- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Dokonce ani čerpání prostředků zejména z EU a SFŽP není správně ministerstvem administrováno, když u většiny projektů v odpadovém hospodářství maximální výše podpory odpovídá 36-40% požadovaných nákladů. Nemůžeme se pak divit tomu, že například pro zpracování komunálního bioodpadu nejsou vybudována zařízení v dostatečné kapacitě a potažmo, že cíl na 50% využití komunálních odpadů a cíl o omezení skládkování bioodpadů v r. 2010 nebude splněn. ČR tak nejen, že nesplní vlastní Plán odpadového hospodářství, ale vystaví se navíc sankcím ze strany EU. Upozorňoval jsem ministra Bursíka na možné následky jeho laxnosti několikrát, přesto připravil zákon, který jen a pouze vytáhne lidem a obcím z kapes peníze, aniž by věc skutečně řešil.
Obce a kraje řešení vidí v zrychleném zvýšení kapacit pro energetické využití odpadu s maximalizací odděleného sběru bioodpadů a mechanicko-biologické úpravy odpadů. Když říkáme energetické využití odpadů, nemusíme hned myslet na spalování, i když ani to nelze v případě malokapacitních spaloven s kogenerací vyloučit. Nové technologie II. generace jako je pyrolýza nebo zplyňování dokážou biomasu, včetně bioodpadu využít mnohem efektivněji a se zanedbatelnými dopady na životní prostředí. Mimo to umožnují obcím podílet se na zisku z prodeje takto vyrobené zelené energie.
Stejně jako obce ani já nemohu akceptovat snahu ministra Bursíka přehlížet problémy, které v oblasti životního prostředí skutečně máme a které musíme řešit. Odmítám populistické bubliny a pseudoúkoly, jako například zálohování PET obalů, které situaci v nakládání s odpady neřeší a jen ho prodražují. Jsem proto se svými kolegy z Poslaneckého klubu ČSSD připraven podpořit pozměňovací návrhy vzešlé z předložené strategie, které posunou nakládání s odpady a vybranými výrobky na kvalitativně vyšší úroveň.
Další články autora |
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!