Havajský deník - Den 2: Pearl Harbor a Hanauma Bay

Krásná příroda a bitevní lodě. To byl náš dnešní program. Po návštěvě vojenské základny a památníku v Pearl Harboru jsme se odpoledne odreagovali v krásné zátoce Hanauma Bay.

Mysleli jsme si, že jetlag by mohl postupně začít ztrácet na síle, ale kdepak! Je to mrcha odolná. Dnes jsem se probudil v půl šesté ráno a zjistil, že Šárka už je dávno čilá. Nu, co s načatým ránem, v 6:00 jsem již brázdil Pacifik v plavkách. Hoteloví hosté, kterým nebylo líto 500 dolarů za noc za pokoj s "Ocean view", trochu nevěřícně pozorovali z balkónů blázna, který krauluje svůj ranní kilometr ještě před kuropěním, ale vysvětlujte jim, že máte vlastně 18:00 večer.

Snídaně začíná vždy v sedm ráno, což je pro nás, jedoucí stále ve středoevropském letním času pozdní večeře, takže jsme v 6:55 poháněli personál, nechť rychle prostře náš oblíbený stůl v rohu u pláže. Oproti včerejšku jsme však narazili na nějakou (sudokopytník), která se vymlouvala na různé "objektivní" příčiny, že si máme sednout jinam, například že je tam mokro či co, takže jsme museli nasadit hrubou sílu a tak dlouho postávali u našeho stolu, až s otráveným výrazem přinesla ubrousek a otřela nám alespoň křesla. Holt Aloha v jiném podání... Odměna za neochotu personálu byla krásná duha, která se během snídaně vytvořila nad oceánem.

Jelikož dnes ranní oblačnost neslibovala nějaké extra pařáky (no, zmýlili jsme se), rozhodli jsme "odškrtnout" Pearl Harbor a místo ranního koupání vyrazit za historií, což mě, jako nadšence do druhé světové války, příliš energie k rozhodování nestálo. Návštěvu Pearl Harboru jsme zahájili mírným incidentem, když jsme odbočili na most na Fordův ostrov, kam jsme se chtěli podívat na staré vojenské letiště. Bohužel celý Ford Island je stále aktivní základna, takže jsme byli rychle vykázáni. Naštěstí je Ford Island spolu s bitevní lodí Missouri dostupný "organizovaně", takže jsme nakonec dráhu 22 starého letiště viděli.

Po shlédnutí davů v místě, odkud odplouvají lodě na památník bitevní lodi Arizona, jsme se rozhodli obětovat plavbu k památníku ve prospěch trojkombinace "Mighty Mo" (bitevní lodě Missouri), ponorky Bowfin a Pacifického leteckého muzea na Fordově letišti. Památník Arizony je sice brán v průvodcích (obecně slabých) jako jeden z highlights Pearl Harboru, ale kombinace strašlivého patriotismu a děsivých davů lidí nás odpudila... A udělali jsme dobře! Zatímco davy turistů čekaly dvě a více hodin na odplutí na svou deseti minutovou návštěvu památníku, my si mezitím prošli úplně sami ponorku Bowfin, prolezli si bitevní loď Missouri a na závěr i letecké muzeum na Fordově letišti.

Jako protiklad militantně-materialistickým zážitkům z Pearl Harboru jsme odpoledne vyrazili na jednu z nejkrásnějších pláží na Oahu - na Hanauma Bay. Při vstupu se nezapřel americký systém "promíteneme vám instruktážní film, i kdybyste nechtěli", kdy jsme museli povinně shlédnout informační movie o zátoce, jak jí chránit a jak neničit korály, nekrmit ryby a další moudra. Peklo!

