Opravdu se Praha rozpadá?
Havárie byla naštěstí pouze jedna – spadla Trojská lávka. Neštěstí, které je třeba řádně vyšetřit. Opravdu nešlo zjistit dopředu, že je lávka v tak špatném stavu, že lana mohou prasknout?
Havarijní situace jsou dvě. Z preventivních důvodů je dočasně uzavřen Libeňský most, kde je nutno urychleně podepřít rámovou konstrukci jednoho z menších mostů celého soumostí. Celý most je podle výsledků expertních analýz třeba buď strhnout a postavit nový, nebo ho důkladně rekonstruovat. Nebo tak napůl – jde o celkem sedm mostů, přičemž památkovou hodnotu má pouze hlavní Janákův most přes Vltavu. Kompromisem by tedy mohlo být, že se opraví Janákův most a nově se postaví ten zbytek, což by mně přišlo jako optimální.
Druhou preventivně uzavřenou stavbou je terasa nad metrem na Budějovické. Zde Praha snad nic nezanedbala, problémy dělal soukromý majitel, který se obával odlivu zisků po dobu rekonstrukce.
Ostatní vyčítané věci jsou plánované rekonstrukce: budování eskalátoru na Nádraží Veleslavín, rekonstrukce Zenklovy ulice, oprava tramvajové trati na Malostranském náměstí, uzavření výstupů z metra na Náměstí Republiky, na Andělu či na Muzeu, uzavření lávek podél Železničního mostu… Moc ty negativní komentáře nechápu. Ty ulice, koleje či schody se přece musí opravit, právě proto, aby se Praha nerozpadala, a jde nepochybně o věci pozitivní. Znamená to přece, že se podařilo udělat projekt, získat nekonečné množství razítek, získat územní rozhodnutí i stavební povolení, vysoutěžit zhotovitele a začít opravovat. Opravdu mi není jasné, proč to novináři podávají jako negativní informaci??? Vždyť je přece dobře, že se konečně Praha opravuje! Ne, není to tak velkolepé jako když se stavěla Blanka a novináři mohli podávat každý den nová zajímavá zjištění, jako třeba zda tunel má či nemá stavební povolení, zda a kudy tam teče a tak podobně, ale je to dobře. A výlevy typu „to to nemohli naplánovat líp a Zenklovu nezavírat v době, kdy je uzavřený Libeňský most“ může pronášet jen někdo, kdo v životě nepostavil ani psí boudu. Firma, která vyhrála výběrové řízení, má na Zenklovu uzavřenou s městem smlouvu, má své termíny, pokuty atd. A stav mostu ji prostě nezajímá. Celé měsíce jsme četli posměšné komentáře, jak je trapné, že na metru Nádraží Veleslavín nosí kufry cizincům poslíčci – a nyní je špatně, že se tam dodělává eskalátor, a Praha se kvůli tomu rozpadá? To opravu nechápu.
Mimochodem v Praze se nyní staví jako o život. Opravuje se dlouho zanedbávaná Šlechtova restaurace, staví a rozšiřují se mateřské i základní školy, zrekonstruovala se Stromovka, pokračují práce na Letné i v Hvězdě, budují se kanalizace, rekonstruují ulice, dostavují chodníky, dbá se (konečně) i na kvalitu veřejného prostoru… Je toho opravdu hodně, jen to nejsou tak velké akce jako metro či Blanka, takže se o nich píše tak maximálně na předposlední straně novin v místní příloze. Což ale neznamená, že jsou tyto akce pro lidi méně potřebné. Velkoleposti už jsme si užili v minulosti až dost. Teď je potřeba dát Prahu po těch velkolepých stavbách trochu do pořádku. I když to je někdy nepříjemné.
Jana Plamínková
Je náš Kelt cennější než mykénský poklad?
V Athénách mají nové Muzeum Akropole. Postavili ho v samém centru města a bylo samozřejmé, že při bohaté historii města při zakládání muzea odkryjí leccos zajímavého. A taky že ano.
Jana Plamínková
Komisař horší uklízečky
Za druhé kolo voleb dostávají členové volebních komisí 200 korun. Dvě stovky za 17 hodin práce obnáší necelých 12 korun za hodinu. Takto si stát váží práce svých volebních komisařů.
Jana Plamínková
Kanál, který se opozdil o 200 let
Babišova vláda bez důvěry si dala do programového prohlášení vznik kanálu Dunaj – Odra – Labe. Každý projekt má ale svou správnou dobu vzniku, a kanál D-O-L ji už dávno minul. Asi tak o 200 let.
Jana Plamínková
Poučení z volby Karla S.
Před pěti lety jsem chtěla za prezidenta Karla Schwarzenberga. Volila jsem ho v prvním i druhém kole, propagovala a drobně finančně podpořila. Nevědomky a docela určitě nechtěně jsem tak pomohla zvolit prezidentem Miloše Zemana.
Jana Plamínková
Tramvaj metro dráha, jak se to rýmuje
Před lety předstoupil tehdejší primátor Bém před pražské zastupitele s velkolepým plánem: pokračování metra A nepovede z Dejvické přímo na letiště, jak se do té doby předpokládalo, ale vezme to velkou odbočkou na jih do Motola.
Další články autora |
Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici
Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...
Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů
Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...
Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město
Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...
NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí
Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...
Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030
Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...
Počkej na mě! Vyprovodil tátu do války, jeho fotka otevírala peněženky
Seriál Jeho rozzářená tvář bývala za druhé světové války vystavena v každé třídě a kanadským žáčkům...
Bijec migrantů živoří. Salvini zamrzl v minulosti, spásu hledá v bájném mostu
Premium Někdejší hvězda italské krajní pravice Matteo Salvini politicky živoří. Jeho strana Liga před...
Strach z problémového nájmu? Majitelé bytů mají získat garanci za nájemníky
Premium Stát chce motivovat majitele nemovitostí k poskytování bydlení i rizikovým nájemcům. Pronajímatelé...
Dvacet let v Unii řečí čísel. Češi dominují v kaprech, letí také Erasmus
Dvě dekády po vstupu do Evropské unie je co se týče peněz Česko více než bilion korun v plusu. Z...
Klempíř - Pokrývač do Německa
Arcon Personalservice GmbH
nabízený plat:
75 260 - 90 320 Kč
- Počet článků 32
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1208x