Přetížení

Znáte to. Někdy se stane, že se uživatelé spojí a pak je to přetížené. Výsledkem může být fatální zácpa, znechucení, kolaps, smrt. Řešení je tak jednoduché.

Už jste to jistě zažili. Rozhodli jste se k činu a toto rozhodnutí mělo více spoluobčanů. Pak jste třeba čekali ve frontě, dlouhé minuty a třeba i hodiny. A to jen proto, že vás tam bylo mnoho. Mohlo se to stát třeba tím, že jste to všichni nechali na poslední chvíli. Před týdnem tam bylo volno.

Ucpané silnice, zácpy, dopravní špička. Postupně se ranní šílenství rozrůstá do širšího časového úseku. Dříve stačilo vyrazit před sedmou, aby člověk bez problémů projel. Dneska už není zaručena ani šestá ranní. Raději chodím pěšky, na chodnících to zatím ještě jde.

Doma máme jen jeden záchod. Většinu dne je prázdný. Ovšem existují chvíle, kdy se sejdou až tři zájemci o tuto místnost. Dramaticky klepají na dveře, přešlapují rytmicky a dožadují se vstupu. Na poslední chvíli. Náš biorytmus se vzácně sladil. Kde jsou ty časy, kdy jsem si na záchodě přečetl noviny nebo knížku.

Také se nám někdy nepodaří dostat do prostředku hromadné dopravy. Ani na druhý pokus. Vozy jsou přeplněné a podle vyjádření odpovědných míst, jedná se o sníženou poptávku po přepravě. Jistě, můžeme jít pěšky, potom dostává ten správný význam celoroční Lítačka.

Na akcích, kam jezdíme se starými řemesly, se připojujeme na elektrickou síť. Někdy se stane, že je připojeno tolik odběratelů, že jističe vesele vyskakují. Pak se hledá ten viník, který už je navíc. Někdy se objeví přímotop, jindy smotané prodlužovaní bubny. V jednu chvíli je prostě odběr příliš velký. A přitom v noci je tam volno.

Jsou chvíle, kdy i koleje zejí prázdnotou a žádný vlak po nich nejede. Třeba hodinu, den. Přesto tam ty koleje jsou a čekají, až se po nich přežene souprava, mašina či drezína. Ten záchod také čeká, až ráno vytvoříme frontu. Tunel je stále připravený na zácpu a aktuální snížení rychlosti. Jističe se těší, až budou během akce vyskakovat.

Až se spojíme a přetížíme systém, který se pak jednoho dne zhroutí. Protože raději budeme tvrdnout ve frontách, v zácpě, než abychom si trochu plánovali čas a využívali ho efektivně.

 

Autor: Petr Binder | čtvrtek 15.2.2018 9:50 | karma článku: 10,01 | přečteno: 322x
  • Další články autora

Petr Binder

Všechno je drahé. Proč?

19.1.2023 v 10:28 | Karma: 18,20

Petr Binder

Kouzlo vína

6.1.2023 v 12:01 | Karma: 18,33

Petr Binder

Má setkávání se Svatým Otcem

5.1.2023 v 11:30 | Karma: 16,04