- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přesto, že počet cestujících v hromadné dopravě neustále roste a roste také počet najetých kilometrů městskými hromadnými prostředky, provozní dotace Dopravnímu podniku byla na rok 2009 poskytnuta o téměř 2 mld. Kč menší, než kolik Dopravní podnik potřebuje na svůj roční provoz. Dotace byla dokonce o 31 mil. Kč nižší než v roce 2008.
I v oblasti investic do nákupu nových vozů a opravy těch starých Praha na Dopravním podniku šetří. Ten díky tomu již v únoru 2009 vyčerpal na základě platných smluv investiční dotaci a dostal se do platební neschopnosti. Výše nesplacených faktur jen za nové tramvaje jednoho typu je (bez penále za prodlení) 459 500 tis. Kč. Vozový park je přitom nedostatečný a starší, než by bylo žádoucí pro bezproblémový a pohodlný chod pražské hromadné dopravy.
ČSSD spolu se Stranou zelených, SNK-ED a KSČM navrhuje navýšit provozní dotaci o 500 mil. Kč a investiční dotaci též o 500 mil. Kč. Cílem je dostat Dopravní podnik z platební neschopnosti a alespoň částečně pokrýt nedostatečné financování provozu pražské hromadné dopravy. Chceme tak předejít omezení kvality hromadné dopravy a četnosti spojů.
Samozřejmě nechceme, aby se zadlužovalo město. Město ale obdrželo účelovou státní dotaci na protipovodňová opatření a tak může původně plánovaných 400 mil. Kč převést na jiný účel. Tím by měl být dle našeho názoru financování Dopravního podniku. Zároveň není pravděpodobné, že bude v roce 2009 vyčerpáno 600 mil. Kč na stavbu tunelu Blanka. Tyto peníze tedy mohou být také použity jinak.
Situace DP tak může být řešena bez zadlužování města a omezování jiných plánů města pro rok 2009. Návrh proto podáme zítra na jednání Zastupitelstva hl. města Prahy.
Další články autora |
Toužíte po dokonalé letní barvičce bez rizika spálení? Vyzkoušejte lehký přírodní samoopalovací krém na obličej i tělo od Manufaktury. Zapojte se...