Liberec - MTB pod Ještědem

Kolo se pro mě v posledních letech stalo životním stylem. Netrénuji pro výsledky a závody, ale pro ten skvělý pocit, když se posledním šlápnutím do pedálů přehoupneš přes kopec a víš, že jsi ho dal.

Ale čas od času, je zapotřebí otestovat svoji formu a změřit síly s ostatními. Zvlášť, když jde o tak těžký závod, jako je MTB maraton Ještěd, 50km s převýšením 1.700m. Jeden z nejtěžších závodů této série. Díky našemu domečku na kolech, se můžeme do místa konání závodů, Vesce u Liberce, dostat již s jednodenním předstihem a pohodlně se vyspat bezprostředně u prostoru startu. Pečlivě vybírám místo v rohu parkoviště, pěkně u trávy a s jistotou, že po závodech bez problémů vykličkuji mezi parkujícími auty. Manévry jsou za mnou, jdeme se zaregistrovat a vyzvednout si startovní číslo. Jenda startuje z první vlny, za to já, s číslem 522, až z té poslední. Tak to bude masakr, no nic, pojmu to tréninkově a uvidíme. Před večerním sledováním fotbalového mistrovství Evropy ve fotbale, si ještě jedeme trochu protočit nohy a prohlédnout prvních pár kilometrů tratě.

Po návratu ke karavanu pozoruji na ženy obličeji, lehce vyděšený výraz ve tváři.  Místní omaldina s auty všech značek, typů a stáří, si před naším karavanem dává moto sraz, začíná znít dunivá hudba a slyšíme pískot gum. Basy rozvibrovaly karavan a já procházím zkouškou trpělivosti. Naštěsí to chlapci před půlnocí balí a my můžeme usínat v klidu.

Startujeme až před polednem, proto v klidu snídáme a pomalu se dostáváme do závodní atmosféry. Na startu zkouším fintu, jak se dostat alespoň o jednu vlnu blíže stratu, stoupám si do koridoru čísel 400-500. Ale takových chytráků, co to zkoušejí jako já, pořadatelé už zažili dost, nekompromisně mě odhalují a posílají na místo, kam patřím. Dobrá, říkám si, pojedu podle možností a závod si užiji.

V tom daleko před sebou, v balíku závodníků, zahlédnu drez, který patří cyklistovi, jenž mě v minulé sezóně porážel, tím vlastně motivoval do zimní přípravy a letos nadešel čas "odplaty". Tím pádem padají plány na pohodový závod a pojedu co to dá. Problém je v tom, že svého "motivátora" mám asi o 200 startovních čísel přede mnou a bude velká dřina se prokousat alespoň na jeho záda. Start. První vlna vyráží, my vzadu si můžeme ještě několik desítek sekund vyprávět a dojídat energetické tyčinky, než i my protínáme startovní čáru. Boj začíná. Trochu riskuji, předjíždím špalír závodníků mimo trať a snažím se posunout pod prvním kopcem co nejvíce dopředu. Daří se, visím kolegovi na zádech, teď malý trhák, který musím zbylých 40km udržet. Trať je krásná, vesměs šotolina, cesty lesem i po loukách. Vyjma té, která vede na Ještěd, tady najíždíme na asfalt, dáváme nejlehčí převod a trpělivě šlapeme. Ale opravdové "bajkerské utrpení" je až následný houpáček na vrchol Javorníku.

Už melu z posledního a oči mi čím dál tím častěji sklouzávají na tachometr. Poslední desítka kilometrů a jsme v cíli, kde mě ve sprintu na pásce, povzbuzuje rodina. Syn dojel na trase C v první patnáctce  a já jsem v první třetině výsledkové listiny. Krásný závod a jsem rád, že mě sem Jenda, i přes můj odpor, dokopal.

Zdroj fotografií: z mého mobilu a některé z oficiálního webu závodu.

Autor: Petr Havránek | pondělí 27.6.2016 7:00 | karma článku: 14,37 | přečteno: 231x

Pražský půlmaraton

Občas vyměním cestovatelské boty, za ty běžecké. Ale i výlet do Prahy, byť za sportem, by se mohl počítat mezi cestování, ne?

