To kvôli Vám.
Desetiprocentní tolerance je pro nás důležitá. Je to hranice. Jestli bude hůř, musíme realizovat ještě více úsporných opatření. Je ale ještě kam? Zastavili jsme všechny nové projekty. Pozastavili jsme vše, co nepřináší okamžitý zisk, šetříme, kde to jen jde …
Dalo by se říct, že je to tedy OK – když dokážeme odhadnout, jak to bude špatné a máme na to firmu připravenou. Opak je však pravdou. Když máte přátele na přístrojích a umírají vám blízcí známí na/s Covidem, odsunuje důležitost chodu firmy trošku stranou.
Vkládá se otázka proč.
Trošku nás nadzvedla premiérova slova – že je to vlastně kvůli nám. Kvůli tomu, že se moc sdružujeme, málo se chráníme, jsme příliš mobilní. Blbost. Děláme, co můžeme, abychom jako firma přežili. Udělali jsme na firmě mnoho opatření. Děláme z domu, prakticky se nepotkáváme. Na servis k našim zákazníkům ale jet musíme. Denně pět až deset návštěv. Školy, malé firmy, domovy důchodců, nadnárodní společnosti, OSVČ … naši servisní technici mají denně tolik kontaktů, že je vlastně zázrak, že všichni drží.
Trošku však máme obavy z dalšího vývoje. Naše predikce byla 400.000 naočkovaných ke konci tohoto týdne – realita však bude kolik? Čtyřicet tisíc? – desetina toho s čím počítá náš odhad? Co to udělá s dlouhodobým výhledem a číslem T?
A ujištění hlavní hygieničky ČR o tom, že kapacity krematorií v ČR jsou dostatečné - je to opravdu realita, nejsme v nějakém MATRIXU? Fakt to myslí vážně a nemá na starost něco důležitějšího - co by snížilo dopady koronaviru?
Zajímalo by mne, kdy si vláda stoupne za ten jejich pultík a řekne: „Sorry jako, TO KVÔLI NÁM. To MY to tady ŘÍDÍME ÚPLNĚ BLBĚ. Řídíme to tak, že jsme nejhorší. TO KVÔLI NÁM je v nemocnicích tolik lidí. TO KVÔLI NÁM je tolik úmrtí na Covid. TO KVÔLI NÁM sorry jako …“
Lojza celou dobu porady mlčel, jako by byl duchem nepřítomen - až najednou se mu zeširoka otevřely oči, zhluboka se nadech a ... „Oni nám to dělají naschvál!“
„Není přece možné, abychom byli nejhorší na světě jenom tak. Když si vezmeme třeba pokusy s „burzovní opicí“ – i když rozhodujete zcela náhodně, nikdy nejste nejhorší. Být nejhorší, to se musí umět.“
A Lojza mudroval dál. „Komu to vlastně pomůže, když tady máme tu pandemii? Kdo z toho má nějaký prospěch, že to tady nefunguje?“
A možná má pravdu, není to jednoduché věci dělat úplně nejhůř, na to člověk musí mít praxi a musí to prostě umět. Popisoval jsem to v některém z předchozích článků o elektromobilitě – jak dělat elektromobilitu úplně nejhůř – a vida, je to na stejném principu. (Odkaz ZDE)
Lojza to trefil na hřebíček. Řekl jinými slovy to, co už kdysi náš firemní šaman, když jsem se ho ptal na těžké situace při rozhodování. Jsou situace, které jsou nepřehledné, jeden říká to a druhý ono. Tvoří se skupiny, které „bojují“ proti sobě místo toho, aby táhly za jeden provaz. Kde tady hledat pravdu a správná řešení?
Šamanova slova byla: „Sleduj tok peněz, ten tě dovede k příčině.“
A teď tedy jak odpovědět na otázku, kdo z toho, co se tady děje, má vlastně prospěch. Kdo z té mizérie má finanční profit? Kde je ta příčina, kvůli které to dělají schválně nejhůř?
Z čeho vychází naše odhady a výpočty? ZDE
Čísla a grafy. ZDE
Zdroje:
https://www.idnes.cz/finance/investovani/opicka-byla-na-burze-uspesnejsi-nez-renomovane-investicni-fondy.A100125_152205_inv_hru
Mirek Matyáš
Komunitní energetika se plíží
V roce 2024 nás čeká velká změna na trhu s energiemi a s elektřinou zvlášť. Je to jako vždy, někomu energie zdraží, někomu zlevní. Záleží na každém, jak se ke změně postaví.
Mirek Matyáš
Moje osobní válka je reakcí na komedii kolem Ukrajiny
Jakkoliv je situace uvnitř Ukrajiny šílená tragédie, kolem to už tak nevypadá. Komedií jsou reakce mnohých ostatních zemí.
Mirek Matyáš
Jak jsem nekoupil fotovoltaickou elektrárnu
Jestliže chápete elektromobilitu jako soubor technologií využívajících elektrickou energii, tak fotovoltaická elektrárna sem bezpochyby patří.
Mirek Matyáš
Mám ho … ale dalo to fušku
Proběhla spousta událostí, o kterých jsem chtěl psát. Setkání EV v Pelhřimově, Brněnský elektročtvrtek, závod elektrovozů, e-Salon, setkání blogerů ... Jedna událost ale trumfla vše. Mám ho – konečně.
Mirek Matyáš
Zvracející Ostravačky
Je skvělé jezdit elektromobilem, ale proč to EU chce po všech? Proč si každý nemůže koupit to, co chce? Je to kvůli tomu, abychom dýchali čistší vzduch, nebo spíš chce EU zničit náš automobilový průmysl?
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Putinova časovaná bomba. Kadyrov umírá, rozjíždí se krvavý boj o trůny
Premium Ramzan Kadyrov ještě dýchá, v Čečensku se však už začíná hledat jeho nástupce. Naznačují to i...
Řekni, kde ti muži z Gazy jsou. Otazníky ohledně obětí: násobně více dětí a žen
Premium V Gaze je problém, na který upozorňovala už Marlene Dietrichová. Teď si s ní notují demografové a...
Češi umějí vyrobit řadu vojenských dronů. Ale armáda o ně nestojí
Premium Letecká výroba byla v České republice vždy na špičkové úrovni. Menší dopravní letouny, ultralighty,...
Gruzínská prezidentka vetovala „ruský“ zákon. Jde do boje s vládou
Gruzínská prezidentka Salome Zurabišviliová podle tiskových agentur vetovala kontroverzní zákon o...
Izraelský válečný kabinet se bortí. Ganc označil Netanjahuovy plány za fanatické
Člen izraelského válečného kabinetu Benny Ganc v sobotu řekl, že jeho strana přestane podporovat...
- Počet článků 93
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 1166x
Na služebních cestách najeto přes 150.000 elektrických km.
Elektromobil vnímám jako TŘEŠNIČKU na dortu elektromobility - té se věnuji v projektu www.mala-elektromobilita.cz