Dolomity a Lago di Garda - Sella Ronda II.

Budík je neodbytný, sedm ráno, hrůza. Musím z postele a jediné, co je na tom pozitivní je, že to dnes vypadá na krásný den.

Úterý 25.9.  Sella Ronda , ujeto 55 km, výška 1151 m

Přejíždím do kempu v Corvaře a u vjezdu vidím Honzovo auta a Fíšův stan. Jsme kompletní.

Ranní káva a můžeme vyrazit. První kopec Gardena, vyjíždíme s přehledem a užíváme si krásných výhledů po okolí. Slunce se hlásí o slovo, nebe je modré a  hory se tu a tam zakryjí do bílých mraků. Na cestu dolů na sebe navlékám  všechno co mám s sebou, ale i přes to do údolí přijíždím slušně zmrzlý. Trochu se na sebe zlobím, protože v karavanu mám asi tunu teplého prádla, ale jak se říká , pozdě bycha honit.

Druhým sedlem v pořadí je Sella, kde si dáváme trochu pití a jídla. Ovšem vítězem soutěže o správnou výživu se stává Honza, který gulášovku zazdí pečeným kuřetem s majonézou. Je to zkrátka chlap, jak má být. I přes tuto pečlivou přípravu na další stoupání se mu nevyhne smůla v podobě defektu. V době, kdy my na passo Podroi, pojídáme  dobroty v hospodě, Honza se trápí s lepením duše. Čekat na něj na sedle je trochu o zdraví, protože se lehce kazí počasí  a hrozí, že vítr přinese déšť. Takže sjíždíme  do Arraby a čekání na Honzu si krátíme v baru čajem s rumem.

Telefonem se ujišťujeme, že je v pohodě a že časový hendikep není na překážku toho, aby jsme mohli pokračovat na poslední passo  Campolonga  a konečně sjet do Corvary. Pochopitelně se musíme odměnit cílovou kořalkou, takže spolu s Fíšou stavíme v útulném baru, objednáváme si grappu, víno a čekáme na ostatní. Netrvá dlouho a zvoní mi telefon. Maki. Pokouším se mu vysvětlit, kde sedíme, ale marně. Až na druhý telefonát se nám ho daří správně nasměrovat. Mezitím přijíždí i Zuzana a je jasné, že Maki bloudí po okolí. Ale než stačíme dopít druhou grappu , tak nás i Maki objevuje a jsme téměř kompletní , jen ten Honza.....

O tom, že nám opravdu záleží na jeho osudu, svědčí to, že jsme na zdar jeho příjezdu vypili pár skleniček červeného vína a ono to zafungovalo, i Honza doráží. Od absolutní opice, nás zachraňuje Fíša a velí odjezd. Bylo to jen dočasné řešení, hladinu alkoholu si stejně doplňujeme u mě v karavanu a jdeme spát s pocitem dobře vykonané práce.  Zítra nás čeká cesta na Lago di Garda.

Autor: Petr Havránek | neděle 8.11.2015 18:35 | karma článku: 11,66 | přečteno: 499x

Pražský půlmaraton

Občas vyměním cestovatelské boty, za ty běžecké. Ale i výlet do Prahy, byť za sportem, by se mohl počítat mezi cestování, ne?

1.5.2024 v 11:46 | Karma: 9,41 | Přečteno: 146x | Diskuse| Cestování

Přírodní park Fanes-Sennes

Sotva nám stačily oschnout stoupací pásy a už míříme na další zastávku naší skialpové tour. Tentokrát to bude jihotyrolská část Dolomit, přírodní park Fanes.

13.2.2024 v 6:12 | Karma: 8,29 | Přečteno: 173x | Diskuse| Cestování

Lechtálské Alpy, Bach.

Pro otevření letošní skialpové sezóny si vybíráme západní kout Rakouska, Lechtálské Alpy s úzkými údolími a strmými vršky kopců, sahající vysoko nad dva tisíce metrů.

27.1.2024 v 6:00 | Karma: 9,68 | Přečteno: 169x | Diskuse| Cestování

Turecko, výstup na Ararat 5.137 m n.m.

Většina turistů míří do Turecka za mořem a památkami, my vybočíme z řady. Naším cílem je východ země a bájná hora Ararat.

5.9.2023 v 6:00 | Karma: 22,75 | Přečteno: 706x | Diskuse| Cestování

Grossglockner trochu jinak...

Nejvyšší horu Rakouska není třeba dlouze představovat. Na jejím vrcholu jsem stanul v roce 2019, tehdy v plné lezecké výzbroji. Tentokrát to celé bude trochu jiné...

6.8.2023 v 8:00 | Karma: 17,43 | Přečteno: 688x | Diskuse| Cestování

Silné bouřky zasáhly Česko, v Praze průtrž zatopila ulice a omezila dopravu

27. června 2024  11:22,  aktualizováno  18:29

Přímý přenos Na Česko během odpoledne udeřily silné bouřky. Postupovaly od jihozápadu ke středním Čechám. Kolem...

Rychlík z Prahy narazil na Slovensku do autobusu, zemřelo sedm lidí

27. června 2024  18:35,  aktualizováno  28.6 10:48

Sedm lidí zemřelo a pět dalších se zranilo při srážce rychlíku s autobusem na jihu Slovenska. Vlak...

Hrůza, závory se zvedly, říká svědkyně. Vlak jel po zavřené koleji, uvedl ministr

28. června 2024  11:21,  aktualizováno  15:52

Rychlík z Prahy, který se ve čtvrtek srazil na Slovensku s autobusem, jel po koleji, jež byla pro...

Oběť jsem já, hájí se cyklista, po jehož útoku zemřela řidička

26. června 2024  11:43,  aktualizováno  12:52

Řidička, která po konfliktu s cyklistou Václavem Socherem před dvěma lety zemřela v nemocnici, si...

VIDEO: Výbuch poničil dům, je prakticky na odpis. Na vině může být fotovoltaika

25. června 2024  16:47,  aktualizováno  21:41

V Šonově na Náchodsku zasahovali hasiči u výbuchu v domě. „Pravděpodobná příčina výbuchu je...

KOMENTÁŘ: Bagration. Operace, která odstartovala průlom východní fronty

30. června 2024

Premium V červnu 1944 se Spojenci vylodili v Normandii, zatímco na východní frontě ve stejné době probíhala...

600 °C a mix jedovatých látek. Proč prudce přibývá požárů solárních panelů

Premium V úterý hasiči zasahovali u výbuchu rodinného domu v Šonově na Náchodsku. Pravděpodobná příčina?...

Jako mravenci. Hrůza na mostě korunovala americký úprk z Pchjongjangu

30. června 2024

Seriál Korejskou válku dnes vnímáme především jako pozadí pro vtípky vypečených doktorů ze seriálu...

Na Plzeňsku u Seče se srazila auta, jeden řidič zemřel. Havarovalo se i jinde

29. června 2024  19:28,  aktualizováno  21:37

Smrtí jednoho z řidičů skončila sobotu odpoledne nehoda u Seče na jižním Plzeňsku. Na silnici první...

Občasný cestovatel, který svými nápady"ničí" dovolené své rodině i přátelům. Moto je : I cesta je cíl".