Děkujeme za pochopení.
Gaspard
Kupecké počty
Na dojezd 100km je potřeba dobíjet cca 4,5 hodiny při příkonu 3,5 kW. V ČR je registrováno cca 4,4 mil. automobilů. Pokud by denně vyjela pouze 1/4 automobilů s potřebou dobíjení, pak celková roční spotřeba vyšplhá na cca 7TW, což je více jak 10% hrubého výkonu všech našich zdrojů elektřiny. A to nemluvím o potřebě posílení rozvodné soustavy, vybudovaní center s dobíjecími jednotkami a takové maličkosti, že cesta z Prahy do Brna vám zabere 11-12 hodin (9 hodin dobíjení a 2-3 hodiny jízdy)!!!
Nejedlý
Re: Kupecké počty
Já osobně jsem se na díval na parametry Örlikon solar (http://www.zerotracer.com/3.Zerotracer/3.2%20Configuration/os%20racing_configuration_1.html), kde uvádějí dojezd 350 km, plné nabití za 2 hodiny při příkonu 9,9 kW (!), kapacita baterie 18 kWh. Příkon 10 kW, tomu říkám řádný odběratel. Spousta lidí si neuvědomuje, že prostě musím tu energii do baterie nějak dostat, a že se jedná řádově o desítky kWh. Zvláště až se skutečně bude jednat o auta a nikoliv o kapotované motocykly. Navíc už teď se objevují v různých článcích informace o "rychlodobíjecích stanicích", které budou dobíjet elektromobily řádově za desítky minut (!).
Bertiik
Situace je ještě horší!
Ve skutečnosti s vozidly jede kamion Siemens (poháněný samozřejmě naftou) a má na sajtně kromě reklamních letáčků i generátor elektřiny, samozřemě také poháněný naftou. Protože ve většině zemí není jediná dobíjecí stanice, budou se tedy dobíjet natvrdo naftou. Očekávám, že to bude v nějakých 95% všech případů.
Takže ekologický provoz jak noha! Smradu ze spálené nafty nebude málo, ekozátěž na slušné úrovni. Zdroj lze najít přímo u organizátorů: http://www.zero-race.com/en/news/2009/11/03/zero-race-will-get-a-mobile-charging-station/
Blicí smajlík...
Nejedlý
Re: Situace je ještě horší!
Díky za upozornění, na tuto informaci jsem se při psaní článku neproklikal.
Delfínek
Zelene myslenky ...
"... vehementně podporují elektromobily, ale stejně vehementně bojují proti výstavbě elektráren a vedení ..."
Proc stavet nove elektrarny a vedeni, kdyz jsou obrovske moznosti uspor? Nejlevnejsi elektrina je prece ta nevyrobena, tedy usporena. Budovat nova vedeni take neni potreba, protoze decentralizovane zdroje dodavaji v miste spotreby.
Ne, nezblaznil jsem se. Pouze tlumocim co jsem kdy na toto tema slysel a cetl od "zasvecenych".
Nejedlý
Re: Zelene myslenky ...
Ano, máte pravdu, tato argumentace se běžně vyskytuje. Taky jsem vedl v tomto smyslu mnohé marné diskuze. Když jsem se začal konkrétně ptát, jak tedy reálně technicky a ekonomicky smysluplně docílit těch úspor v řádech desítek procent, třeba v průmyslu, tak diskuze začala váznout. Problém je v tom, že např. nesmyslnost tvrzení o nepotřebnosti vedení z důvodu nasazení decentralizovaných zdrojů el. energie vyžaduje alespoň elementární znalosti o fungování elektrizační soustavy, což diskutující neměli, protože třeba vystudovali filozofickou fakultu. Nicméně to jim vůbec nebrání tyto názory (primárně převzaté ze zahraničních zelených příruček - především z DE) dále rozšiřovat. Kdyby třeba tušili, jak centralizovaný systém jsou třeba "Smart Grids", o kterých si také něco přečetli.
Gaspard
Podobný článek o Toyotě Prius
vyšel i na Oslovi. Velmi zajímavé počtení!
- Počet článků 157
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 3028x
Seznam rubrik
Oblíbené knihy
Co právě poslouchám
- Magdalena Kožená: Ah! Mio Cor (Händel Arias)
- Magdalena Kožená: Bach arias
- Jean-Baptist Lully: Te Deum
- Magdalena Kožená: Lamento (Bach family arias)
- Magdalena Kožená: Vivaldi