- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Omlouvají vraždy okupantů nejčastěji tím, že to byly převážně oběti dopravních nehod, a že jich nebylo zas až tak moc. A není bez zajímavosti, že nositeli těchto rádoby objektivních názorů jsou současně a převážně zastánci Moskvy, Putina a omlouvači jiných ruských válečných dobrodružství od Gruzie, přes Krym až po východní Ukrajinu.
Český národ je v historickém porovnání jedním z nejtolerantnějších na kontinentu. Ale čeho je moc, toho je příliš a zvlášť takováto střelba zezadu z vlastních řad (jak typicky ruské, že?) Tak jsem vám to, moji milí molodci z českých luhů a hájů spočítal. Vycházel jsem z více zdrojů a dva z nich použil pro tento blog. Podle Milana Bárty z Ústavu pro studium totalitních režimů byl celkový počet obětí přímého vpádu rudých smeček (tedy do konce roku 1968) 108, což je starší údaj. Dnes se udává číslo 137 a celkový počet obětí až do vypráskání vlezlého agresora za východní čáru 425. Bárta udává příčiny úmrtí tyto:
Střelba - 44
Oběti nehod (asi dopravní) - 55
Oběti požárů - 3
Střepiny z tanku (který explodoval) - 4
Jiná a neznámá - 2
Tedy už tady vidíme, že dopravní nehody versus jiné příčiny jsou zhruba plichta. Zvlášť zarážející je potom vysoký počet sprostě zastřelených.
http://old.ustrcr.cz/data/pdf/publikace/sborniky/prazske-jaro/barta-milan.pdf
Jiný zdroj téhož ústavu má příčiny úmrtí rozepsány i u jednotlivých obětí. Počet udává 137 a k tomu 500 těžce zraněných. Bohužel jsem si všiml, že v příloze PDF Pražské oběti se opakují i některá jména započítána v příloze o krajích (zřejmě podle místa bydliště), tedy toto jsem vynechal a počítal jen oběti podle krajů s tímto výsledkem:
Střelba - 31
Dopravní nehody - 29
Střepiny a padající zdivo - 6
Oběti požárů způsobené agresorem - 7
Demonstrativní sebevražda majora ČSLA skokem pod pásy tanku - 1
Z toho šest dětí do 15 let a šest do 18 let.
Tedy i tady ty oběti dopravních nehod pokulhávají. A co víc, dopravní nehody, tak jak je vnímáme dnes, to rozhodně nebyly. Jednalo se povětšinou o arogantní najetí obrněnce někam kam neměl, bez ohledu na oběti, nebo v noci stojící neosvětlená kolona mongolských válečných vozidel. Zaznamenal jsem taky dvě úmrtí trafikantek, když jejich boudu bezohledně rozšmelcoval ruský tank. To věru není typická dopravní nehoda.
Jedna smutná perlička:
Soukup Bohumír
Další články autora |
INDEX NOSLUŠ s.r.o.
Středočeský kraj
nabízený plat:
28 000 - 34 000 Kč