1.5.2024 v 11:46 | Karma: 9,41 | Přečteno: 146x | Diskuse| Cestování

Přírodní park Fanes-Sennes

Sotva nám stačily oschnout stoupací pásy a už míříme na další zastávku naší skialpové tour. Tentokrát to bude jihotyrolská část Dolomit, přírodní park Fanes.

13.2.2024 v 6:12 | Karma: 8,29 | Přečteno: 173x | Diskuse| Cestování

Lechtálské Alpy, Bach.

Pro otevření letošní skialpové sezóny si vybíráme západní kout Rakouska, Lechtálské Alpy s úzkými údolími a strmými vršky kopců, sahající vysoko nad dva tisíce metrů.

27.1.2024 v 6:00 | Karma: 9,67 | Přečteno: 168x | Diskuse| Cestování

Turecko, výstup na Ararat 5.137 m n.m.

Většina turistů míří do Turecka za mořem a památkami, my vybočíme z řady. Naším cílem je východ země a bájná hora Ararat.

5.9.2023 v 6:00 | Karma: 22,75 | Přečteno: 706x | Diskuse| Cestování

Grossglockner trochu jinak...

Nejvyšší horu Rakouska není třeba dlouze představovat. Na jejím vrcholu jsem stanul v roce 2019, tehdy v plné lezecké výzbroji. Tentokrát to celé bude trochu jiné...

6.8.2023 v 8:00 | Karma: 17,43 | Přečteno: 688x | Diskuse| Cestování

Čechy zasáhly extrémní bouřky, padaly obří kroupy. Hasiči měli stovky výjezdů

21. června 2024  9:39,  aktualizováno  22:58

Přes Česko prošly velmi extrémní bouřky s nárazy větru kolem 90 kilometrů za hodinu a krupobití....

Češi vjeli do vojenské zóny, fotili se u tanku. Dítě pak usmrtil nalezený granát

21. června 2024  8:52,  aktualizováno  18:16

Chorvatská policie propustila Čecha vyšetřovaného kvůli výbuchu u města Obrovac, při němž zemřelo...

Komentátor Schmarcz se v televizi pohádal se Šlachtou, pak zmizel ze studia

19. června 2024  20:51

„Já jsem se zastal kluků policistů a vy do toho taháte politiku,“ začal křičet komentátor Martin...

Ruská jaderná ponorka plula u pobřeží Floridy. Fotky ukazují její poškození

19. června 2024  13:53

Ruská flotila, která navštívila Havanu, se rozdělila. Část pluje od Kuby směrem k Venezuele,...

Východem Česka prošly silné bouřky a krupobití. Padající strom zabil člověka

19. června 2024  7:32,  aktualizováno  20.6 6:37

Velmi silné bouřky, které ve středu večer zasáhly Moravu a Slezsko, mají jednu oběť. V Českém...

Poslanci budou schvalovat kandidáty na letošní státní vyznamenání

27. června 2024  5:53,  aktualizováno  9:57

Přímý přenos Kandidáty Sněmovny na státní vyznamenání budou schvalovat poslanci. Předběžný seznam kandidátů...

Ukrajinec na Plzeňsku odpálil manželce ve vagině petardu, dostal 18 let vězení

27. června 2024  6:50,  aktualizováno  9:47

Krajský soud v Plzni poslal na 18 let do vězení Ukrajince, který podle obžaloby loni v září na...

Pozabíjejme rodiny útočníků z Dagestánu, ostatní to odradí, vyzývá Kadyrov

27. června 2024  8:54

Čečenský vůdce Ramzan Kadyrov na setkání s bezpečnostními složkami navrhl, aby byl zabiti rodinní...

Třicítky vydrží až do prázdnin. Místy je doprovodí bouřky s přívalovými srážkami

27. června 2024  8:03

Konec června bude v Česku dále teplý, do konce týdne se však budou vyskytovat bouřky a přeháňky,...

Rozdáváme kapky pro spokojená bříška ZDARMA

Hledáme 40 maminek, které s námi otestují probiotické kapky Kendamil. Tyto kapky jsou speciálně navrženy pro péči o střevní mikroflóru vašich...

Občasný cestovatel, který svými nápady"ničí" dovolené své rodině i přátelům. Moto je : I cesta je cíl".