Máme u nás jeden krám…

Tedy ne že bychom u nás měli jen jeden jediný obchod. Na to jsou České Budějovice přece jenom moc velké. Máme tu podobných provozoven daleko více. Ale…

…ten obchod, jenž zmiňuji v titulku, před nedávnem se svou bezplatnou reklamní tiskovinou přece jenom vybočil.

V dobrém. I když… kdo ví, že?

Jak jsem se v onom i do mé poštovní schránky bezplatně vhozeném rádoby časopise dočetl…

… tento obchod, který logicky nebudu jmenovat, abych mu tím nedělal „skrytou reklamu“, se může pyšnit tím, co vše dělá pro přírodu, českou stejně jako globální. A nedělá prý toho málo. Vždyť jenom považte!

Podporuje bio kvalitu, tedy nabízí i produkty, které nejsou geneticky modifikované či hnojené chemickými hnojivy, což prý prospívá životnímu prostředí, jež se nemusí prát s různými škodlivinami. A což prý prospívá současně i našemu zdraví a vitalitě.

1

Dále prý zodpovědně vybírá stále více produktů s ohledem na životní prostředí a odmítá nákup ohrožených a chráněných druhů ryb, je aktivním členem ve vícerých národních a mezinárodních asociacích podporujících trvale udržitelný rozvoj, spolupracuje pouze s prvotřídními dodavateli.

2

Dále chrání naše lesy, tedy podporuje zodpovědné lesní hospodářství a efektivní využívání přírodních zdrojů.

3

Naši přírodu chrání i tím, že nabízí čisticí a prací prostředky, jejichž výrobci se zavázali zlepšovat se v oblasti trvale udržitelného rozvoje a jež jsou od začátku až do konce šetrné k přírodě. A jež jsou zároveň bezpečné i pro zdraví našich dětí.

4

Prodejem své tabulkové čokolády podporuje zmíněný obchod odpovědné a udržitelné pěstování kakaa, tedy zodpovědný přístup k lidem i přírodě a dodržování férového obchodu. Tedy třeba platí školení pěstitelů v oblasti managementu či sociálních a pracovních podmínek.

5

Zasazuje se i za zodpovědný rybolov, prodává certifikované úlovky a tím chrání celosvětový ekosystém.

6

Pak také investuje do úsporného osvětlení a ekologických chladidel, snižuje tepelné ztráty a emise a třídí odpad.

7

Z toho důvodu také školí personál, jak šetřit energie či třídit odpad, který je odevzdáván ke druhotnému zpracování.

8

Svých zaměstnanců si pak váží a děkuje jim za dobrou práci. Navýšil jim mzdy, nabízí benefity, vzdělávání, bonifikaci, dotovanou kartu a stravenky.

9

A mimo zaměstnanců pomáhá i jiným; tedy svým zákazníkům, ovšem nejen těm. Respektuje zdravotní omezení celiaků, finančně i jinak podporuje vozíčkáře, strká peníze do SOS dětských vesniček, financuje provoz a rozšiřování programu pomoci, opravuje domy, buduje nová hřiště a podporuje akce pro děti a pěstouny.

10
11
12

A protože prý zákazníci stále více touží po ekologických a zdravých produktech, nabízí celou řadu sójových výrobků a výrobků se sníženým obsahem laktózy.

13

A tak si tam prý máme vložit do košíku i kousek odpovědnosti.

14

 

Hezké, že?

Tedy pokud si to člověk „nepřeloží“ jinak, než jak se mu to zmíněný obchod zkouší vsugerovat. Protože ne vše je jenom černé nebo jenom bílé. A není všechno zlato, co se třpytí.

A mně tak při čtení zmíněného napadlo ono známé, „že sebechvála smrdí“. A tady vážně něco smrdí.

Protože ona nabídka „bio kvality“, ochrana toho či onoho, účast v kdejakém uskupení, „férový obchod“, certifikáty a s obchodováním nijak nesouvisející počiny nejsou vlastně ničím jiným než chlubením se cizím peřím, na úkor zákazníků, kteří to logicky musí zaplatit. Protože obchod sám z vlastní vůle do mínusu nepůjde.

Ony nabízené „zázračné“ výrobky ze sóji a se sníženým obsahem laktózy… není to nakonec hlavně pozitivně vyznívající propagace oné dávno zprofanované levné náhražky masa a šizených rádoby mléčných výrobků? Na nichž si obchodníci mastí kapsu?

A investice do energeticky úsporných zařízení,… což to není v první řadě nikoliv láska k přírodě, ale spíš snaha ušetřit vlastní peníze? Což když se veřejnosti patřičně podá…

Co se pak zaměstnanců týká, nejsou ona školení o šetření energií, třídění odpadů a podobně jen maskovanou buzerací, aby tito „neplýtvali“ na úkor (jak zaznělo výše) plýtvající firmy a dělali nad rámec své funkce i to, co jim v podstatě nepřísluší?

A když už jsme u té péče o zaměstnance… nemohla mi před nedávnem uniknout ani mediálně profláknutá kauza jejich zaměstnankyně, kterou vyhodili po „upozornění od angažovaného spoluobčana“ jenom a pouze za to, že jedním ze svých tetování na ruce, které by leckdo snadno přehlédnul, „propagovala fašismus“.

Přímo dojemná péče o zaměstnance, že?

A to vše máme podporovat tím, že „si tam máme vložit do košíku i kousek odpovědnosti“.

Na což odpovídám, že se mnou ať raději nepočítají. Protože já chodím do obchodů nakupovat za své peníze to, co potřebuji. A jejich „chvályhodná odpovědnost“ mezi mé potřeby nepatří. Já si jejich odpovědnost do košíku strkat nebudu. Tu ať si strčí sami…

Autor: Viktor Pondělík | úterý 30.5.2017 11:47 | karma článku: 15,72 | přečteno: 429x
  • Další články autora

Viktor Pondělík

Nebohá země česká

10.7.2022 v 23:13 | Karma: 0

Viktor Pondělík

Sliby u nás neberou konce

14.5.2022 v 15:31 | Karma: 0

Viktor Pondělík

Nejsme zrůdy, bruselata

18.4.2022 v 16:09 | Karma: 0

Viktor Pondělík

Jací my Češi jsme?

21.3.2022 v 16:26 | Karma: 0