Záhada loubkového košíku (aneb vitamíny především)

V dnešní covidové době se nám (mimo jiné) doporučuje konzumovat ve větší míře vitamíny, proto se  na ně zaměřujeme a nakupujeme je ve větší míře než tomu bylo dřív.

Tuhle byl manžel v jednom supermarketu a přinesl loubkový košík s lákavě vyaranžovanými mandarinkami. Jejich dodavatel si dal záležet, vyzdobil je na povrchu i několika lístky  mandarinkovníku. (Je zajímavé, že exotické ovoce dovážené často z tisíckrát větší vzdálenost než naše české ovoce, například jablka, je daleko levnější  než  naše. Ale jak všichni víme, to je již jiná kapitola. Také víme, že dnes, v předjaří, má v sobě často více vitamínu C naše obyčejné kysané zelí, než to ovoce dovážené z daleka, například z  Afriky nebo ze Španělska. Ale i když mám to zelí zejména domácí ze sudu, ráda,  občas dostanu chuť i na nějaký ten pomeranč, nebo na mandarinku, byť často málo voňavou  a nedozrálou – takovou,  jak je odkudsi dovážejí.

Vitamíny především

Tuhle byl manžel nakupovat v jednom supermarketu a přinesl pěkný loubkový košík s lákavě vyaranžovanými mandarinkami, které slibovaly ty nejpříznivější chuťové zážitky. No, radost  pohledět - hlavně ta jejich vrchní vrstva. Ale dole? Jak se lidově říká – „nahoře huj – a dole fuj.“ No, posuďte sami. Mohli byste si na této „vitaminové bombě" pochutnat? Být tam jen jedna z nich takových „kvalit, přešli bychom to mlčením - to se může stát – ale v košíčku byla těch nahnilých a plesnivých  téměř  polovina. Nezbývalo nám nic jiného, než je jít vrátit prodejci. Manžel tam jít odmítl, šla jsem tedy sama.

Hned u pokladny mi sdělili, že mi košík s ovocem vymění za jiný, což jsem kategoricky odmítla, tak že mi prý vrátí peníze.  Přivolané vedoucí jsem připomněla, že, jak je mi známo,  různě poškozené ovoce je možné nabízet zákazníkům i v jiné kvalitě a ceně,  ale nesmí být  nahnilé,  nebo  dokonce plesnivé.  A že mě mrzí, že to v této velké prodejně, kam stále chodím,  asi nevědí. Vedoucí se poněkud nakrkla a pravila, že prý  “toho už má dost“, ale  bohužel nedefinovala čeho má dost, co tím má vlastně na mysli. (Domnívám se, že má dost toho, že tam nemají dost zaměstnanců, kteří  by se mohli věnovali kontrole jakosti prodávaného zboží. To by ji omlouvalo - bylo by mě jí líto...)

Souhlasím - i já toho mám dost,  chodit si stěžovat na kvalitu zboží mě vůbec netěší, dokonce se mi to přímo  protiví.  Nicméně, nakupovat tam budu chodit i nadále... Je to totiž jediný větší obchod, který máme nablízku, a kromě toho ovoce, na které si budu dávat příště větší pozor, jsem s ním většinou spokojena. I se všemi  prodavačkami a pokladními. Vážím si jich.  A jsem  v podstatě optimistka – doufám, že se zde s  kvalitou ovoce příště polepší. 

Autor: Mirka Pantlíková | středa 17.3.2021 14:03 | karma článku: 13,38 | přečteno: 330x
  • Další články autora

Mirka Pantlíková

Premiéra filmu Svatá

20.5.2024 v 10:25 | Karma: 24,17

Mirka Pantlíková

Znáte Baťovo město Zlín?

19.4.2024 v 19:38 | Karma: 18,49

Mirka Pantlíková

Moje vzpomínka na ten den...

13.4.2024 v 15:04 | Karma: 25,68