Pour Féliciter – aneb co nás nemine v následujícím čase

Milí kolegové, vážení zákazníci, odvážní blogeři … přeji Vám hodně štěstí a zdraví … to ostatní přijde samo ... tak jako ta elektromobilita.

E-kolegové neustále dotírají – kdy zveřejním, co bude … jak to vidím … kdy konečně ta elektromobilita propukne. Kdy budou nabíječky běžně dostupné a kdy bude levné rychlonabíjení.

Pro nedočkavce jen ve zkratce:

Kdy ta elektromobilita už konečně propukne – už propukla (i když ten správný rok bude až 2020).

Kdy budou nabíječky běžně dostupné  - za čtyři roky.

Kdy bude levné rychlonabíjení – už bylo, ta doba je už nenávratně pryč. Dnes se nejeden elektromobilista děsí faktur, které jim chodí za nabíjení a ptají se, proč jsou penalizování za to, že se snaží jezdit ekologicky. Někteří tak platí i 21 Kč za jednu kilowatthodinu - to je zhruba 10 x více než za co lze nabíjet doma. Cena 45.000 Kč za jednu kilowatthodinu (jak jsem psal ZDE) je opravdu extrém.

Na nabíjení v některých sítích rychlonabíječek bude nutno v roce 2019 nahlížet jako na nutné zlo a nesmírný luxus - zvlášť od dubna 2019, kdy už bude zpoplatněno téměř vše.

Dostupné nabíjení bude až za takové čtyři roky – poté co začnou stavět rychlonabíječky i menší soukromníci a budou rychlonabíjení podporovat FV systémy.

A jaký bude vývoj elektromobility? Elektromobilitu v ČR je vhodné chápat jako možnost žít zdravěji a přitom levněji – jestliže využijete její potenciál a spojíte výhody. Domácí fotovoltaická elektrárna, domácí bateriové úložiště a elektromobil mohou skvěle spolupracovat a navzájem se doplňovat. Lze tak využít potenciálu, který naše země nabízí. 

Jak bude narůstat počet elektromobilů na našich silnicích/parkovištích? Připravil jsem malý graf.

Nárůst počtu elektromobilů v ČR - odhad

Tento graf vychází ze zkušeností ze zahraničí, bere v potaz možnosti v ČR a taky to, co od nás očekává EU.

Jako největší brzdu vidím nedostatek elektromobilů na trhu a tedy neochotu dodavatele snižovat cenu.

Jaké nové typy elektromobilů budeme moci pořídit na Evropském a pravděpodobně i na našem trhu v roce 2019?

Audi e-tron (95 kWh), BMW i3 (42 kWh), Kia Niro EV (39/64 kWh), Mercedes-Benz EQC (?), Mini electric (42 kWh ?), Nissan Leaf (60 kWh), Peugeot 208 electrique (?), Porsche Taycan (?), Sion (35 kWh), Škoda Citygo–e (37 kWh), Tesla 3 (50 kWh), Volvo all-electric XC40 (?), VW e-UP!? new (37 kWh), VW I.D. (NEO) (48/52/62 kWh)  

Tyto informace berte s rezervou, něco je již oficiální, něco se povídalo na srazech elektromobilistů a něco se pouze naznačovalo (možná se před koncem roku 2019 objeví první kusy e.Go).

Uvidíme, v každém případě nabídka dosažitelných modelů u elektromobilů bude oproti minulému roku (2018) minimálně dvojnásobná. Koncem roku 2023 by tak mělo být 20% nově registrovaných osobních vozů v ČR právě elektromobilů. 

Jak říkám – už to začalo.

Máte snad jiný názor?

Autor: Mirek Matyáš | středa 2.1.2019 9:01 | karma článku: 17,78 | přečteno: 849x
  • Další články autora

Mirek Matyáš

Mám ho … ale dalo to fušku

30.11.2021 v 10:01 | Karma: 19,18

Mirek Matyáš

Zvracející Ostravačky

7.10.2021 v 7:00 | Karma: 13,07