Čistá mobilita v zahraničí
Jak jsem zmiňoval již v předchozích článcích, má pojem čistá mobilita pro mnoho politiků jen jednu souvislost a tou je osobní elektromobil. Ukazuje to na omezený pohled těchto lidí, kteří stejně jako mnozí například nákupčí v továrnách, namísto skutečného výrobku vidí jen P/N, resp. číslo výrobku. Nikdy se však nesníží k tomu, aby navštívili sklad, tedy místo, kde jiní pracují manuálně.
Když jsme u těch manuálních pracovníků, pak není možné nezmínit článek z minulého úterý s názvem OTROČÍCÍ PRACANTI SE UŽ OZÝVAJÍ, divím se, že nebyla slova prohozena PRACUJÍJÍ OTROCI, protože právě takto, se k agenturním zaměstnancům chovají nejenom "Agentury", které je zaměstnávají, ale i stát a to včetně politiků, kteří je rádi již téměř dvě dekády přehlížejí, přesně jako to činí firmy, které si je přes agentury najímají. Tímto však docílili toho, že z pohledu zahraničních firem a investorů je ČR zemí s levnou pracovní silou.
Ačkoli se v článku píše primárně jen o stavbách, doporučil bych autorovi, i pracovníkům CIC, navštívit některou z tuzemských továren, tolik vychvalovaný AMAZON nevyjímaje. Dělníci tam sice mají ochranné pomůcky, ale skutečnou přiznávanou hodnotu své práce, kterou po dohodách Agentury fakturují zadavateli, nevidí ani náhodou - musí totiž platit za dopravné, stravné, ubytovné a další, takže z oné tolikrát deklarované a omílané minimální mzdy, často nevidí ani polovinu.
Ale to je jiné téma, vraťme se zpět k čisté mobilitě.
Nezačneme ji v zámoří, ale v Evropě, konkrétně pak ve Švédsku, kde se rodí PODRIDE. Drobeček, jemuž předvídám zajímavou budoucnost. Co to PODRIDE je, se podívejte sami na videu.
Je to automobilo-cyklistický elektromobil s hybridním pohonem. Na rozdíl od svých velkých bratří ona hybridnost nespočívá v tom, jak doplnit hlavní spalovací motor slabým elektromotorem pro splnění podmínek zařazení do kategorie HYBRID, ale v tom, že kombinuje sílu lidských nohou a pomáhá jim elektromotorem, bude-li mít o to jezdec zájem.
Co je na řešení velice zajímavé, je kompletní opláštění, vybavení prvky podobnými automobilu, ale zachování v kategorii kolo, či elektrokolo a tedy i možnost kombinované jízdy na silnici, ale i cyklostezkách apod. Moc se mi projekt prezentovaný na serveru komunitního financování INDIEGOGO líbí a doufám, že se mu podaří vybrat i zbytek požadované částky, aby se s výrobou mohlo začít. Zároveň jsem zvědav, jak dlouho bude trvat, než tento stroj uvidím na některém z čínských serverů, z nichž pochází i poslední obrázek tohoto článku.
Čistou mobilitu z pohledu VELKÉ BRITÁNIE, resp. některých jejich obyvatel vezmeme více zeširoka, je totiž možné pod ní rozumět mnohem více, než jen auta. Například domy, které je možné převážet z místa na místo. Domy, které dokáží být do velké míry soběstačné. Jedním z nich je SHEPHERDS HUT, či po Slovesky KOLIBA. Myslím, že by všech 10 olízli nejenom pastýři.
A když jsme u Velké Británie, pak nelze nezmínit, že by to nemuselo dlouho trvat a největší z argumentů odpůrců elektromobility, tedy že elektromobily mají výfuk v Tušimicích, či jiné hnědouhelné elektrárně, by mohl brzy padnout, protože například dle vyjádření publikovaného předminulý týden v žurnálu ENERGY RESEARCH & SOCIA SCIENCE, se britský vědecký THINK TANK domnívá, že do 10 let by mohlo dojít v UK k zavření všech "špinavých" elektráren. Dobré shrnutí je prezentovaných názorů je uvedeno v online magazínu VICE MOTHERBOARD.
