- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Scénář jeho nového filmu „Konečná“ („The Last Stand“) je tak trapný, že ani nemá cenu zmiňovat jeho scénáristy. Za megaklišé v podobě vysloužilého policisty z protinarkotické jednotky, který tráví svůj „důchod“ v klidném, venkovském městečku poblíž mexických hranic, aby se jako šerif s trojkou neumětelů neočekávaně postavil projíždějícím ničemům v čele s drogovým bossem Gabrielem Cortezem, by se musel stydět i žák šesté třídy základní školy.
Tím ovšem špatné zprávy nekončí. Jee-woon Kim režíruje tak bezzubou podívanou, že až na dva světlé momenty, důmyslný útěk Gabriela Corteze a první možnost Ray Owense (Arnold Schwarzenegger) „natřít“ to neznámému střelci, film nevzbudí žádné city, emoce, ale ani v akčňácích tolik obvyklé vzrušení. Prokreslení charakterů postav se omezuje na šablonu "klaďas" / "záporák". Děj filmu je prkenný a strnulý, jako Arnoldův obličej.
Možná jste pojali podezření, že jsem nepřítel akčních filmů, ale je tomu právě naopak. Zbožňuji napětí, souboje, přestřelky i vítězství hlavních hrdinů nad padouchy, byť popřou většinu fyzikálních i logických zákonů, ale tento film zkrátka není, za co pochválit.
Arnoldovo herectví je pod úrovní „Ordinace v Růžové zahradě“. Z jeho úst nezní uvěřitelně ani zcela jednoduché věty a mimiku si nevybudoval ani jako guvernér, ani jako „tahák“ Stalloneho filmů o „Postradatelných“, protože i Sly měl tolik inteligence, aby mu ve filmu nesvěřil víc, než tři věty. Věrně mu sekunduje i Oscarem ověnčený Forest Whitaker, který se pod taktovkou Jihokorejce Kima nezmůže na víc, než na pár udivených pohledů a peprných nadávek. Zřejmě má doma k zaplacení spoustu složenek, když mu nevadí účinkování v takové šmíře.
Film není ani vtipný, ani parodický, natož pak uvěřitelný thriller. Nejde ani tak o pravděpodobnost, s jakou by trojka pomocníků šerifa, kteří do té doby dávali maximálně pokuty za vesnické rvačky, porazila výraznou převahu vycvičených rabiátů v čele se slizkým Peterem Stormarem. Jde o to, že ani minuta filmu nenadchne. I použití černého ďábla Chevrolet Corvette ZR1 se jeví pouze jako úlitba všudypřítomnému „product placementu“.
Ty tam jsou doby, kdy Arnold účinkoval ve filmech jako „Commando“, „Rudé horko“ nebo „Running Man“, bavil diváky a vystavoval na odiv své svaly. Od doby „Total Recall“ uplynulo přes dvacet let a od filmu „Terminátor“ téměř třicet. Arnold viditelně zestárl a to jediné, co uměl nabídnout, tj. svaly, už nebudí dojem. V tomto filmu nepobaví ani jeho sebereflexe v podobě vtípků na sebe samého.
Každý má právo na comeback. Obzvláště, pokud prohlásí, že „se vrátí“. Ovšem v tomto případě si „Arnold“ nasadil zatraceně nízkou laťku.
Moje hodnocení: 40%
Další články autora |
Pokožka novorozenců a kojenců je tenká, zranitelná a má méně melaninu, což je pigment, který chrání pokožku před slunečním zářením. Kůže miminka je...