Zátoka je opravdu krásná, ale vychvalované korály a podmořský život ani zdaleka nesahají po kotníky Egyptu, například Tabě. Šárka sice viděla Green Turtle (Karetu obrovskou), já ovšem ne, neboť voda byla tak kalná, že bych se s ní musel pomalu srazit, abych si jí všiml, což Šárka záhy potvrdila, neboť se s želvou opravdu málem srazila :-) Američané budou svou Hanauma Bay brát jako etalon čisté vody, nádherných korálů a množství ryb, my však víme, že Sharm nebo Taba v Egyptě jsou o několik tříd výše, alespoň co se podmořského života týče.

Zítra dáváme načas sbohem Oahu a přesouváme se na největší ostrov Havajského souostroví, na ostrov "Hawaii", neboli "Big Island", takže, bude-li spojení, ozveme se z ostrova sopek! Aloha!

Několik fotografií z dnešního dne, fotografii si můžete zvětšit kliknutím na náhled:

Duha
Kaiten
Autor: Zdeněk Plachý | čtvrtek 10.7.2008 19:32 | karma článku: 22,82 | přečteno: 7061x

Australský deník 6 - vedro a deštný prales Eungella

Krátká zastávka v nepříliš turisticky exponované části Austrálie, v deštném pralese národního parku Eungella.

2.9.2010 v 12:30 | Karma: 10,78 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Cestování

Australský deník 5 - po východním pobřeží na sever

Brisbane, Bundaberg, Gladstone, Mackay... Města východního pobřeží Austálie, které jsme cestou z Brisbane navštívili cestou do severoaustralského Cairnsu.

6.8.2010 v 9:02 | Karma: 10,21 | Přečteno: 1484x | Diskuse| Cestování

Australský deník 4 - australská fauna

Jelikož je Austrálie velmi známá svou neobvyklou faunou, pojďme se podívat prozatím v rámci Sydney na nějaké ty zviřátka.

17.7.2010 v 20:57 | Karma: 13,70 | Přečteno: 1588x | Diskuse| Cestování

Australský deník 3 - Sydney opera

Sydneyská opera, jakožto zásadní, všeobecně známá australská pamětihodnost, mě překvapila v několika směrech. Je to z exteriéru opravdu krásná a zajímavá stavba. První shlédnutí klasických klenutých tvarů, matematicky odvozených z řezů povrchu koule a pro širší veřejné, deskriptivní geometrií nedotčené, publikum prezentované jako "vzdouvající se plachty nad mořem" bylo opravdu intenzivní.

15.7.2010 v 20:27 | Karma: 8,34 | Přečteno: 1245x | Diskuse| Cestování

Australský deník 2

Malá fotoprocházka po hlavním městě australského státu New South Wales: Sydney, kolem známého zálivu Darling Harbour, neméně známého Sydney Cove, abychom procházku zakončili nad Sydney u nejstarší australské observatoře.

7.7.2010 v 21:58 | Karma: 16,73 | Přečteno: 2655x | Diskuse| Cestování

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

D35 u Litovle zablokovala nehoda, ze zdemolovaného vozu se vysypal náklad

2. května 2024  10:45,  aktualizováno  11:01

Cestu po dálnici D35 ve směru z Olomouce na Mohelnici zkomplikovala dopoledne nehoda nákladního...

Summity EU jsou válečné kabinety, nemáme mírovou iniciativu, stěžuje si Fico

2. května 2024  10:59

Evropská unie není s to přijít s mírovou iniciativou pro Ukrajinu, všechny schůzky státníků...

SPOLU vsadilo na antikampaň. Paroduje heslo ANO a spojuje hnutí s Ruskem

2. května 2024  10:56

V kampani před volbami do Evropského parlamentu vsadila koalice SPOLU i na antikampaň. Na sociální...

KOMENTÁŘ: EU byla naše výhra a šťastné rozhodnutí, byť přinesla i chyby

2. května 2024  10:41

Česká republika i Evropská unie stály před dvaceti lety před velkým rozhodnutím. Pro obě strany to...

Cestování, fotografování, sepisování zážitků, ale i programování, nic mi není cizí! :-)
Články jsou publikovány na mém osobním blogu http://www.plachy.cz
Aktuálně zážitky z Austrálie, Havaje a Floridy...