Zrušení poplatku za výpis není pro klienty to nejdůležitější

Od listopadu 2009 budou mít klienti nárok na bezplatný výpis z účtu. Bankám to ukládá nový návrh zákona o platebním styku, který vychází z evropské směrnice a postupně ho zavádějí všechny evropské státy.

 

Na první pohled příznivé rozhodnutí, jehož cílem je ochrana spotřebitele ale v důsledku klientům pomoci nemusí. Zrušit tento jednotlivý bankovní poplatek v sobě nese několik rizik:

  • Tento poplatek bankovní klienti příliš neřeší a nestěžují si na něj. Je to jeden z mála poplatků, kde jsou viditelné náklady banky (tisk, poštovné apod.),
  • banky již dnes nabízejí v rámci svých balíčků zasílání výpisu zdarma či jej většinou nezpoplatňují v jeho elektronické podobě,
  • vzhledem k tomu, že banka bude mít povinnost nabídnout klientům alespoň jeden druh zasílání výpisu zdarma, což se již dnes většinou děje, pro cílovou skupinu klientů (ti, kteří nevyužívají internet) se tedy pravděpodobně stejně nic nezmění,
  • hrozí, že banky náklady promítnou někde jinde a tím ještě více znepřehlední i tak komplikované sazebníky.

Jde o krátkodobě efektní, ale dlouhodobě neefektivní a nekoncepční řešení. Pozitivem je vyvolání mediální diskuse o tématu bankovních poplatků, která bude prospěšnější než samotné zrušení tohoto poplatku.

Autor: Patrik Nacher | pátek 3.7.2009 12:29 | karma článku: 13,32 | přečteno: 1196x