Dělejte zákony levicové nebo pravicové, ale fungující, díl III.

Včerejší zásah VP u civilního subjektu vyvolává otázku: v jak banánové republice vlastně žijeme? Podle neučesanosti našich zákonů se divím, že u nás na veřejných místech již dávno nebují banánové palmy.

Od II.dílu se zase našlo několik témat, človek je nemusí hledat, stačí mít otevřené oči.

1. Co dělá Vojenská Policie u civilního subjektu? Co to je za divný chaos? VP je přece od toho, aby dělala pořádek mezi vojáky a ne aby terorizovala civilisty. Někdo zfušoval nějaký zákon?

2. Jednatel nepracuje, ať tedy nemá nárok na nemocenskou, důchod atd. To je tak zcestné, že jedině rychlá novelizace může zachránit pověst ČR jako místa, kde firmy jakž takž mohou fungovat (a tvořit přidanou hodnotu).

3. Když už jsem u pracovně právních záležitostí: četl někdo v nyní platném zákoníku práce pasáž o "konkurenční doložce"? Nejen, že se to jmenuje obráceně, ale obsah je tak pomatený, že jen šílený šéf firmy by něco takového podepsal. Ach ano, někdo ten zákon podepsal. Pod tímto zákoníkem práce jsou podepsáni pánove Paroubek, Zaorálek a nakonec samozřejmě také Klaus.

4. Důchodová reforma - tak nějak od boku? A dejte pokoj s těmi soukromými fondy, soukromý subjekt dokáže zkrachovat, peníze mohou ztratit hodnotu, nějaký kulišák jej vytuneluje. Věci tak dlouhodobého charakteru by měl zajišťovat stát.

5. Důchodová reforma II - pokud chci, aby se měli důchodci dobře, musí šlapat ekonomika. Tzn. firmy. A pro to musím něco udělat, pro rozvoj firem, které se snaží dělat něco kvalitního s velkou přidanou hodnotou. Viz body 2 a 3.

6. Povinné pojištění: když zákonodárce nařizuje povinné pojištění, měl by také myslet na vytvoření pojišťovací povinnosti pro pojišťovny. Jinak totiž dochází k paradoxním situacím. Firma nedodržuje zákon protože jej není možné dodržovat.

7. Silnice - každý po nich jezdí - náš zákonodárce prokazuje dlouhodobě pozoruhodnou neschopnost při uspořádání základních věcí.

7.1. Když někdo nadýchá do 0,24 promile, těžko se prokazuje požití alkoholu. Toto množství také nijak neomezuje schopnosti řidiče. Ale u nás každý takový případ prochází nákladným a zdlouhavým papírováním, které zdržuje spoustu lidí od opravdu důležité práce.

7.2  Těžké motorky od 24 let. No, konečně, jinde tato úprava funguje již dvacet a více let. Opravdu musíme být tak pomalí?

7.3 Máte nosič jízdních kol na tažné zařízení? Potom vězte, nemůžete jako v civilizovaných zemích jít na magistrát a zažádat o třetí SPZ. To prostě u nás nejde. Připravte si barevnou kopírku a nervy na diskuze s policisty.

7.4 Máte řidičák třídy B? Tak smíte soukromě jezdit čímkoliv a kamkoliv. Ale když sednete do firemního auta, tak najednou neumíte řídit. Musíte složit tzv. referentské zkoušky. Když vystoupíte při poruše ze svého soukromého auta, tak nemusíte mít na sobě reflexní vestu. Když vystoupíte firemního auta, musíte ji mít na sobě již při vystupování.

7.5 Máte řidičák třídy B a chcete vědět, jaký přívěs můžete Vaším autem táhnout a na jaký již potřebujete B+E? Já jsem to chtěl vědět a tři autoškoly mně daly tři různé odpovědi. Tak jsem si vytáhl zákon, přesněji §81 zákona č. 361/2000 Sb, odstavec (4). A tam je něco velmi zajímavého: článek (a) povoluje řídit s obyčejným B soupravy až do 3500+750=4250kg a článek (c) to zase vysloveně zakazuje, jelikož povoluje řídit soupravy do max. 3500kg.
Tak si prosím vyberte, pane řidiči, pane policisto, pane soudče.

7.6 SPZ na přání a za zcela oficiálně známy poplatek? Ne, nemáme. Má to už i Slovensko, ale my ne. My radši budeme dále podplácet, všichni o tom vědí, všichni to vidí.

8. Jakou váhu má podpis prezidenta? Když soukromá osoba podepíše nevýhodnou smlouvu, může ji to zruinovat. Když prezident podepíše mizerný zákon, nic se neděje. Prezidentů od 1989 jest jeden pár: Havel a Klaus. Tak má jejich podpis nějakou váhu nebo ne?

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Václav Pavlovec | sobota 12.3.2011 10:59 | karma článku: 13,27 | přečteno: 1040x