Děkujeme za pochopení.
P12a86v15e16l 47K81u83r62a72l
V první řadě je si třeba definovat výsledek který od škol vlastně chceme.
Dělat reformu bez toho aby jsme měli zcela exaktně definováno jakého výsledku má dosahovat základní škola, průmyslovka/gymnázium...
O40n75d25ř43e97j 16Š31i54n25d73l49e22r
Přinejmenším s první částí vašeho článbu bezezbytku souhlasím. ZŠ a SŠ ze mne v první řadě vytloukla jakoukoli chuť učit se, téměř uspěla v tom mě vycepovat do naprosté otupělsoti a apatie a spolu s rodinou mi navalila do hlavy hromadu dysfunkčního bullshitu, kterého se musím nyní pracně a bolestivě zbavovat. Za mě
L41e49o35n50t89ý16n75a 57C64h37v88á18t34a32l95o90v44á
Nabízí se ještě jedna reforma, která by mohla přinést ovoce, totiž zrušit povinnou školní docházku. Ať do školy chodí jen ten, kdo tam skutečně chodit chce, případně koho rodiče dokážou přesvědčit, že tam chodit má, pro ostatní je to jen ztráta času. Na jedné straně by to nutilo školy získávat si "klienty", na druhé straně by odpadla nechuť chodit tam, protože musím a rodiče může stihnout trest.
J67a15r14o74m97í71r 83F65a82j56k43u87s 37(33S98t62.70)
Ono je napřed třeba jasně definovat, co má umět člověk po absolvování každého stupně vzdělávacího cyklu. Obávám se, že škola nebude nikdy pro školáky a studenty jen jakousi „juchandou", bohužel tam vždy bude muset být jakýsi prvek nutící k určitým výkonům, a to je ta krajně nepopulární věc. Myšlení prostě bolí, stále opakující se snahy učinit tuto bolest radostí, se jaksi míjejí účinkem. Pominu základní školu a přejdu na střední, k těm pedagogům, které jsem měl tenkrát nejméně rád, neb nutili mou línou mysl k činnosti. Těm jsem byl později velmi vděčný za všechno další, jen díky nim pro mne nebyla matematika a fyzika na VŠ žádný velký problém.
Co tím chci říci, zázračné metody výuky neexistují, jsou jen lepší a horší učitelé, taktéž i lepší a horší žáci, všichni autoři reforem školství se neustále snaží objevovat perpetum mobile, prostě jak něco naučit žáky, kteří se to naučit nechtějí, případně na to nemají. U těch, kteří nechtějí, tam se může ledacos podařit, lépe je motivovat, ale to je vše.
F47r78a65n56t74i18š15e17k 88K51š66í89r
Díky za článek. Ještě bych chtěl doplnit informaci o svobodném vzdělání školami typu Sudbury Valey, které vycházejí z již vámi citovaného Summerhilu.
J21a11n 25B85í86l19e69k
Já jsem tedy zatím od 90. roku nezaznamenal ve školství nic jiného, než že reforma probíhá neustále a lepší výsledek nebo její ukončení se ne a ne objevit.
O73l24g69a 64P68a66v42l72í86k29o41v38á
Jde nějak zreformovat lidi? Od nich se přece odvíjí, zda je škola pro děti zajímavá nebo je pro ně postrachem. Zkuste napřed nějak zmutovat vyučující, pak půjde všechno samo
J47a86r52o40m43í68r 58F10a95j85k56u14s 93(54S80t41.57)
Samo nejde bohužel nic!
- Počet článků 51
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1974x
Žijeme ve světě, který stále balancuje na ostří nesvobody. Svoboda a neohroženost začíná až tehdy, když se zbavíme všech drobných i velkých strachů. Pak nás nemůžou zotročit ani vnější okolnosti. Mým přáním je, abychom byli všichni skutečně svobodní. www.mirekvojacek.cz