- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V minulém čtvrtletí se průměrné bankovní poplatky zvýšily o 6 korun. Což, jak uvádějí sami autoři, je rozdíl v mezích statistické chyby. Navíc třetí kvartál je ten, který zahrnuje prázdninové měsíce a proto se (asi) také zvyšuje podíl výběrů z bankomatů v zahraničí. To logicky vydanou částku zvyšuje.
Kde se ovšem vzala halucinace, podle které z indexu plyne, že klienti sice ve velkém migrují k mladším a modernějším nízkonákladovým bankám, přesto na poplatcích zaplatí víc, to mi úplně hlava nebere. Tato myšlenková přesmyčka se objevila v některých médiích, ale pokud jsem dobře četla zprávu Bankovních poplatků, nebylo tam o migraci ani slovo. Ano, do indexu více přispívají klienti velkých bank. Tedy ti, kteří u těch velkých bank pořád jsou.
Chtíc nechtíc se musím ptát, v čí prospěch se tak děje. Proč se u článku, který popisuje index, objeví i titulek a další zmínky o téměř masové migraci klientů? Zvlášť, když to navíc o všech velkých bankách ani neplatí? Je v tom stereotyp v myšlení? Nebo srdečné fandění novým bankám? Nebo se o tom autorovi zdálo? Všechny tři možnosti jsou špatné a výsledek je stejně praštěný. Jen doufám, že to není ta čtvrtá možnost, totiž ta, že se to někomu vyplatí. Nic proti reklamě, ale měla by být označená. Když už se nám novináři snaží vysvětlit, že by z nás neměly banky dělat blbce, možná by měli uplatnit stejné pravidlo i u sebe.
Další články autora |
Hladina hormonů v těle se v průběhu těhotenství mění stejně jako chutě a jídelníček. Mnoho těhotných také trápí časté nevolnosti. Následkem toho...