Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Milan

1. 12. 2007 18:36
Které zboží potřebujeme mít se zvlášť zaručenou kvalitou?

No přeci jen to, které budeme užívat hodně dlouho, které nezastará.

A to se dnes týká leda tak šperků.

Takže "značkové zboží" je záležitost pro snoby.

0 0
možnosti

Vašek

30. 11. 2007 15:42
a co chcete za "levno"?

to neznáte přísloví? Levně koupený-dvakrát placený?! a nejsem tak bohatý,abych si kupoval levné věci...V hypermarketech kupujte jen potraviny a budete mít klid..;-)

0 0
možnosti

m.l.

30. 11. 2007 14:14
Kámoš vás houpe

Tohle pravidlo je ve skutečnosti pravidlo EU pro označení původu (made in ...).

Značek se to netýká, svou značku může firma připlácnout na co se jí zlíbí, třeba na výrobek nakoupený v Číně a také se to tak běžně dělá. O nějakém procentu vlastních komponent se při tom vůbec neuvažuje, naopak se běžně dělají tzv. výrobky OEM kdy je jediným produktem podepsané firmy pouze ta nalepená cedulka. Je to výhradně manažerské rozhodnutí kam až chce firma "klesnout" a jak moc si dovolí vystavit svou značku nebezpečí, že se o ní začne mluvit špatně.

0 0
možnosti

petr66

30. 11. 2007 13:21
bacha na akce

velké dacárny dělají markety při akcích - v akci je třeba sporák -v letáku nenajdete žádný typový číslo - v obchodě už je to na pokutu tak tam mají něco napsaný ale v oficiálním katalogu výrobce to nenajdete - pak jsme zjistili že sporák je udělaný na objednávku marketu - nízká cena - tak tam je slabší horní těleso ohřevu a levnější mřížka a už je cena bombastická - přitom katalogový -srovnatelný typ je jen o pár procent dražší a nakonec ho koupíte za ty samý peníze za tři měsíce v akci výrobce nebo na netu.... 

0 0
možnosti

buxus

30. 11. 2007 12:44
Tak nevím

Já mám doma prakticky celou elektroniku od SONY (v zájmu kompatibility) a ještě jsem nemusel za ta léta volat opraváře. Na chalupu jsem odvezl  deset let starý televizor SONY a on tam slouží dál bez problémů. Nezdá se mi, že by byl SONY s kvalitou na štíru - spíše jste měl opravdu smůlu na konkrétní výrobek.

0 0
možnosti

obcasnykomentator

30. 11. 2007 13:10
Re: Tak nevím

Starou pračku Siemens z Tuzexu měla babička mé ženy snad 30 let. Kamarád má snad dodnes někde v kanceláři už asi taky třicetiletou TV Toshiba, kterou před řadou let odložil tchán (kompatibilita s videem), pak ji bylo títo vyhodit mně. Jenže tahle životnost pro dnešní spotřebiče už zjevně neplatí, a pro ty levné asi o to méně. Nebo vzpomeňte na staré atmosférické Mercedesy s nájezdem milion. Dneska se sice prodlužuje záruka, ale čím dál víc výrobků zase dělá tak, aby vydržely právě tolik + maličko navrch.

0 0
možnosti

Jarda

30. 11. 2007 11:40
Proč značkové zboží?

Stupidní individua, kterým stádní instinkt nahrazuje inteligenci, se honí za "značkovým" zbožím.

Inteligentí lidé porovnávají náklady a výnosy a životnost a potřebnost a efektivitu....

0 0
možnosti

obcasnykomentator

30. 11. 2007 11:48
Re: Proč značkové zboží?

Třeba proto, že některý výrobek požaduju ve špičkové kvalitě. A takový nabízí jen pár značek.

Půjde si snad profesionální fotograf koupit neznačkový bakeliťák?

0 0
možnosti

obcasnykomentator

30. 11. 2007 11:28
Low-end v hypermarketu

Je snad všeobecně známé, že v hyper- se prodává vesměs low-end. Však to také odrážejí ceny. Značka přece nevyrábí/neprodává jen jeden výrobek.

Půjdete-li si do hypermarketu koupit lyže za 3 tisíce, taky snad nečekáte špičkový výrobek dané značky, třeba nejvěhlasnější. V tomto případě klidně mohly být na zakázku vyrobeny někde jinde (Rusko, Ukrajina, Balkám, Pobaltí, Česko) a mít jenom topsheet zadavatele. Náročnější lyžař si tam lyže nekoupí, a tak i nabídka je určená jen nenáročnému. Pro nákupčího hypermarketu je taky prakticky jediným kritériem cena, ne vlastnosti výrobku či kvalita.

0 0
možnosti

Bedrich

30. 11. 2007 11:12
Značka Sony nikdy nebyla

nic moc. Jen v ČSR /ČSFR/ měla "zvuk", jelikož tím byly zaplaveny Tuzexy. Ovšem, hledat v přístroji součástky s označením Sony je jako hledat to stejné v letadlech Boing. Prostě, značka znamená především prestiž a záruku kvality a tím také cenu. Nikoliv použité součástky. Stejně se všechno vyrábí v Asii. Prostě, výrobky se nutně sestavují ze součástek mraků subdodavatelů. V supermarketu se i elektronika prodává jak housky na krámě, proto může být ta stejná levnější, než ve specializovaném obchodě. Někdy to značkový výrobce neuhlídá, a pak je průšvih jak s těma jedovatejma značkovýma hračkama od Mattela z Číny.

0 0
možnosti

Lanta

30. 11. 2007 11:08
A ještě jedna věc závěrem

Nechci moc globalizovat,ale myslím,že se až tolik plést nebudu.V supermarketech si kupují například DVD přehravače,recordery a třeba i TV lidé,kteří potom budou šetřit i na zdroji signálu.Budou využívat méně kvalitní TV připojení(určitě nedají tisíce za HDTV placené satelitní kanály a už vůbec ne za Blu ray disky).zákazník ze supermarketu se spokojí s jinak bídnou kvalitou přílohových DVD(třeba v časopisu Blesk) a kvalitu nijak neřeší.

Naopak zákazníci specializovaných prodejen,kteří si jsou ochotni připlatit za zboží budou využívat také patřičně kvalitní zdroje signálu za které s opět budou ochotni připlatit.

Proč tedy za takovéhoto stavu nabízet v supermarketech něco lepšího?Je to zbytečné - stejně by to tam nikdo nekupoval;-)

0 0
možnosti

Pohanka - autor

30. 11. 2007 11:02
Díky za reakce

Dík za reakce.  Pročítám je a jsou poučné :)

0 0
možnosti
  • Počet článků 57
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 2978x
Vít Pohanka je zpravodajem Českého rozhlasu ve Washingtonu