Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Gaspard

17. 8. 2010 14:05
Kupecké počty

Na dojezd 100km je potřeba dobíjet cca 4,5 hodiny při příkonu 3,5 kW. V ČR je registrováno cca 4,4 mil. automobilů. Pokud by denně vyjela pouze 1/4 automobilů s potřebou dobíjení, pak celková roční spotřeba vyšplhá na cca 7TW, což je více jak 10% hrubého výkonu všech našich zdrojů elektřiny. A to nemluvím o potřebě posílení rozvodné soustavy, vybudovaní center s dobíjecími jednotkami a takové maličkosti, že cesta z Prahy do Brna vám zabere 11-12 hodin (9 hodin dobíjení a 2-3 hodiny jízdy)!!!

0 0
možnosti

Nejedlý

17. 8. 2010 15:59
Re: Kupecké počty

Já osobně jsem se na díval na parametry Örlikon solar (http://www.zerotracer.com/3.Zerotracer/3.2%20Configuration/os%20racing_configuration_1.html), kde uvádějí dojezd 350 km, plné nabití za 2 hodiny při příkonu 9,9 kW (!), kapacita baterie 18 kWh. Příkon 10 kW, tomu říkám řádný odběratel:-). Spousta lidí si neuvědomuje, že prostě musím tu energii do baterie nějak dostat, a že se jedná řádově o desítky kWh. Zvláště až se skutečně bude jednat o auta a nikoliv o kapotované motocykly. Navíc už teď se objevují v různých článcích informace o "rychlodobíjecích stanicích", které budou dobíjet elektromobily řádově za desítky minut (!).

0 0
možnosti

Bertiik

17. 8. 2010 13:43
Situace je ještě horší!

Ve skutečnosti s vozidly jede kamion Siemens (poháněný samozřejmě naftou) a má na sajtně kromě reklamních letáčků i generátor elektřiny, samozřemě také poháněný naftou. Protože ve většině zemí není jediná dobíjecí stanice, budou se tedy dobíjet natvrdo naftou. Očekávám, že to bude v nějakých 95% všech případů.

Takže ekologický provoz jak noha! Smradu ze spálené nafty nebude málo, ekozátěž na slušné úrovni. Zdroj lze najít přímo u organizátorů: http://www.zero-race.com/en/news/2009/11/03/zero-race-will-get-a-mobile-charging-station/

Blicí smajlík...

0 0
možnosti

Nejedlý

17. 8. 2010 16:01
Re: Situace je ještě horší!

Díky za upozornění, na tuto informaci jsem se při psaní článku neproklikal.

0 0
možnosti

Delfínek

17. 8. 2010 12:46
Zelene myslenky ...

"... vehementně podporují elektromobily, ale stejně vehementně bojují proti výstavbě elektráren a vedení ..."

Proc stavet nove elektrarny a vedeni, kdyz jsou obrovske moznosti uspor? Nejlevnejsi elektrina je prece ta nevyrobena, tedy usporena. Budovat nova vedeni take neni potreba, protoze decentralizovane zdroje dodavaji v miste spotreby. 

Ne, nezblaznil jsem se. Pouze tlumocim co jsem kdy na toto tema slysel a cetl od "zasvecenych".

0 0
možnosti

Nejedlý

17. 8. 2010 12:58
Re: Zelene myslenky ...

Ano, máte pravdu, tato argumentace se běžně vyskytuje. Taky jsem vedl v tomto smyslu mnohé marné diskuze:-). Když jsem se začal konkrétně ptát, jak tedy reálně technicky a ekonomicky smysluplně docílit těch úspor v řádech desítek procent, třeba v průmyslu, tak diskuze začala váznout. Problém je v tom, že např. nesmyslnost tvrzení o nepotřebnosti vedení z důvodu nasazení decentralizovaných zdrojů el. energie vyžaduje alespoň elementární znalosti o fungování elektrizační soustavy, což diskutující neměli, protože třeba vystudovali filozofickou fakultu. Nicméně to jim vůbec nebrání tyto názory (primárně převzaté ze zahraničních zelených příruček - především z DE) dále rozšiřovat. Kdyby třeba tušili, jak centralizovaný systém jsou třeba "Smart Grids", o kterých si také něco přečetli:-).

0 0
možnosti

Gaspard

17. 8. 2010 12:27
Podobný článek o Toyotě Prius

vyšel i na Oslovi. Velmi zajímavé počtení!

http://www.osel.cz/index.php?obsah=6&clanek=3503

0 0
možnosti
  • Počet článků 157
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 3028x
Autor je absolvent ČVUT, fakulty elektrotechnické, specializace jaderné elektrárny. Od ukončení studií v r. 1988 pracuje ve společnosti ČEZ a.s., jaderná elektrárna Temelín - v současné době jako manažer útvaru technika, Výstavba jaderných elektráren. Profesně se zabývá elektroenergetikou, zvláště jadernou energetikou. Ačkoliv je technicky vzdělán, zajímá se rovněž o historickou religionistiku (z pohledu ateisty) a cizí jazyky (angličtina, němčina, ruština, francouzština).