Havajský deník - Den 12: Kaunaoa, želvy a bílé písky

Poslední den na Big Islandu jsme si užívali na plážích a na závěr v hotelovém báru :-) Zážitek dne: plavání s želvou karetou obrovskou u pláže Kaunaoa. Více v článku.

Předvčerejší podvodní setkání s želvou - karetou obrovskou u naší oblíbené pláže Kaunaoa mě tak nadchlo, že jsem Šárku překecal, ať ještě dnes, poslední den na Big Islandu, vyrazíme ráno na Kaunaoa znovu, že si jen vyfotím želvu a pak se budeme věnovat naplánovanému programu (návštěvy bílých pláží). Šárka souhlasila a myslím, že jsme nelitovali.

Ráno sice vznikl zádrhel s tím, že už v půl deváté bylo parkoviště u Kaunaoa plné,  tak tedy hlásala cedule u security. Naštěstí se nám povedlo přesvědčit sekuriťáka, který nás jako poslední auto pustil. Tímto jsme objevili další super vlastnost Kaunaoy, že počet lidí, které pustí, je omezený! Přes den se to projevilo tak, že jsme byli na nádherné pláži skoro sami! Kaunoa si nás opravdu získala.

Vyrazil jsem tedy svižně s podvodním foťákem za lovem želvy. Jak to již bývá, želva nebyla k nenalezení, viděl jsem sice plno ryb, včetně havajské národní ryby humuhumunukunukuapua, ale želvy nikde. Když už jsem to vzdal a plaval zpět k pláži (mimochodem, bez ploutví, s foťákem v jedné ruce se mimořádně špatně plave, navíc když všude kolem jsou ostré korály), najednou jsem málem vrazil do krásné karety. Její eleganci můžete posoudit na videu, které jsem s nasazením života (korály byly fakt blízko) natočil :-)

Přímo vložené video jsem odstranil kvůli problémům IE. Najdete je: ZDE

Abychom dokončili kompletní spektrum barev písků pláží, vyrazili jsme odpoledne na pláž s bílým pískem, zvanou "Magic sands". Již jsme viděli pláže žluté, "pepř a sůl" černo-bílo-žluté, černé jak bota a dokonce zelené, bílou však pouze jednu. Cestou za tajemstvím White sands beach jsme vlastně náhodou objevili turistické centrum Kony, tzv. Alii Drive, které se vyznačuje, jako všechna centra, především tím, že je tam hotel na hotelu, plno lidí a pláže nic moc. Toto platí i o bílé pláži "Magic sands", z níž se vyloupla kraťounká, přeplněná plážička u silnice, na které byly zajímavé jen obrovské vlny a místní surfující mládež.

Jelikož se dneškem naplnil náš pobyt na ostrově Hawaii (Big Island), zašli jsme si poslední večer na výborný koktejl do hotelového baru. Ananasový mix s kubánským rumem byl excelentní. Nezapomněl jsem ochutnat i místní točené pivo z minipivovaru v Koně. Dokonce měli na výběr z dvou piv, vařených na Big Islandu, jedno z Hila, druhé z Kony. Když jsem váhal, jaké si dát, barman nelenil a nalil mi dvě skleničky, abych si vybral! Jednoznačně zvítězilo pivo z naší strany ostrova, z Kony, holt jsem západopobřežní patriot! :-) A překvapivě to bylo velmi pitelné pivo, ve srovnání s jinými americkými hnusy jako Coors, Bud Light nebo Michelob.

Loučíme se tedy s úžasným Big Islandem a zítra letíme na poslední tři dny zpět do Honolulu na ostrově Oahu. Takže zítra ahoj z Waikiki!

Fotogalerie z dnešního dne. Fotky si zobrazíte kliknutím na náhledy.

Humuhumunukunukuapua
Humuhumu-'ele'ele
Plumérie
Autor: Zdeněk Plachý | pondělí 25.8.2008 8:53 | karma článku: 13,61 | přečteno: 4808x

Australský deník 6 - vedro a deštný prales Eungella

Krátká zastávka v nepříliš turisticky exponované části Austrálie, v deštném pralese národního parku Eungella.

2.9.2010 v 12:30 | Karma: 10,78 | Přečteno: 1086x | Diskuse| Cestování

Australský deník 5 - po východním pobřeží na sever

Brisbane, Bundaberg, Gladstone, Mackay... Města východního pobřeží Austálie, které jsme cestou z Brisbane navštívili cestou do severoaustralského Cairnsu.

6.8.2010 v 9:02 | Karma: 10,21 | Přečteno: 1484x | Diskuse| Cestování

Australský deník 4 - australská fauna

Jelikož je Austrálie velmi známá svou neobvyklou faunou, pojďme se podívat prozatím v rámci Sydney na nějaké ty zviřátka.

17.7.2010 v 20:57 | Karma: 13,70 | Přečteno: 1588x | Diskuse| Cestování

Australský deník 3 - Sydney opera

Sydneyská opera, jakožto zásadní, všeobecně známá australská pamětihodnost, mě překvapila v několika směrech. Je to z exteriéru opravdu krásná a zajímavá stavba. První shlédnutí klasických klenutých tvarů, matematicky odvozených z řezů povrchu koule a pro širší veřejné, deskriptivní geometrií nedotčené, publikum prezentované jako "vzdouvající se plachty nad mořem" bylo opravdu intenzivní.

15.7.2010 v 20:27 | Karma: 8,34 | Přečteno: 1245x | Diskuse| Cestování

Australský deník 2

Malá fotoprocházka po hlavním městě australského státu New South Wales: Sydney, kolem známého zálivu Darling Harbour, neméně známého Sydney Cove, abychom procházku zakončili nad Sydney u nejstarší australské observatoře.

7.7.2010 v 21:58 | Karma: 16,73 | Přečteno: 2655x | Diskuse| Cestování

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

POLITICKÝ DIÁŘ: O falešné hře Evropana Fialy a štoku navíc

2. května 2024

Premium O tom, jak se za deset let změnil názor Petra Fialy na Evropskou unii či o debatě k důchodové...

Protesty studentů eskalovaly i v Kalifornii, policie ničí barikády a zatýká

2. května 2024  8:11,  aktualizováno  12:58

Na Kalifornské univerzitě v Los Angeles (UCLA) se v noci na středu střetli proizraelští a...

Bez krytí celníky by Březinova skupina nefungovala, řekl žalobce v závěrečné řeči

2. května 2024  12:49

Soudní projednávání vynášení informací z Celní správy členům tak zvané lihové mafie se dnes dostalo...

Rusové na Ukrajině použili zakázaný chlorpikrin, tvrdí USA. Kreml to odmítá

2. května 2024  12:35

Kreml ve čtvrtek označil za nepodložená tvrzení Spojených států, že ruské invazní síly použily...

Cestování, fotografování, sepisování zážitků, ale i programování, nic mi není cizí! :-)
Články jsou publikovány na mém osobním blogu http://www.plachy.cz
Aktuálně zážitky z Austrálie, Havaje a Floridy...