Bali - výlet k vulkánu a odlet na Jávu

Ráno jsme si museli trochu přivstat, Agus nás vyzvednul už v 8:00. Asi za hodinu cesty jsme se zastavili na představení tradičního divadla – Barong a Kris. Vstupné bylo 100 000 IDR na osobu, takže docela drahé, ale dalo se to shlédnout. Zajímavé kostýmy, zajímavý příběh (takový hodně hinduistický), jako celé Bali. Po představení jsme vyrazili do výrobny batikovaných triček. Bylo docela zajímavé vidět, jak tam ty paní ručně malují různé motivy horkým voskem na trička a vůbec celý ten proces výroby. Mimochodem batika je prostoupená celým Bali. Všude jsou obchody s batikou, všude vás lákají na nákup nějací naháněči. Potom jsme samozřejmě navštívili jejich obchod s hadrama. Některé košile měli docela hezké, ale nic nás nějak extra nezaujalo, takže jsme pokračovali v cestě.

rýžová pole Tegallalang - BaliKim Štěpánková

Další zastávka byla ve výrobně stříbrných šperků. Hned, jak jsme vystoupili, chopila se nás nějaká paní a začala nám vysvětlovat, co a jak se vyrábí, z čeho se to vyrábí a tak. Opět docela zajímavé. Opravdu titěrná práce. Poté následovala obligátní návštěva jejich shopu. Měli tam nádherné stříbrné ručně dělané sošky, ale také za "nádherné ceny", takže jsme jen koukli a pokračovali v cestě. Další zastávkou byla dílna malířů. Malovali hezky, ale samý kýč. To bych si nekoupil ani na záchod. Třeba zelená žába, která sedí na střeše chrámu..:-) super. No nic, po prohlídce jsme vyrazili na "village temple" v Batuanu. Než jsme tam vešli, museli jsme si vzít takové šátky kolem pasu. Chrám takový normální, kterých jsme už pár shlédli, nic extra.

Dále jsme pokračovali už směr Volcano Kintamani. Cestou jsme se ještě zastavili na vyhlídce na rýžová kaskádovitá políčka. To bylo opravdu hezké. Udělali jsme pár fotek a už jsme mířili na vrchol. Čím výše jsme jeli, tím více se zatahovalo. Naštěstí jsme dorazili asi 10 min. před deštěm, takže jsme udělali nějaké fotky a pak začal slejvák..:-(  Byl čas oběda, tak jsme řekli Agusovi, aby nás vzal do nějaké "warung" (místní vývařovna). Tak konečně pochopil a vzal nás do jedné. Jídlo za pár babek a super. Měli jsme nějakou zeleninu, místní ryby a tak a vše i s pivem za 100 000 IDR. Po obědě jsme vyrazili do městečka Ubud. Před odletem nám všichni říkali, že se rozhodně musíme podívat do Ubudu. Asi po hodině a půl jsme tam dorazili. No městečko hezké, hezký řemeslný trh, hezký chrám, ale to bylo tak vše. Jako Ubud hezká vesnice, ale že by tam bylo něco extra, to se nám nezdálo. Ptali jsme se na to ještě Aguse a ten také říkal, že je tam hlavně klid a že turisti tam jezdí si odpočinout a pak ještě ty umělecké dílny. Jinak nic. Tak nevím, jestli jsme někam nešli nebo co, nicméně Ubud ok, ale nic speciálního. Pak už jsme jen vyrazili na hotel. Tam jsme se snažili přes internet objednat letenky do Yogyakarty u Lion Air, ale jejich debilní platební systém mi nebral kartu, takže jsme objednali let na pondělí s Garuda Airlines - mimochodem zřejmě jediná letecká společnost v Indonésii, která není na zakázané listině E.U. a USA. Cca měsíc před naším příletem na Bali hupsnul jeden Boeing tuším od Lion Air do moře ..:-) Snad prý to všichni přežili, ale...:-) Díky posunutému odletu jsme ještě přiobjednali jeden den na hotelu. Jinak letenky jsme pořídili bohužel dost draho - na poslední chvíli - takže jsme platili cca 2 600 000 IDR za oba. Co se cen týče - asi už jsem to psal, ale stačí škrtnout 3 nuly a vynásobit dvěma a máte cenu v Kč. Večeři jsme tentokrát měli v hotelové restauraci. Měli nějaké promo za 50 000 IDR na osobu, bylo to grilované maso jako BBQ, ale docela dobré. Pak už jsme šli jen spát.

