Třicet let českého rychločtení Davida Grubera letem světem - Část V.

Pojďme všichni chvíli snít. Jak by to vypadalo v naší krásné zemi, pokud by techniky duševní práce byly standardní součástí výuky na všech typech škol. 

Je prokázáno, že jen metodou rychločtení lze zrychlit čtení textů v průměru dvaapůlkrát. A současně o 50 procent lépe textu porozumět. Gruberovo rychločtení a racionální čtení zahrnuje samozřejmě i „čtení“ z obrazových zdrojů – z filmů, z mimoslovního sdělování okolních lidí, odkudkoliv. Vzdělaný gruberovec mj. nepodlehne oblbující mediální masáži...

Díky tomu by studium všech typů škol mohlo být zkrácené na polovinu. Respektive faktografické a racionální  učení. Buď by se studium dalo zkrátit. Nebo by se děti a studenti mohli věnovat i dalším činnostem jako je tanec, výuka na hudební nástroje, výtvarnému umění nebo sportu v čase, který dnes ve škole tráví pomalým učením a biflováním. Tím by se rozvíjela i intuitivní a citová část osobnosti. Ze škol by vycházeli mnohem šťastnější a psychicky vyrovnanější lidé.

Takzvané koníčky a mimoškolní aktivity by mohly být přímo integrovány do vlastního studia. Představte si třeba střední školu. Po hodině českého jazyka a hodině matematiky by se studenti věnovali nácviku divadelní hry nebo si mohli jít zaběhat či zajít do posilovny. Občerstveni na těle i na duchu by se následující hodinu vrátili třeba k zeměpisu nebo dějepisu. Díky tomu by také nezapadl žádný talent. Školy by se staly líhní sportovních i uměleckých talentů.

Při integraci sportu a uměleckých činností do vlastní výuky by se významně ulevilo rodičům těchto dětí. Nemuseli by mladší děti doprovázet v jejich i svém volném čase. Nemuseli by většině z nich doma pomáhat s učením. Měli by tak volnější ruce. A mohli by si pořizovat i více dětí. Problém se stárnutím obyvatelstva by tak byl vyřešen.

Dále by ve školách bylo mnohem více času na budování osobnosti studentů. Učili by se komunikovat a spolupracovat v týmu. Většina diskomfortu a stresu v pracovně právních vztazích vychází z nedokonalé komunikace a z osobnostních nedostatků mnoha vedoucích pracovníků.

Představte si, že studenti se učí jak budovat fungující týmy, jak brilantně komunikovat, jak řešit konflikty bez zbytečných negativních emocí, bez zbytečného stresu. Představte si, že znají vše o profesionální koncentraci. Že tedy mimo jiné nikdy nepodlehnou prokrastinaci a to své naplánované prostě vždycky dotáhnou. Jaké by to mělo důsledky pro efektivitu jejich studia i práce v budoucnu? A pro blahobyt celé naší země?

Při použití technik duševní práce by se studenti mohli naučit komunikovat více cizími jazyky. Ti slabší alespoň anglicky, ale zato brilantně.

Většina studentů středních škol a všichni studenti vysokých škol by mohli část studia absolvovat v zahraničí. Mohli bychom si to totiž dovolit. Pobytem v zahraničí by si studenti rozšířili obrzory, navázali kontakty a naučili se samostatnosti. Ubylo by nesamostatných mamánků, tatánků a nezdravé závislosti mezi dospělými dětmi a jejich rodiči.

V budoucnu by pak úspěšní čeští manažeři standardně komunikující několika světovými jazyky a používající nejefektivnější techniky duševní práce mohli masově obsazovat vysoké manažerské posty v nejvýznamnějších světových firmách.

Vzrostl by počet podnikavých lidí. Počtem nově vznikajících firem bychom se vyrovnali nejúspěšnějším ekonomikám světa.

