Písnička o mašince.
Nedalo mi, abych se nevrátil ke svému včerejšímu článku, kde jsem věc hodnotil z pohledu obyčejného cestujícího, který bere cestu železnicí, jako poslední možnost dostat se z bodu A do bodu B. Chtěl bych se na problém podívat trochu z jiné stránky.
Článek v novinách,"vlaky zrychlí a zdraží", u mne vyvolal opět úsměv na tváři. Těch několik mezinárodních rychlíků, které sice jsou schopny dosáhnout daleko vyšších rychlostí, je stejně omezeno technickým stavem našich železničních tratí. Snad jedině, že někdo přijde s nápadem, vynechat zastávky, čímž se ušetří dobrých dvacet minut. Myslím, že by bylo zajímavé porovnat časy jízdních řádů před sto lety a dnes. Možná bychom se divili, jak malý v tom bude rozdíl. Možná něco se zrychlilo na dopravních koridorech, ale co se týká regionálních tratí, tak si myslím, že se nezměnilo vůbec nic. Vše je limitováno propustností a stavem tratí. Dnes jede rychlík z Liberce do Turnova 38 km, 40 min. osobní 50 min. Z Turnova do Jičína 28km, 55 min. Co myslíte, že se za sto let asi změnilo? Snad jen to, že dneska jezdí některé vlaky skoro prázdné. Už několikrát se mi stalo, že podvečerním vlakem jsem jel sám jako platící cestující, zbývající dva ve voze byli zaměstnanci ČD, vracející se ze služby. To v čem se na těchto tratích jezdí, netřeba popisovat, to je úplně jiná kapitola. V předešlém článku se čtenář ptal, jaké bych navrhoval řešení. Měli jsme a snad jěště máme výborné techniky, kteří jsou schopni navrhnout k výrobě vlaky spolehlivé,rychlé a pohodlné, a hlavně s laciným provozem. Designérská studia se chlubí dokonalými studiemi, co takhle něco líbivého zadat. Co takový elegantní ,tichý vláček s nízkou spotřebou, třeba v barvách toho kterého regionu, který by už svým vzezřením lákal k jíźdě? Kde na to vzít? Vezmeme-li do úvahy, že se blíží prosinec, a jak se říká, parlament bude opět porcovat skoro dvoumiliardového medvěda. Vloni bylo těch miliard tuším šest. Kolik je potřeba na rozjetí fabriky na vlaky, když jsme je dělali? Jedna miliarda,dvě, nebo tři? Při stavu vozového parku ČD, by byla zajištěna výroba na padesát let! Nojo, ale proč je dělat sami? Vezmeme je leasing, že to je dražší, nevadí, hlavně když to hodí balík!Takže, rozporcujeme medvěda na soukromá hřiště a jiné lahůdky nad kterými někdy zůstává rozum stát. Vlk se nažere, koza zůstane celá, hoši nahoře si dají pro všechny případy zlaté padáky, co kdyby, jeden dneska neví! Regionální dráhy budou řvát, že když jim kraje nedají peníze nebudou jezdit, a my cestující se budeme dál vozit ve vlacích připomínajících železniční muzeum!
Člověk se rád sveze historickým vlakem, jenom to nesmí být moc daleko a hlavně denně!
...jede, jede do dáli, veze samý vožralý! Taky si myslíte, že už je to celé ohraná písnička?
Václav Nejedlo
Vánoce, Vánoce přicházejí……
Opět se rozhořela bitva, zda dárky bude nosit Santa, Děda Mráz, nebo Ježíšek. Dnes tomu sice nevěří už ani malé děti kdo vlastně ty dárky nosí, ale pro některé dospělé je to každoroční problém, koho touto čestnou funkcí pověřit.
Václav Nejedlo
Hledáme poklad národa.
Jeden nejčtenější „ nejmenovaný“ bulvární deník, vyhlásil velkou anketu, „ Hledáme poklad národa“.
Václav Nejedlo
Hlava mi to nebere.
Možností je hned několik. Buď jsem natvrdlej, neznalej, nebo je něco jinak, a já o tom nevím.
Václav Nejedlo
Globální oteplování.
Nejsem si docela jist, zda údajné globální oteplování planety mají na svědomí skleníkové plyny, nebo za tím je jiná sexuální orientace některých lidí.
Václav Nejedlo
Chleba.
U snídaně jsem se zamyslel nad zjištěním odborníků, proč klesá u nás spotřeba chleba, a roste spotřeba bílého pečiva.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
Rakouské Zelené do eurovoleb povede mladá aktivistka. Je nezkušená a lže, zní
Lídryně kandidátky rakouské vládní strany Zelení do Evropského parlamentu Lena Schillingová se od...
Nehoda kamionu na osm hodin zastavila provoz na D35 u Olomouce
Kvůli nehodě kamionu byla dnes časně ráno uzavřena dálnice D35 u Olomouce-Nemilan ve směru na...
Na Česko udeří od jihovýchodu bouřky. Hrozí kroupy a také přívalové deště
Přímý přenos Silné bouřky dnes zasáhnou Moravu a jihovýchod Čech, v neděli pak celé Česko, uvedli meteorologové....
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...
- Počet článků 138
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1313x
Přátelé to nepotřebují, a nepřátelé vám stejně nevěří.