- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Vltava je v našem hlavním městě na hladině plně vytížená. Omezit svobodné podnikání s turisty na palubách parníků a různých jiných kocábek pochopitelně nelze, ale podle magistrátu je pořád ještě dost místa pod hladinou, a tak se zrodil nápad využít k přepravě osob mezi Zbraslaví a Suchdolem ponorky.
V dnešní moderní době už totiž ponorka nepotřebuje periskop, který by mohl ohrožovat byznys na hladině, a vlastně ani obsluhu. A nebudou tam ani okna, protože to přece každý ví, že Vltava není Rudé moře. Bude to svým způsobem takový podvodní dron s kapacitou cca 20 osob. Omezená přepravní kapacita je dána tím, že nastupovat a vystupovat bude možné pouze jedním otvorem, protože u české ponorky platí, že čím méně otvorů, tím méně možností k zatékání.
Odborná komise ve složení premiér, předseda parlamentu a primátorka hlavního města přidělila výrobu ponorek Kosteleckým uzeninám, protože ty prý mají s podobnými tvary největší zkušenosti.
Pro napojení na systém metra odborníci po dlouhých diskusích vytipovali stanici Vtavská. Na tramvaj budou pasažéři ponorek přestupovat na Výtoni pod železničním mostem a na příměstskou vlakovou dopravu na Smíchovském nádraží.
Bohužel ani ponorky nebudou jezdit na ruzyňské letiště Václava Havla. Poměrně nákladná, ale zato důkladná a precizní studie, zadaná pražským magistrátem, přesvědčivě dokázala, že Vltava kolem letiště neteče.
Dobrou zprávou je, že ponorky budou zajišťovat přepravu v tarifním pásmu P, stejně jako třeba přívozy, a bude v nich platit Lítačka, i když to, hlavně proti proudu, asi nebude žádný fofr.
Další články autora |