Závěrečný a tedy odpočinkový den na Bali jsme strálili na pláži. Kromě permanentního nabízení masáží, pedikúry, surfování, tetování od místních pouličních prodavačů, to byla pohoda. Odpoledne jsme ještě využili náš voucher na jednu masáž zdarma na hotelu. Bylo to docela příjemné.  Večer jsme vyrazili na poslední prohlídku centra. Kimíček zmerčila pár krámů, takže nastalo obligátní drancování obchodů, ze kterého jsem vyšel s třemi plnými taškami hadrů – no nevím, kam to doma dáme… Cestou z nákupů jsme potkali taková ta akvária s rybičkami, co vám ožerou nohy - jako pedikúra. Tak jsme to zkusili. Stálo to asi 30 000 IDR za 15 min. pro jednoho. No zajímavý pocit. Najednou se kolem vašich nohou začne míhat asi tisíc rybiček. Cítili jsme jen takové šimrání. Bylo to zajímavé. Je pravda, že pak jsme měli nohy jako prdýlka dítěte..:-) Poté cestou na hotel jsme se zastavili v jednom zákoutí, které přeci jenom vypadalo jako Asie. Několik pouličních restaurací vedle sebe a všechny měly velká akvária a tam plavala vaše večeře. Tak jsme si řekli, že poslední večer na Bali musíme kulinářsky nějak zakončit..:-) a tak jsme si dali kraby, sépie, langusty, ryby – no prostě všemožnou mořskou havěť. Nejlepší bylo, že jsme si ukázali do akvária a oni nám to vytáhli a udělali. Vše bylo super. Bylo to v rámci nějakého sea food menu, ale i tak to bylo s džusem a dvěma pivama asi za 600 000 IDR, ale bylo to výborné. Hned vedle těchto restaurací byl jeden z mnoha masážních salonů na Bali. Měli opět nějaké promo. Kimíček mi začala vysvětlovat, jak má vše ztuhlé a že by si dala ještě jednu masáž… No nakonec jsme si objednali dvě masáže pro oba na zítra na 10:00. Celková masáž včetně reflexní chodidel na hodinu a půl nás vyšla na 125 000 IDR za osobu. Pak už jsme se jen odebrali na hotel, zabalili si na zítřejší odlet a šli spát.

Celkově co říci k Bali. Jelikož píšeme blog se zpožděním, už máme procestovanou jak Jávu tak Lombok a Gilis a musíme říct, že na Bali se nám líbilo nejméně. Skoro nám přišlo, že zřejmě jezdit na Bali je v současné době v Evropě a USA „in“. Nicméně člověk, pokud zavítá do nějakého letoviska jako my, tak je to prakticky stejné jako všude jinde. Jsem si jistý, že na samotném Bali člověk najde super klidná a krásná zákoutí, kde může strávit dovolenou. Kdybychom si ale měli vybrat my, kde strávit třeba klidných 14 dní, vybrali bychom si nějaký resort na Lomboku nebo na Gilis. Do Kuty a podobných letovisek na Bali bychom se ale určitě znova nevydali.

