Veselské pískovny

Nedaleko Veselí nad Lužnicí, tak trochu v ústraní hlavního zájmu turistů, najdete přírodní vodní ráj - Veselské pískovny. Pět jezer, vzniklých po těžbě štěrkopísku nabízí dlouhé písečné pláže i průzračnou vodu současně.

Říká se, že pod svícnem je největší tma, to platí v případě  Veselských pískovnách a mě, doslova. Byť mám pískovnu jen pár desítek kilometrů od bydliště, moje návštěva těchto míst se datuje hodně hluboko do minulosti. Proto je čas to napravit. Zbývá jen vybrat, u kterého jezera zakotvíme - Veselí,  Veselí I., Horusice, Horusice I. a nebo Vlkovská pískovna? Volba je šalamounská, pro víkendový oddych jsme vybrali kemp Měruše, jenž je uprostřed jezer a navíc jím protéká řeka Lužnice. Při odjezdu neprožíváme obvyklý stres a spěch, vše plyne tak nějak samo. Je to dáno tím, že do kempu to máme přesně třicet minut. Zcela jistě to je ten nejkratší výjezd, který jsme za ta léta, co jezdíme karavanem absolvovali. V kempu je téměř liduprázdno, proto si můžeme vybírat to nejlepší místečko, rozložit stůl, židle a s pivem v ruce, čekat na kamarády, kteří za námi míří z Prahy.

Ti to mají o poznání složitější než my, ale i je metropole brzy "vyplivla" za hranice velkoměsta a na podvečer jsme kompletní. A protože jsme se dlouho neviděli, je o čem si povídat, ovšem s blížícím se večerem stoupá aktivita toho nejvlezlejšího hmyzu co znám, komárů. Takže vůně a chuť vína, se občas míchá se zápachem repelentu. Sobotní výlet jsme si naplánovali jako pohodový a tak byl i pojat. Ale před odjezdem musíme řešit malý úraz, respektive jeho následky. Syn Jan si před pár dny nakopl palec a bolestivé zranění se ne a ne hojit. Doufali jsme v zázrak, ale ten se nedostavil, neobul tretry, natož šlapat na kole. Zůstává tedy v kempu a my vyrážíme. Nejprve pohodlně podél rybníků až k argo penzionu Hamr na oběd, po polední siestě objíždíme Rožmberk a vracíme se zpět ke kempu. Je krásně, trasa ideální a největší kopec po cestě, je schod do hospody, vládne všeobecná spokojenost.

Po návratu zpět ze sebe rychle shazujeme dresy a vrháme se do průzračné vody jezera. Ovšem teplota vody není z těch nejvyšších, takže to chce trochu přemáhání, ale co by člověk neudělal pro pár fotek do archivu. Večer jsme ztracené kalorie rychle dohnali dobrotami z grilu s výsledkem absolutního přejedení se.

Ani v neděli ráno se Jendův palec nezlepšil natolik, aby s námi mohl jet. Pro dnešek mu budu dělat parťáka a Lenku vyšlu s Jardovou rodinou na výlet samotnou. Tentokrát se vydají na opačnou stranu, po nekonečně dlouhých třeboňských rovinkách. Z původního plánu lehkého odpočinku v kempu, je po téměř celý den pěkná honička, badminton, petangue, házení žabek na hladině vody a to to v jednu chvíli vypadalo i na fotbálek. Prý ten palec už tolik nebolí ...... .  Po příjezdu cyklistů se začíná zatahovat nebe, skvěle načasováno. Víkend je za námi a nás čeká návrat domů.

Autor: Petr Havránek | pátek 19.8.2016 10:20 | karma článku: 19,02 | přečteno: 768x

Pražský půlmaraton

Občas vyměním cestovatelské boty, za ty běžecké. Ale i výlet do Prahy, byť za sportem, by se mohl počítat mezi cestování, ne?

1.5.2024 v 11:46 | Karma: 9,41 | Přečteno: 146x | Diskuse| Cestování

Přírodní park Fanes-Sennes

Sotva nám stačily oschnout stoupací pásy a už míříme na další zastávku naší skialpové tour. Tentokrát to bude jihotyrolská část Dolomit, přírodní park Fanes.

13.2.2024 v 6:12 | Karma: 8,29 | Přečteno: 173x | Diskuse| Cestování

Lechtálské Alpy, Bach.

Pro otevření letošní skialpové sezóny si vybíráme západní kout Rakouska, Lechtálské Alpy s úzkými údolími a strmými vršky kopců, sahající vysoko nad dva tisíce metrů.

27.1.2024 v 6:00 | Karma: 9,67 | Přečteno: 168x | Diskuse| Cestování

Turecko, výstup na Ararat 5.137 m n.m.

Většina turistů míří do Turecka za mořem a památkami, my vybočíme z řady. Naším cílem je východ země a bájná hora Ararat.

5.9.2023 v 6:00 | Karma: 22,75 | Přečteno: 706x | Diskuse| Cestování

Grossglockner trochu jinak...

Nejvyšší horu Rakouska není třeba dlouze představovat. Na jejím vrcholu jsem stanul v roce 2019, tehdy v plné lezecké výzbroji. Tentokrát to celé bude trochu jiné...

6.8.2023 v 8:00 | Karma: 17,43 | Přečteno: 688x | Diskuse| Cestování

Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů

21. června 2024  9:39,  aktualizováno  22:58

Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....

Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

21. června 2024  8:52,  aktualizováno  18:16

Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...

Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia

19. června 2024  20:51

„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...

Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození

19. června 2024  13:53

Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...

Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka

19. června 2024  7:32,  aktualizováno  20.6 6:37

Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...

Ukrajinec na Plzeňsku odpálil manželce ve vagině petardu, dostal 18 let vězení

27. června 2024  6:50,  aktualizováno  9:47

Krajský soud v Plzni poslal na 18 let do vězení Ukrajince, který podle obžaloby loni v září na...

Pozabíjejme rodiny útočníků z Dagestánu, ostatní to odradí, vyzývá Kadyrov

27. června 2024  8:54

Čečenský vůdce Ramzan Kadyrov na setkání s bezpečnostními složkami navrhl, aby byl zabiti rodinní...

Poslanci budou schvalovat kandidáty na letošní státní vyznamenání

27. června 2024  5:53,  aktualizováno  8:46

Přímý přenos Kandidáty Sněmovny na státní vyznamenání budou schvalovat poslanci. Předběžný seznam kandidátů...

Třicítky vydrží až do prázdnin. Místy je doprovodí bouřky s přívalovými srážkami

27. června 2024  8:03

Konec června bude v Česku dále teplý, do konce týdne se však budou vyskytovat bouřky a přeháňky,...

Občasný cestovatel, který svými nápady"ničí" dovolené své rodině i přátelům. Moto je : I cesta je cíl".