Wurzeralm a jeho okolí - NP Kalkalpen.

Wurzeralm ( A ) je krásné místo uprostřed pohoří Stubwieswipfel, Warscheneck a Rote Wand, nedaleko od našich jižních hranic. Stačí tedy pár hodin jízdy a ocitnete se uprostřed nádherné přírody s mnoha turistickými trasami.

Už dlouho  jsem chtěl poznat Wurzeralm i za letního počasí, slyšel jsme o krásných trecích na okolní vrcholky a o neopakovatelných výhledech. Navíc je kopec téměř " za humny" a nemusíme se tedy vláčet nikam daleko. Takže jsem naplánoval trasy, místa kam bych se chtěl podívat a vyrazil jsem.

Na parkoviště pod kopec, jsme přijeli v pátek pozdě večer a protože jsme měli v plánu, vyrazit brzo ráno, šli jsme do postelí hned po příjezdu. Takže nedošlo ani na obvyklé večerní posezení u dobrého vína. Ráno jsme se probudili do deště a dokonce slyšeli v dálce hřmění bouřky. Naštěstí se mraky brzo rozehnaly a my vyrazili v 8 hodin vzhůru.

Cesta k horní stanici lanovky nám trvala 90 minut a na rozehřátí to nebylo špatné. K mému velkému údivu, byly všechny hospody, které v zimě praskají ve švech pod náporem lyžařů, zavřené. Výjimkou byla jedna jediná bouda, kde jsme si tedy dali pivo  a vyrazili na hlavní trek. Od stanice lanovky je možno vyrazit na několik míst a tras. Tou první, kterou jsme nazvali "důchodcovsky naučnou", se dá jít okolo celého údolí po pohodlné štěrkové cestě. Další trasa je směrem na pravou ruku k vrcholu Stubwieswipfel  a eventuelně dále k chatě Dümlerhütte .

My jsme se vydali vlevo, na nejdelší okružní trasu k vrcholu Rote Wand Sattel ( 1872 m ). Až k malému jezírku je cesta stejná s "důchodcovskou", ale potom začne stoupat strmou stěnou až k vrcholku Červeného sedla. Jde o těžší horskou turistiku, ale nic nebezpečného. Během cesty jsme si mohli díky dobré viditelnosti prohlédnout okolní kopce a opravdu bylo co vidět. Po nezbytném vrcholovém fotu u kříže, jsme se vydali dolů a po lesní cestě došli k Dümlerhütte a po dalších 90 minutách na začátek naší cesty , k horní stanici lanovky.

Původně jsme měli v plánu sjet dolů vláčkem, ale hrdost nám nedala a rozhodli jsme se sejít po svých až k autům. Jak se poté ukázalo, možná jsme měli potlačit svoje ego a vzít za vděk lanovku. Cesta dolů už opravdu bolela ( nohy, palce ) a navíc nás na posledních 30 minut stihl sílící déšť.

I přes to všechno jsme se po osmi hodinách vrátili spokojeni k autům. Výlet to byl úžasný a bude na co vzpomínat. Než jsme stačili zabalit a přichystat se k odjezdu, venku se strhla průtrž mračen. Trochu jsme váhali, zda vyjet nebo nechat odjezd na ráno, ale bylo poměrně málo hodin, takže jsme vyjeli do dalšího cíle - Windischgarstenu. Zaparkovali jsme za městečkem nedaleko Panoramatické věže, povečeřeli a u vína doufali, že stále sílící déšť ustane a my budeme na druhý den moci provětrat i kola.

Bohužel se tak nestalo , silně pršelo celou noc i ráno. Mraky byly nízko a doslova visely na vrcholcích hor, takže šance, že se počasí zlepší byla mizivá . Nedalo se nic dělat a my se vydali domů. Hinterstoder, další místo v blízkém okolí,  jsme si nechali na další výjezd. Po cestě se počasí pomalu umoudřovalo a tu a tam vykouklo i sluníčko, takže jsme narychlo změnili plán a dohodli se, že si uděláme "kolo výlet" na Kleť a po jejím okolí. Jen jsme se přiblížili ke  Kleti na 5 km, z nebe se znovu spustily proudy vody a bylo po výletu . Opravdu nás provázela zatracená smůla . Další pokus už nebyl a my se rozjeli k domovům.