Fotografiehttp://oldrichstepanek.rajce.idnes.cz/Bali/

Autor: Oldřich Štěpánek | sobota 6.7.2013 4:20 | karma článku: 10,48 | přečteno: 586x

Gili Ayer - opravdový ráj Indonésie

Ráno jsme podle instrukcí byli v 8:30 připraveni po snídani k odjezdu na Gili Ayer. Měl nás vyzvednout chlapík od Mr. Hardyho. Nikdo nikde, jen parta Amíků, kteří si dali snídani před Rinjani trekem. Bolely nás nohy tak, že jsme sotva chodili. Amíci zmerčili, že Rinjani asi máme za sebou, tak začali vyzvídat. Hrozně se divili, že nahoře je dost zima a že v kraťasech to rozhodně nebude žádný med. Nakonec z nich vylezlo, že jim nikdo nic neřekl a že mají jen věci na pláž..:-) No začali být dost nerudní na svého průvodce, načež je uklidnil, že hned další zastávka je u obchodu, kde vše můžou dokoupit..:-) No zajímavá obchodní taktika..:-) Určitě z majitele obchodu něco kápne, ale chudáci ti Amíci. Náš chlapík furt nikde. Zašel jsem za Holanďanem, jestli nemá číslo na Mr. Hardyho. Tak mu zavolal a že prý jeho člověk za chvíli dorazí. No nakonec jsme čekali až do 10:00, než se objevil. Objednal nám koňský povoz a odvezl do přístaviště. Tam nám koupil 2 lístky na veřejnou loď na Gili Ayer – mimochodem tuším 8 000 IDR za jednoho. Funguje to tam tak, že když je dostatek lidí a nákladu na loď, tak vyrazí. Naštěstí nás bylo už dost, takže asi za 10 min jsme se nalodili. Cesta trvala cca 10 minut, bylo to kousek. Jakmile jsme vystoupili, hned byl u nás chumel náhončích nabízejících „transport“ koníkem s povozem. My ale vyrazli pěšky podél pláže.

28.7.2013 v 8:49 | Karma: 12,44 | Přečteno: 646x | Diskuse| Cestování

Výstup na Rinjani - drsný indonéský trek

Ráno jsme vstali už v 8:00, dali si snídani a už nás vezl chlapík na motorce k přístavišti rychlých lodí. Tam jsme se asi s půlhodinovým zpožděním nalodili a vyrazili. Loď vypadala docela dobře, nově. Byla narvaná do posledního místa. Když jsme vyrazili, zapnul jsem GPS na mobilu. Zajímalo mne, kolik tedy „fast boat“ vlastně jede. Tak co jsem sledoval, jela maximálně 50km/h, což na loď je asi dost..:-) Za hodinu a čtvrt jsme dorazili do přístavu Senggigi na Lomboku. Tam už na nás čekal smluvený řidič s nápisem „Olda“..:-) Došli jsme k autu a vyrazili. Řidič byl v pohodě. Zastavil nám, když jsme chtěli fotit, vyprávěl nám, co kde je a kde se co staví a tak. Pak jsme cestou viděli perlovou farmu a Kimíček asi chtěla doplnit svoji sbírku či co, tak jsme se tam zajeli podívat. Perly měli hezké, ale ne úplně černé, tak nakonec nic nevybrala.

17.7.2013 v 19:39 | Karma: 12,03 | Přečteno: 3221x | Diskuse| Cestování

Mount Ijen - peklo sirného dolu

Ráno opět v 3:30 budíček, sbalili jsme všechny věci, jelikož na hotel se už vracet nebudeme. Byla pro nás připravená balíčková snídaně a kafe. Tak jsme něco dali do žaludku a vyrazili jsme. Asi po hodině jízdy jsme přijeli k úpatí Mt. Ijen. Byla ještě tma, takže jsme nasadili čelovky a vyrazili. Čekal nás asi hodinový výšlap k vyrcholku kráteru. Cestou nahoru už jsme potkávali první nosiče síry. Ijen je totiž známá hlavně pro důl na surovou síru, který se nachází u sopečného jezera. Viděl jsem už několik dokumentů v ČR o těchto nosičích. Jejich náklad je cca 80 kg síry a tu musejí přímo z dolu dostat na vrchol kráteru a poté ještě sejít dolů ze sopky. Toto prý absolvují 2-3x denně. No ukrutná práce a jen za pár babek.

