Značkové zboží v hypermarketu: past na naivky?

Koupili byste SONY v supermarketu? Já ho koupil. Konkrétně DVD rekordér SONY v hypermarketu Carrefour v bruselské čtvrti Drogenbos a se zlou jsem se potázal. Za rok a půl už bylo dvakrát na opravě. Jak jsem se pak dozvěděl, ono není SONY jako SONY. To v supermarketerch je trochu jiné než ve značkové prodejně. A co je hlavní, týká se to i jiných jinak kvalitních značek.

Kolik procent součástek v mém SONY je opravdu SONY?Royalty Free Photos

Asi jsem naivní trumpeta. Normálně bych spotřební zboží dlouhodobé spotřeby v supermarketu nekupoval. Ale Carrefour tak nějak považuji za „lepší“ z téhle sorty obchodů. Když jsem tam uviděl značku SONY, říkal jsem si, že kvalita snad bude stejná, jako kdybych přístroj koupil ve specializovaném obchodě. Jak mi ale vysvětlil technicky zdatný kamarád, profesionální kameraman, je to jinak. Stačí prý, když je určitá část součástek v nějakém značkovém výrobku originálních. Řekněme 60 %. Zbytek se může doplnit levnými „no name“ díly.

Cena klesá, naivní zákazník jasá, sahá do peněženky a kupuje v domnění, že kvalita je zaručená. Teď jsem se dozvěděl, i když jen z doslechu, že je to stejné třeba u pracích prášků dobré značky. V superkmarketech ho koupíte za nižší cenu než ve specializované drogerii, protože je v něm levnější a méně kvalitní složka. Například změkčovadlo vody. Vaše rodinná pračka se pak rychleji opotřebovává a po nějaké době intenzivního rodinného používání odcházejí díly, přichází opravář a sděluje vám, ať si raději koupíte novou, protože oprava by byla tak drahá, že to nestojí za to.

Já už tedy nebudu značkové zboží v hypermarketech nakupovat. A co vy?

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Vít Pohanka | pátek 30.11.2007 9:54 | karma článku: 18,97 | přečteno: 2346x
  • Další články autora

Vít Pohanka

Jak získat nadhled

24.11.2010 v 8:50 | Karma: 13,21

Vít Pohanka

Karen ze skal

24.9.2010 v 14:38 | Karma: 7,94

Vít Pohanka

Stopka pro všechny

5.1.2009 v 7:34 | Karma: 19,61