Praha: Způsob, jak ušetřit na hromadné dopravě: výluky

Na jednání Rady hl. města Prahy minulý týden radní našli konečně způsob, jak ušetřit na hromadné dopravě v Praze. Díky tomu snad vyřeší finanční situaci Dopravního podniku a uspokojí tak všechny kritiky financování Dopravního podniku. Jejich řešení se jmenuje: výluky!

Na jednání Rady hl. města Prahy zaznělo, že provozovat výlukovou dopravu je levnější, než provozovat pravidelné linky. Ředitel ROPIDu tak obhajoval, proč by měl Dopravní podnik dostat méně peněz: kvůli častým výlukám přeci.

Je tedy jen otázkou času, kdy radní přijdou na způsob, jak ušetřit ještě více. Tím způsobem by, podle jejich logiky, mohla být třeba absolutní výluka. A nebo ještě lépe. Taková úplná výluka vylepší financování podniku, ale existuje i jiné řešení, jak na hromadné dopravě ušetřit ještě více, dokonce úplně. Vyloučit ji z dopravy v ulicích Prahy vůbec. Tedy nejen zrušit pravidelné linky a místo nich poslat náhradní, ale úplně zrušit i ty náhradní a vlastně do ulic žádnou hromadnou dopravu neposílat.

Takové řešení má jen pár drobných chybiček. Pohodlí cestujících, životní prostředí v Praze, dopravní obslužnost Prahy atd. Je totiž možné, že je autobus levnější než tramvaj nebo metro. Kolik lidí ale takový autobus přepraví? Kolik zplodin během toho vypustí do vzduchu? A kolik ulic by takové autobusy, které by třeba nahradily dražší metro, ucpaly? Na to už radní nepomysleli.

Celý argument ředitele ROPIDu Pavla Procházky tak jenom ukazuje, že ROPID a Rada města už nejsou schopní myslet ve více dimenzích, než jsou ty finanční. A to je pro strategický rozvoj města velmi nebezpečné.

 

Autor: Miroslav Poche | pondělí 14.12.2009 11:45 | karma článku: 12,84 | přečteno: 1707x