Zde je pokračování, tentokráte na Hinterstoderuhttp://petrhavranek1.blog.idnes.cz/c/478334/podzimni-hinterstoder-np-kalkalpen.html

Autor: Petr Havránek | pátek 25.9.2015 14:47 | karma článku: 18,55 | přečteno: 1100x

Pražský půlmaraton

Občas vyměním cestovatelské boty, za ty běžecké. Ale i výlet do Prahy, byť za sportem, by se mohl počítat mezi cestování, ne?

1.5.2024 v 11:46 | Karma: 9,41 | Přečteno: 146x | Diskuse| Cestování

Přírodní park Fanes-Sennes

Sotva nám stačily oschnout stoupací pásy a už míříme na další zastávku naší skialpové tour. Tentokrát to bude jihotyrolská část Dolomit, přírodní park Fanes.

13.2.2024 v 6:12 | Karma: 8,29 | Přečteno: 173x | Diskuse| Cestování

Lechtálské Alpy, Bach.

Pro otevření letošní skialpové sezóny si vybíráme západní kout Rakouska, Lechtálské Alpy s úzkými údolími a strmými vršky kopců, sahající vysoko nad dva tisíce metrů.

27.1.2024 v 6:00 | Karma: 9,68 | Přečteno: 169x | Diskuse| Cestování

Turecko, výstup na Ararat 5.137 m n.m.

Většina turistů míří do Turecka za mořem a památkami, my vybočíme z řady. Naším cílem je východ země a bájná hora Ararat.

5.9.2023 v 6:00 | Karma: 22,75 | Přečteno: 706x | Diskuse| Cestování

Grossglockner trochu jinak...

Nejvyšší horu Rakouska není třeba dlouze představovat. Na jejím vrcholu jsem stanul v roce 2019, tehdy v plné lezecké výzbroji. Tentokrát to celé bude trochu jiné...

6.8.2023 v 8:00 | Karma: 17,43 | Přečteno: 688x | Diskuse| Cestování

Silné bouřky zasáhly Česko, v Praze průtrž zatopila ulice a omezila dopravu

27. června 2024  11:22,  aktualizováno  18:29

Přímý přenos Na Česko během odpoledne udeřily silné bouřky. Postupovaly od jihozápadu ke středním Čechám. Kolem...

Rychlík z Prahy narazil na Slovensku do autobusu, zemřelo sedm lidí

27. června 2024  18:35,  aktualizováno  28.6 10:48

Sedm lidí zemřelo a pět dalších se zranilo při srážce rychlíku s autobusem na jihu Slovenska. Vlak...

Hrůza, závory se zvedly, říká svědkyně. Vlak jel po zavřené koleji, uvedl ministr

28. června 2024  11:21,  aktualizováno  15:52

Rychlík z Prahy, který se ve čtvrtek srazil na Slovensku s autobusem, jel po koleji, jež byla pro...

Oběť jsem já, hájí se cyklista, po jehož útoku zemřela řidička

26. června 2024  11:43,  aktualizováno  12:52

Řidička, která po konfliktu s cyklistou Václavem Socherem před dvěma lety zemřela v nemocnici, si...

VIDEO: Výbuch poničil dům, je prakticky na odpis. Na vině může být fotovoltaika

25. června 2024  16:47,  aktualizováno  21:41

V Šonově na Náchodsku zasahovali hasiči u výbuchu v domě. „Pravděpodobná příčina výbuchu je...

KOMENTÁŘ: Bagration. Operace, která odstartovala průlom východní fronty

30. června 2024

Premium V červnu 1944 se Spojenci vylodili v Normandii, zatímco na východní frontě ve stejné době probíhala...

600 °C a mix jedovatých látek. Proč prudce přibývá požárů solárních panelů

Premium V úterý hasiči zasahovali u výbuchu rodinného domu v Šonově na Náchodsku. Pravděpodobná příčina?...

Jako mravenci. Hrůza na mostě korunovala americký úprk z Pchjongjangu

30. června 2024

Seriál Korejskou válku dnes vnímáme především jako pozadí pro vtípky vypečených doktorů ze seriálu...

Na Plzeňsku u Seče se srazila auta, jeden řidič zemřel. Havarovalo se i jinde

29. června 2024  19:28,  aktualizováno  21:37

Smrtí jednoho z řidičů skončila sobotu odpoledne nehoda u Seče na jižním Plzeňsku. Na silnici první...

Rozdáváme kapky pro spokojená bříška ZDARMA

Hledáme 40 maminek, které s námi otestují probiotické kapky Kendamil. Tyto kapky jsou speciálně navrženy pro péči o střevní mikroflóru vašich...

Občasný cestovatel, který svými nápady"ničí" dovolené své rodině i přátelům. Moto je : I cesta je cíl".