10.7.2013 v 1:52 | Karma: 11,00 | Přečteno: 825x | Diskuse| Cestování

Mount Bromo - nejznámější sopka Jávy

Ráno jsme vstali v 7:00, zabalili věci a šli na snídani. V 8:00 nás měl vyzvednout minibus a měli jsme vyrazit na náš třídenní trip. V pohodě snídáme a najednou v 7:30 už u nás stojí náš řidič. Že prej odjezd je v 7:30..:-) No, trochu nám to asi popletli v té agentuře. No nic, tak že prý vyzvednou ještě nějaké hosty a zastaví se za chvíli. Tak jsme do sebe naházeli tousty a kafe a po chvíli jsme už nastupovali do našeho vozítka. Bylo už narvaný turistama - resp. byl to minivan, takže vzadu bylo už asi 10 lidí. Jediná volná místa byla vedle řidiče. Usadili jsme se a vyrazili. Pásy nebyly k dispozici, tak jsme si připadali každých 5 minut jako kamikadze. Ale asi po hodině jsme si na tu jejich zběsilou jízdu v protisměru zvykli a už ji ani nevnímali. Dle itineráře nás dnes čeká 10 hodin jízdy. Jedeme z Yogyakarty až k úpatí Mount Bromo.

9.7.2013 v 1:14 | Karma: 12,15 | Přečteno: 1344x | Diskuse| Cestování

Borobudur a Prambanan - rovníkové památky UNESCO

Ráno jsme vstávali už v 3:30, sbalili si věci a v 4:00 už nás vyzvedával přímo spolumajitel Rumah travel – sympatický Holanďan a jeho zřejmě partnerka z Indonésie, která hovořila anglicky. Za 15 min jsme nabrali ještě jeden pár z Holandska a vyrazili jsme. Většina těchto výletů míří na svítání slunce na Borobudur, nicméně my jsme vyrazili na vyhlídku naproti sopce Merapi. Dorážíme tam asi kolem 5:00. Jsme tam sami, je to taková malá vesnička. Před námi se rozprostírá nádherný pohled do údolí, kde vzadu se tyčí dvě sopky – jedna z nich je Merapi. Pod nimi v mlžném oparu prosvítá džungle.

8.7.2013 v 1:15 | Karma: 9,04 | Přečteno: 573x | Diskuse| Cestování

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Silný vítr komplikuje dopravu. Z Havlíčkova Brodu nejezdí vlaky na dvou tratích

1. května 2024  17:13

Silný vítr potrápil hlavně řidiče na Pardubicku. Z důvodu pádu několika stromů museli policisté...

V O2 areně prochází voda magnetickou rezonancí. Zlepší led pro MS v hokeji

1. května 2024  16:57

Organizátoři se připravují na mistrovství světa v ledním hokeji, nedávno instalovali unikátní...

První máj lákal motorkáře, nehodu na Klatovsku jeden z nich nepřežil

1. května 2024  16:40

Krásné počasí a sváteční volno vytáhly ven motorkáře, jarní vyjížďky měly ale v Plzeňském kraji i...

Práce k lidem patří, hodnotí účastníci první máj. Oslavy zdůrazňují i politici

1. května 2024,  aktualizováno  16:31

Politické strany, hnutí a spolky a jejich příznivci se sešli k oslavám prvního máje. V Praze se...

Chcete, aby vaše děti měli v dospělosti bohatství? Přečtěte si, jak na to!

Správné finanční návyky a dovednosti vznikají právě v dětství. Mnoho dětí je přijímá přirozeně od svých rodičů, kteří jsou pro děti velkým vzorem....

Dočasný světoběžník ... :-)