kde budou zaparkována a to nejlépe bezdrátově. Jak by to mohlo vypadat se podívejte tady.

A nad nimi, by se mohly, bude-li se jednat o vhodnou lokalitu, vznášet ještě větrné elektrárny, resp. turbíny určené pro výrobu elektrické energie v obtížně přístupných místech.

Abyste si však nemysleli, že elektromobiita jsou jen samé výhody, není to tak, protože všechny mince mají dvě strany. Jednou z nevýhod je například vyšší váha elektromobilu oproti standardním osobním vozům. Tato totiž například znemožňuje přejetí slavného mostu BROOKLYN BRIDGE, protože je vůz TESLA X prostě těžší než udávaný limit.

Na závěr si dovolím tři otázky. Odpovědi na ně najdete pod článkem:

  1. Kdy se předpokládá, že dosáhne celosvětový prodej elektrovozů 35% celkových prodejů?
  2. Kdy si myslíte, že byl uveden do provozu první komerční automobil se solárními kolektory sloužícími k jeho dobíjení?
  3. Proč fosilní elektřina pro elektromobily, není nesmysl?

Před samotným koncem si dovolím ještě připojit velice dobrý článek s přeloženým vyjádřením pana Elona Muska, k otázce skutečné politické podpory elektromobility, který zveřejnil server TESLAFAN.

A v závěru úplném jen ukázka jak si elektromobilitu a jení dotační podporu vydefinovalo ministerstvo průmyslu.

Podporovanými aktivitami jsou:

a) Elektromobilita  (zavádění inovativních technologií v oblasti nízkouhlíkové dopravy - elektromobilita silničních vozidel) ? pořízení elektromobilů (3) ? pořízení dobíjecích (neveřejných) stanic pro elektromobily v rámci podnikatelského areálu pro vlastní potřebu 

upřesnění pod čarou

(3) podporované obchodní třídy vozidel dle SDA (Svaz Dovozců Automobilů) jsou: mini, malé, nižší střední, střední, MPV

To že existuje osobní elektromobiita, průmyslová, či dokonce nákladní, ještě na Ministerstvo nedorazilo. Předěláte-li si svého Hummera na hybrida, dostanete dotace, když místo auta začnete užívat elektrickou jednokolku dostanete .....

Těším se na další setkání s Vámi nad tématem E-MOTION

A zde jsou slíbené odpovědi

  1. 2040
  2. 1960
  3. článek

A na závěr video

 

Autor: Michael Rada | pondělí 14.3.2016 7:00 | karma článku: 9,35 | přečteno: 100x
  • Další články autora

Michael Rada

Maiku - haiku

Vyvolat bouři ve sklenici vody lze poměrně snadno, stačí jen kýchnout. Nemáte-li však sennou rýmu, či nešimrá-li Vás pod nosem, pak je třeba přistoupit k dramatičtější metodě a nazvat své neumělé výtvory literární HAIKU.

27.8.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 20x | Diskuse| Poezie a próza

Michael Rada

Roboti, peníze a lidi

Jak již z názvu vyplývá, není důležitější věci pro průmysl, než robotizace. Pojem PRŮMYSL 4.0, či chcete-li INDUSTRY 4.0 je ve všech novinách a ústech od manažerů, přes politiky. Zatímco oni o něm hovoří jako o vizi, lidé dole

26.8.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 46x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

Víte k čemu je databáze dlužníků? K ničemu!

Politici investují. Rádi a hodně. Je jedno, jestli do infrastruktury, která jeví se za pár let horší, než kdy před tím. Či do kompostérů, neřešíce co pak s vyrobeným kompostem. Nebo do evidencí, databází a rejstříků. Občan by řekl

25.8.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 49x | Diskuse| Ekonomika

Michael Rada

Zero waste week už za 14 dní

Tak se nám to přiblížilo. V týdnu od 5 do 9 září proběhne celosvětová akce, která již osmým rokem nese název ZERO WASTE WEEK. V roce 2016 bude zaměřená na plýtvání potravinami a zemědělskými surovinami a vypadá to, jako by se

24.8.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 45x | Diskuse| Životní prostředí a ekologie

Michael Rada

Vliv velikosti hlavy na ztrátu paměti

V minulých dnech se mi dostal do ruky časopis o logistice vydávaný společností pořádající mimo jiné logistické konference, Mimo jiné takové, které sponzorují lidé a společnosti, jimž jsem o jejich existenci řekl já sám.

23.8.2016 v 7:00 | Karma: 0 | Přečteno: 20x | Diskuse| Ekonomika
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

Dvacet let dotací z EU. Přinesly zločiny, ale i vlaky, techniku a splavné řeky

2. května 2024

Premium Lázně, které nevznikly a je z nich night club nebo zdvihací most, který se nikdy nezdvihl. Česko...

Rus má imperialistické myšlenky. Ukrajinou nekončí, říká velitel v Donbasu

2. května 2024

Premium Doněcká oblast (od zpravodajů iDNES.cz) Vymlácená okna, ale i celé domy srovnané se zemí. Tak vypadá Doněck a celý průmyslový Donbas....

Zelenskyj odvolal šéfa kybernetické špionáže kvůli skandálu s bytem manželky

1. května 2024  22:26

Ukrajinský prezident Volodymyr Zelenskyj odvolal šéfa kybernetického oddělení tajné služby SBU...

V Břeclavi na chlapce spadla branka, na následky zranění zemřel

1. května 2024

V Břeclavi ve středu v podvečer po úrazu na hřišti zemřel dvanáctiletý chlapec. Policie okolnosti...

  • Počet článků 734
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 413x
Jmenuji se Michael Rada a jsem otcem projektu Mezinárodního Obchodního Centra Udržitelného Rozvoje (IBCSD LAB s.r.o.), které jsem založil s cílem VYTVOŘENÍ SVĚTA BEZ ODPADŮ A PLÝTVÁNÍ ve všech jejich podobách.

Výstupy našich projektů můžete vidět například zde

Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.

Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.

Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.

Seznam rubrik