Můj Izrael 11

Ztratit se na silvestra v Jeruzalémě na nádraží? Žádný problém! Ještě, že je tady i dnes taková pohoda...

V ten den jsme vyrazili na nádraží, abychom zjistili, jak se budeme pozítří v časných ranních hodinách dopravovat na letiště. Při příchodu do nádražní haly na nás koukal jízdní řád – ovšem v hebrejštině. Teprve po chvíli se zobrazil stručný překlad do angličtiny a my byli schopni se zorientovat, odkud a v kolik nám rychlovlak jede. Následně bylo třeba zjistit, jak to je s jízdenkami. Dopátrali jsme se toho, že je třeba dobít si kartu, kterou jsme měli na autobus – vztahovala se i na místní vlak. Tato chvíle na nádraží nám stačila k tomu, abychom se sobě ztratili, přihlédneme-li k tomu, že pozítří zde budeme nevyspalí opravdu časně ráno, nevím jak to naostro dopadne. Ovšem pořád zůstává naděje, že se neztratíme a letadlo stihneme a že nás přijme i s pouhými stáhnutými letenkami v mobilech, neb tiskárny se zde snad vůbec nevyskytují.
Vypravili jsme se pak na jeruzalémský sendvič a usadili se s ním ve velkém místním Růžovém parku, kde si spousta států něco specifického vysadila, ovšem Česko jsme nenašli. Prošli jsme pak kolem parlamentu a napili se čehosi na tržnici. Prodavačka nápojů nám povídala o dnešním silvestrovském dni. Prý se zde neslaví jako v Evropě, spíše jde o decentnější oslavy v rodinném kruhu. A skutečně, nikde kolem se nic zvláštního nerozsvěcovalo, nekřičelo se ani se více neveselilo, nikde nic nebouchalo a přiopilý byl jen jeden dědeček, který se nechtěl pustit mé nohy a manželovy ruky.
O kousek dál hrálo nějaké dítě na venkovní klavír, kterých je v Jeruzalémě několik a vždy jsou všechny obsazené. Vůbec tady venku hraje spousta lidí na spoustu nástrojů a kromě vůní, barev a dalšího se zde mísí taky nejrůznější hudební styly.
Všude byla pohoda. Lidé jedli salát či zmrzlinu a telefonovali nebo spolu osobně něco řešili a mezi tím vším hojně jezdily tramvaje a auta. Noc byla hlubší a hlubší a i když se překulovala půlnoc, vládl zde naprostý klid. Tak klidného Silvestra jsme snad nikdy nezažili. Díky Bohu za ten pokoj! Ulicemi tiše a vyrovnaně našlapovaly desítky kulaťoučkých koček a my jsme se spolu s nimi v úplném míru prošlapali do nového dne a roku a závěrečné kapitoly příběhu...

Autor: Pavla Hermannová | středa 8.7.2020 8:23 | karma článku: 12,97 | přečteno: 280x

Zažito 3 – Na houbách

Netušila jsem, že tatínek umí tak rychle a tak vysoko vyskočit. Ani jsem nevěděla, že má takové rozpětí nohou. Dodnes ho podezírám, zda v dětství vrcholově nedělal atletiku...

16.9.2020 v 15:25 | Karma: 18,78 | Přečteno: 511x | Diskuse| Ostatní

Zažito 2 – Svatební cesty

Na posvatební cestu nemusíte jet nutně s partnerem, jedinečné zážitky nasbíráte i s babičkou. A s manželem na cestě na vás pak čekají zážitky, které by vás vskutku nenapadly.

28.8.2020 v 10:32 | Karma: 13,97 | Přečteno: 519x | Diskuse| Poezie a próza

Zažito 1 – Rodinná dovolená

Ne vždy je dovolená větší pohoda, než obyčejný pobyt doma. Ovšem můžete si dovézt jedinečný zážitek a někam vás to posune.

17.8.2020 v 11:58 | Karma: 14,38 | Přečteno: 582x | Diskuse| Poezie a próza

Můj Izrael 12

Jsme lehce rozrušení, ale těžko říct, z čeho. Nevíme, zda větší roli hrají cestovní záležitosti, nebo opuštění Izraele. Neopouští se vůbec lehce!

5.8.2020 v 11:56 | Karma: 12,64 | Přečteno: 368x | Diskuse| Cestování

Můj Izrael 10

Izrael je jedinečný každého dne a za každého počasí. A mám dojem, že kdo jednou nasaje jeho vůni, touží stále přičichovat.

22.6.2020 v 10:03 | Karma: 14,67 | Přečteno: 305x | Diskuse| Cestování

Královna fetiše rozdráždila Ameriku. Její fotografce se klaní i feministky

22. května 2024

Seriál „Nejkrásnější fotografka“ či „nejlepší pin-up fotografka na světě“. Taková čestná přízviska si...

„Krok ke třetí světové.“ Ukrajinci zasáhli klíčovou ruskou radarovou stanici

25. května 2024  12:55

Ukrajinská armáda zřejmě tento týden zasáhla významnou ruskou radarovou stanici, která je součástí...

Turek: Z Nerudové mi bývá špatně, o hlasy komoušů a progresivistů nestojím

24. května 2024

Bývalý automobilový závodník a lídr Přísahy s Motoristy Filip Turek patří mezi černé koně...

Česko explodovalo zlatou hokejovou radostí, fanoušci v Praze kolabovali

26. května 2024  11:40,  aktualizováno  23:29

Česko v neděli zažilo hokejový svátek. Fanoušci vyrazili sledovat finále mistrovství světa na...

Pavel se zranil na motorce. V nemocnici na pozorování zůstane několik dní

23. května 2024  20:03,  aktualizováno  22:32

Prezident Petr Pavel se zranil při jízdě na motorce. Zranění nejsou vážná, ale vyžádají si...

Senát rozhodne o nové definici znásilnění i výši příspěvku na péči

29. května 2024  8:20,  aktualizováno  13:34

Změnu vymezení znásilnění v trestním zákoníku ze silou vynuceného na nesouhlasný pohlavní styk bude...

V Dillí naměřili rekordních 52,3 stupně. Šetřete vodou, nabádají úřady občany

29. května 2024  11:04,  aktualizováno  13:30

V indickém hlavním městě Dillí naměřili nový teplotní rekord 52,3 stupně Celsia. Za tento týden...

Na hřbitově v Petrohradu přibyla nová socha. Je to Prigožin s náhrobkem

29. května 2024  13:19

Zesnulý ruský oligarcha a šéf žoldnéřské Wagnerovy skupiny Jevgenij Prigožin se v Rusku dočkal...

Posílili jste národní hrdost, řekl Fiala mistrům světa. Dostal podepsaný dres

29. května 2024  8:12,  aktualizováno  13:07

Premiér Petr Fiala uvítal v Kramářově vile hokejové mistry světa. Poděkoval jim za zisk titulu. „Je...

Učitelka – vdaná, 1 manžel, 2 děti, želva, králík, Bible a jiné knížky, které králík nesežral.