- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Zajímavá je specifikace obou skupin. K příznivcům se hlásí někteří vlivní politici, či firmy generující zisky z dopravy, z vodních investic, nebo jejich lobisté. Mezi odpůrce patří nejen osoby citlivější na životní prostředí, ale i dopravní experti mající k dispozici komplexní data k uvedené problematice. A kde je veřejnost? Ať na té, či oné straně, přísluší jí poskytnout jasné informace bez vytáček, nebo vedlejší manipulace.
Příjezdu nákladní lodě do přístavu Pardubice by nutně museli předcházet obrovské investice. Prohrábky koryt, navýšení mostů, instalace dalb, rekonstrukce a výstavba zdymadel, přístavů a logistických napojení k nim. To vše v době hrozící ekonomické krize a připravovaných úsporných opatření. Branou pro rejdaře je největší investice na české straně – jez u Děčína. Odborníci chápou význam navýšení hladiny pro naši plavbu, přesto s investicí 6 miliard nelze souhlasit.
K úpravám Labe poblíž hranic je potřebné vyjádření německé strany, a to je zamítavé. Když kontrolní úřady našich sousedů sledovaly rostoucí dotace státu do Labské dopravy, zjistily pokles objemu přepravy a zneužívání peněz přepravou kamionovou. To přímo koresponduje s posledním rozhodnutím německého ministra dopravy, zařadit horní tok do páté – nejhorší skupiny. Znamená to omezení využití z Magdeburgu až k hranici, zastavení dalšího rozvoje plavby a skartace prostředků na údržbu.
Uvedené skutečnosti neznamenají, že odpůrci zplavnění Labe, odpůrci výstavby vodního stupně Přelouč vítězí. Na jejich straně je rozhodnutí Nejvyššího správního soudu v Brně z 19. 1. 2012. Původní stavební řízení bylo sice zastaveno, stavební úřad v Přelouči však připravuje řízení nové opět z podnětu Ředitelství vodních cest. Ti mluví o změnách a ústupcích ekologům. Při studiu podkladů se kromě hezčích obalů žádné změny nenašli.
Další články autora |