Tomáš Pluháček
- Počet článků 29
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 662x
Seznam rubrik
Tomáš Pluháček
Ležák nemusí vždy znamenat „dvanáctku“, zejména u zahraničních piv
Stejně jako v případě jiných potravin a nápojů se snaží i v případě piv jejich výrobci získat spotřebitele ke konzumaci svých výrobků různými marketingovými triky. Situaci jim přitom usnadňuje skutečnost, že evropská legislativa oblast výroby, ale ani označování piv téměř nijak nereguluje, což mimo jiné umožňuje výrobcům, zejména ze zahraničí, používat zavádějící názvy.
Tomáš Pluháček
Pivo je důležitým identifikačním logem českých a moravských regionů
Celosvětový proces globalizace se bohužel především v potravinářství a nápojovém průmyslu stále více projevuje stíráním kdysi mnohotvárné pestrosti regionálních gastronomických a nápojářských specialit. Dnes bohužel platí, že se ve všech obchodech a restauracích „od Šumavy k Tatrám“ setká jejich návštěvník, až na čestné výjimky, se stejnou nabídkou potravinářských produktů. A to je podle mého názoru velká škoda.
Tomáš Pluháček
Nealko pivo je vhodným nápojem nejen pro řidiče
Po desítkách let jisté stagnace tuzemského trhu v nabídce piv a nápojů na pivní bázi jsou v posledních letech konzumenti piva naopak doslova zasypáni množstvím produktů, které nebývale rozšířily možnosti konzumace, spektrum konzumentů i rozsah chutí i stupňovitosti piv. Ne každý si přitom uvědomí, že první opravdu zásadní inovaci v nabídce piv představovalo nealkoholické pivo, jehož kořeny sahají až do 70. let minulého století, kdy pivovarníci v ČR zahájili vývoj nápoje na bázi piva, který by byl vhodnou nealkoholickou variantou zejména pro řidiče motorových vozidel. Pamětníci si jistě vybaví legendární PITO, jehož název vznikl spojení první slabiky slova PIvo a poslední slabiky slova auTO.
předchozí | 1 2 | další |