Naše země by se stala vědeckou velmocí. Naši špičkově vzdělaní vědci se špičkovým zázemím a špičkově placení by využívali svou kreativitu, profesionální koncentraci a stali by se v mnoha oborech světovými špičkami. Nejlepší vědci by neodcházeli o nás do zahraničí. Naopak, špičkoví vědci ze zahraničí by se houfně ucházeli o práci v našich vědeckých a vývojových centrech.

Počet inovací a patentů by přinášel naší zemi další prospěch. Přímo jejich aplikací v rámci našich firem i prodejem licencí. Statisticky bychom neměli ostudný jeden patent či vynález na sto tisíc lidí a rok, ale stovky patentů a vynálezů – jako to má dlouhodobě právě ono Švýcarsko.

Všichni by se naučili rozeznávat řečnické triky a tím byli imunní vůči všem druhům zastrašování a manipulace. Díky tomu by dokázali hravě mezi politiky oddělit zrno od plev. Okamžité rozpoznání manipulací a podrazů by nečestné trikaře a sebestředné ctižádostivce okamžitě oddělilo od moci a vlivu a vyvrhlo je na okraj společnosti. Díky tomu by se prosazovali ti mnohdy méně nápadní ale o to férovější.

Kvalitní politická reprezentace by vytvářela a schvalovala kvalitní zákony. Státní správa by podle nich efektivně a férově řídila zemi na všech úrovních. Policie a soudy by neprodleně a tvrdě trestaly porušování zákonů. Konečně by v naší zemi nastal čas naprosto samozřejmé vynutitelnosti práva. Domácí zločinci by se buď pod tímto tlakem stáhli do ústraní, polepšili se nebo odešli škodit jinam. Mezinárodní zločinci by se naší zemi vyhýbali obloukem.

Brilantně komunikující lidé by se dokázali na všem lépe domluvit. Odpadla by velká část stresu ze špatně fungujících mezilidských vztahů. Díky tomu by se většina lidí těšila do práce. A práce bez stresu ze špatné komunikace a nesprávně řešených konfliktů by lidi tolik nevyčerpávala.  Zbývalo by jim více energie jak na plnění pracovních úkolů tak na svůj soukromý život. Na své rodiny, partnery, děti. Nevraceli by se domů vyčerpaní s prázdným pohledem polovičních zombie a nabití negativními emocemi jako odjištěný granát.

Lidé vybavení standardně všemi zbraněmi technik duševní práce by byli mnohonásobně efektivnější v jakékoli pracovní činnosti. HDP by strmě rostlo tempem, na jaké už v Evropě nejsme zvyklí. Přebytkové státní rozpočty by se staly pravidlem. Přebytečné finanční zdroje bychom uváženě investovali v zahraničí. Země jako celek by tím dále bohatla a vzkvétala.

Součástí technik duševní práce je i vitality management. Široké rozšíření zdravého způsobu života včetně snížení celkového stresového zatížení by významně zvýšilo zdraví populace jako celku. Ušetřené peníze by se daly použít na další lékařský výzkum a masovější aplikaci dražších léčebných metod a zvýšení komfortu pacientů i zdravotnického personálu. Menšímu množství pacientů by se zdravotníci mohli mnohem intenzivněji věnovat.

Navíc, díky supraefektivně fungující ekonomice bychom byly na tom všichni finančně tak dobře, že bychom si mohli dovolit jíst zdravé a velmi kvalitní potraviny.

Dobře komunikující lide obeznámení s rozdíly v mužském a ženském přístupu ke světu by snadněji vytvářeli pevnější, stabilnější vztahy. Ubylo by rozvodů. Citový vandalové a lidé nevhodní pro partnerský život by byly snadněji rozpoznatelní.

Česká republika by ve všech mezinárodních srovnáních obsazovala přední příčky.

Všem by se nám tu dobře žilo. A jak.

Takže teď už zbývá jen dostat výuku technik duševní práce do našich škol. 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Dana Příbanová | středa 30.12.2015 13:00 | karma článku: 23,49 | přečteno: 925x