- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Na jednání Rady hl. města Prahy zaznělo, že provozovat výlukovou dopravu je levnější, než provozovat pravidelné linky. Ředitel ROPIDu tak obhajoval, proč by měl Dopravní podnik dostat méně peněz: kvůli častým výlukám přeci.
Je tedy jen otázkou času, kdy radní přijdou na způsob, jak ušetřit ještě více. Tím způsobem by, podle jejich logiky, mohla být třeba absolutní výluka. A nebo ještě lépe. Taková úplná výluka vylepší financování podniku, ale existuje i jiné řešení, jak na hromadné dopravě ušetřit ještě více, dokonce úplně. Vyloučit ji z dopravy v ulicích Prahy vůbec. Tedy nejen zrušit pravidelné linky a místo nich poslat náhradní, ale úplně zrušit i ty náhradní a vlastně do ulic žádnou hromadnou dopravu neposílat.
Takové řešení má jen pár drobných chybiček. Pohodlí cestujících, životní prostředí v Praze, dopravní obslužnost Prahy atd. Je totiž možné, že je autobus levnější než tramvaj nebo metro. Kolik lidí ale takový autobus přepraví? Kolik zplodin během toho vypustí do vzduchu? A kolik ulic by takové autobusy, které by třeba nahradily dražší metro, ucpaly? Na to už radní nepomysleli.
Celý argument ředitele ROPIDu Pavla Procházky tak jenom ukazuje, že ROPID a Rada města už nejsou schopní myslet ve více dimenzích, než jsou ty finanční. A to je pro strategický rozvoj města velmi nebezpečné.
Další články autora |
Státní ústav pro kontrolu léčiv
Praha