Google Maps

Jako mlády jsem používal atlasy. Pamatuji když jsme jeli po poprvé do Evropy v roce 1992. Přistáli jsme ve Frankfurtu a půjčili jsme si auto. Všude kam jsem jel byla moje manželka můj ( co-pilot). Prostě mi dávala instrukce kudy.

Jako mlády jsem používal atlasy. Pamatuji když jsme jeli po poprvé do Evropy v roce 1992. Přistáli jsme ve Frankfurtu a půjčili jsme si auto. Všude kam jsem jel byla moje manželka můj ( co-pilot). Prostě mi dávala instrukce kterou cestou jet.Šli jsme do půjčovny sedli do auta a teď se jelo, hurá do Prahy.

Manželka byla těhotná, ne zrovna v nejlepší náladě po 9 hodin letu z Floridy. Tenkrát ještě kouření nebylo v letadlech zakázáno. Měli jsme kuřáka hned za sebou. No když jsme přistáli a potom sedli do auta tak jsme si to hned po autobhanu hnali k Českým hranicím. Těsně než jsme hranice překročili tak se manželka chudák rozbrečela, už toho měla dost. Byla utahaná a nebylo jí dobře.

Tak když jsme projížděli vesnicí tak jsem hned zamířil na ceduli: “Gasthaus” a zeptal se mojí základní Němčinou jestli mají volný pokoj. Měli a pokoj jsme dostali. Manželka chudák si hned lehla a libovala si v Evropských peřinách.  Ráno jsme vstali a hned jeli k Českým hranicím. V roce 1997 jsme cestu opakovali tentokrat po Německu do Rakouska do Vídně a potom přes Slovensko po dálnici do Prahy.

Ve Vídni jsem se trochu motal ale dostali jsme se konečně do centra, auto zaparkovali a šli si prohlédnout město a památky. Z Vídně jsme jeli na Slovenské hranice kde jsem omylem zajel do nesprávného pruhu.

Pamatuji si jak mi Slovenský celníky říká: “Kam jedete”?

Tak jsem odpověděl: “ Já jsem se spletl, promiňte”. A celník nás pustil dál.

A jezdit podle mapy tak to bylo až do roku 2005 když Google Maps byly vydány. Dnes si nedovedu představit jezdit bez Google Maps. Dokonce když jsem byl v Česku a půjčil si auto, tak jsem jezdil též podle Google Maps. ( fungovalo to výborně). Prostě dostanete instrukce verbálně a to na každém rohu a křižovatce. Dokonce vám to řekne v kterém pruhu musíte být. Další plus je že vám Google Maps řeknou když je někde v předu kolona nebo nehoda a navrhnou alternativní cestu.

Když kamarád přijel z Česká s dcerou ( rok 2015), půjčil jsem si auto ( nechtěl jsem jezdit po Americe se svým autem) vyzvednul jsem je na letišti JFK v New Yorku ( pár dní jsme strávili v New York City) a potom jsme jeli na Niagaru. Od Niagara Falls jsme jeli do Kanady a potom z Kanady do Chicaga. Z Chicaga do Tennessee

( Jack Daniels Distillery), potom Nashville a z Nashville do Washingtonu D.C.

Kamarád a jeho dcera měli super dovolenou a viděli kus Ameriky a vše podle Google Maps. Celé USA ( a Floridu též) mám projeté podle Google Maps.

Autor: Peter Zamfir | čtvrtek 15.6.2023 15:59 | karma článku: 11,90 | přečteno: 456x

Imigrace do USA

Když vidím kolik lidí se do USA stále valí z celého světa a to též s penězi a co všecko proto dělají aby se sem dostali;

10.3.2024 v 10:38 | Karma: 11,24 | Přečteno: 303x | Diskuse| Společnost

Peter Zamfir

Města které jsou mi blízké.

Jako malý kluk jsem každý Srpen lítal do Bulharska do Burgasu. Otec tam měl sestřenici ( Otec byl Bulhar) naposledy jsem tam byl když mi bylo asi tak 8 let. Trávili jsme většinu času na pláži. Potom jsme k večeru vždy šli pěšky.

4.6.2023 v 17:31 | Karma: 13,63 | Přečteno: 329x | Diskuse| Kultura

Peter Zamfir

Jsem Bulhar, Čech nebo Američan?

Narodil jsem se v Praze Otec byl Bulhar Matka Češka. Jako dítě jsem často slyšel přátele otce mluvit Bulharsky. Potom když jsme se ve škole začaly učit Rusky neměl jsem s Ruštinou problémy.

18.3.2023 v 13:42 | Karma: 15,08 | Přečteno: 362x | Diskuse| Společnost

New York City 1979 II

Jersey City v letech 1979-1990 bylo ghetto. Většina obyvatel byli Černoši a Puerto-Rikanci. Na ulicích byly vypálené vraky,domy byly zchátralý a všude odpadky na ulicích. Ve škole jsem byl jenom jeden z dvou bílých chlapců tak jse

27.1.2023 v 11:30 | Karma: 16,18 | Přečteno: 415x | Diskuse| Osobní

New York City rok 1979

Do New Yorku jsem přiletěl 22 Března 1979 bylo mi 15 let. S Matkou jsme utekli přes Jugosláviji do Rakouska.

20.1.2023 v 9:57 | Karma: 15,14 | Přečteno: 301x | Diskuse| Osobní

To nemyslíte vážně! Soudce ostře zpražil bývalého vrchního žalobce

1. května 2024  10:17

Emotivní závěr měl úterní jednací den v kauze údajného „podvodu století“, v němž měly přijít tisíce...

Jako v komunistickém Československu. Britský novinář obviňuje vlast z cenzury

2. května 2024  19:20

Velká Británie má problémy se svobodou slova, lidé se bojí říkat nahlas názory o kontroverzních...

Škodlivé ruské aktivity mimo jiné v Česku nás znepokojují, uvedlo NATO

2. května 2024  19:12

Severoatlantickou alianci znepokojují nedávné škodlivé aktivity na území členských států bloku,...

Na Plzeňsku hořela hala sklárny, oheň zasáhl třetinu střechy

2. května 2024  18:22,  aktualizováno  19:09

V Heřmanově Huti na severním Plzeňsku hořelo v areálu sklárny. Podle informací iDNES.cz od hasičů,...

Sluší se, aby zaměstnanec věděl, proč je propouštěn, řekl Juchelka

2. května 2024  5:42,  aktualizováno

Přímý přenos Poslanci se přeli o změnu zákoníku práce. Opozici se ho nepodařilo vrátit vládě k přepracování....

Získejte ZDARMA dětskou opalovací kosmetiku Lirene

S příjemnými hřejivými pocity ze slunečních paprsků k nám ale míří i nebezpečné UV záření. To na nás působí celoročně, a proto je důležité sebe i...

CechoAmerican zijici v USA 36 let. Prijel jsem do Statu s Matkou v roce 1979 kdyz mi bylo 15 Zil jsem 11 let v New Yorku