Imigrace do USA

Když vidím kolik lidí se do USA stále valí z celého světa a to též s penězi a co všecko proto dělají aby se sem dostali;

Letadlem cestují do Jižní Ameriky a potom autobusem,vlakem ale též pěšky cestují na jižní hranice USA.

Poznávam jaké štěstí jsme já a moje Matka měli když,jsme imigrovali před 45 lety.

Utekli jsme přes Jugoslávii do Rakouska v roce 1978. V Rakousku jsme požádali o Azyl,který jsme normálně hned dostali. Potom jsme požádali o Imigraci do USA.

Tenkrát nám pomáhala organizace AFCR ( American Fund for Czechoslovak Refugees).

Po 8 měsicích v Uprchlickém táboře Bad Kreuzen jsme letěli do New Yorku kde nás na letišti JFK vyzvednul Slovák pan Pagač z AFCR.

Odvezl nás na Hotel ( nebyl to vůbec žádný luxus) ale měli jsme kde přespat. Hned druhý den pan Pagač s námi šel na úřad Social Security kde jsme oba dostali svoje čísla. Potom jsme hned dostali Zelenou Kartu. Všechny papíry normálně a bez problému.

Po 8 letech v USA jsem požádal občanství,jenom protože moje budoucí tchyně chtěla abych se stal občanem,jinak mi to ani nepřišlo na mysl.

Vyplnil jsem formuláře a poslal to do 26 Federal Plaza v New Yorku.

Po 8 měsících mi poslali zprávu abych se stavil na pohovor.

Přišel jsem na pohovor,dali mi pár otázek ohledně ústavy,vlády a atd. Většinu jsem věděl tak to mi paní podepsala a 14 Listopadu 1989 ( když zrovna v Čechách probíhal Sameťák) jsem se stal občanem USA.

Dnes když vodím co lidi dělají aby se sem dostali nechci tomu věřit.

Autor: Peter Zamfir | neděle 10.3.2024 10:38 | karma článku: 11,24 | přečteno: 304x

Google Maps

15.6.2023 v 15:59 | Karma: 11,90

Města které jsou mi blízké.

4.6.2023 v 17:31 | Karma: 13,63

Peter Zamfir

Jsem Bulhar, Čech nebo Američan?