Ve spojených státech se rozhodli čistou mobilitu zatraktivnit a přiblížit lidem způsobem, kterému nejlépe rozumí. Tedy televizním spotem kombinovaným se soubojem a tentokrát mezi elektromobilem značky TESLA (na ten v tuzemsku dotace nedostanete) a letadlem BOING 737 (na ten je možná dostanete, ale nevím to určitě). Jak souboj vypadá a dopadl, se podívejte sami
P.S. společnost QUANTAS již úspěšně testuje použití biopaliv pro pohon svých letadel, takže té čisté mobilitě, můžeme býti o kus blíže a to i ve vzduchu.
Ve vzduchu, resp. k dopravě vzduchem zůstaneme i v posledním dnešním příspěvku. Do vzduchu se totiž opět chystá SOLAR IMPULSE tentokrát s označením "2". Cíl je stejný jako i prvního modelu, a to obletět svět letadlem se solárním pohonem a dokázat tak, že čistá mobilita, není jen doménou snílků, v tuzemsku tak krásně nazvaných EKOTERORISTÉ, ale realitou, před kterou se snaží varovat všichni, kdo z té špinavé, velice dobře a kontinuálně profitují.
Přeji Vám krásný den a doufám, že ten svůj prostředek čisté mobility, brzy najdete i Vy. Vypadat by mohl třeba tak, jak ukazuje předposlední obrázek tohoto článku, nalezený na internetu.
Ten poslední nás zavede do Itálie, kde staré a krásné, transformují na moderní a krásné. Link je pod obrázkem
Michael Rada
ZAKLADATEL ROKU 2017 - postoupil jsem do finále
Dne 4.8.2017 se objevila v mé e-mailové schránce zpráva o mé nominaci do finále soutěže o titul FOUNDER OF THE YEAR CZECH REPUBLIC. Titul vyhlašuje v rámci CENTRAL EUROPEAN STARTUP AWARDS.
Michael Rada
Seriál skončil
Je mnoho těch, pro které televizní seriál znamená příjemnou realitu nepříjemných dní mezi lidmi. S jeho hrdiny žijí, pláčí, smějí se i komunikují a jediné na co se těší, je další díl, a aby to těšení vydrželi,
Michael Rada
WASTELESS FUTURE
I am so happy to share with you that the president of global waste association ISWA has presented in his blog my point of view on the life in wasteless world.
Michael Rada
KDE JE BLOG?
Po blokaci ze strany provozovatele serveru iDNES byl denní blog přesunut na novou adresu, kde bude každý pracovní den publikován nový příspěvěk. http://industrial-upcycling.cz/index.php/blog/
Michael Rada
Zombie blog
Dne 16.9.2016 jsem publikoval poslední příspěvek do blogů iDNES, kam jsem přispíval každý den od 16.9.2014. Důvodem bylo zasahování redakce a záměrné snižování čtennosti u článků, které kolidovaly s činy a slovy majitele iDnes.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
V Rusku zatkli kvůli podvodu bývalého generála. V minulosti kritizoval vedení
V Rusku zatkli a umístili do vazby bývalého velitele 58. armády Ivana Popova, který je podezřelý z...
Přívalové lijáky zvedají hladiny řek na západě. Déšť zalil železniční přejezdy
Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) vydal protipovodňovou výstrahu. Týká se vodních toků, které...
Pavel si vyzkoušel letecký simulátor, hokejistům s posilami předpovídá úspěch
Za přísnějších bezpečnostních opatření začal v úterý prezident Petr Pavel se svou chotí Evou...
Fiala mluvil s Netanjahuem, členové vlády mluví o zatykači z Haagu opatrně
Premiér Petr Fiala si telefonoval s izraelským premiérem Benjaminem Netanjahu. O zatykač na něj,...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!
- Počet článků 734
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 408x
Výstupy našich projektů můžete vidět například zde
Na cestě za dosažením výše uvedeného cíle je od 1.1.2015 i projekt E-MOTION, v němž se věnuji publicitě osobních elektrických transportérů například elektrických jednokolek s gyroskopem.
Tomuto cíli jsem obětoval nejen jistotu zaměstnání v seniorské pozici logistické divize druhé největší korporace Japonska, ale i pohodlí v podobě zaměstnaneckého poměru. Kromě své práce se věnuji své rodině, které se snažím poskytnout vše, včetně své lásky.
Za nejlepší knihy považuji "MALÍŘSKÉ ROZPRAVY MNICHA OKURKY" A "PROROK". Obě totiž nabízejí mezi řádky moudro, které z mnoha jiných titulů dávno vymizelo. Psaní je mou dlouholetou láskou a i když se k české gramatice nechovám vždy správně, věřím, že to čtenářům obsah mých příspěvků vynahradí.