Praha má zbytečných 200 miliard, tvrdí Adam Scheinherr
IPR v Praze vypracoval asi před deseti léty v rámci Metropolitního plánu návrh tramvajového okruhu Kobylisy-Nádraží Podbaba- Dejvická-Hradčanská-Malostranská-Anděl-Smíchovské nádraží- Budějovická- Eden- Palmovka-Kobylisy. Tento okruh má za cíl odlehčit přetíženým tramvajovým tratím v centru města, propojit napřímo velké městské části, dopravně zatraktivnit širší centrum a propojit radiální tramvajové tratě, aby se mohlo cestovat pohodlně bez přestupu.
Náměstkovi pro dopravu Adamovi Scheinherrovi se to zdálo být moc laciné, proto práce na přípravě tohoto okruhu zastavil (zejména klíčových tratí Bystřická-Dvorce a Bohnice-Podbaba) a rozhodl se tramvajový okruh nahradit dvacetkrát dražší okružní linkou metra, protože má za to, že Praha má zbytečných 200 miliard. Aby podpořil metro a snížil kapacitu tramvajové dopravy, rozhodl o zkracování tramvajových nástupišt na 35m (dříve 65m).
Praha se snaží rozestavět linku metra D (ale stále nemá vykoupené pozemky pro první samostatně provozuschopný úsek na Nové Dvory), která město vyjde na 120 miliard (16 stanic). S okružní linkou tedy dohromady 320 miliard. Kde je Praha vezme? Opravdu není možné peníze utratit lépe? Praha nechce dostavět Městský okruh a radiály, nepotřebuje investovat do zdravotnictví, nepotřebuje investovat do škol, domovů důchodců? Demografické křivka nám říká, že po roce 2030 ze zvýší počet lidí, kteří budou potřebovat zdravotní a sociální péči. Sníží se podíl ekonomicky aktivního obyvatelstva a tedy i daňové výnosy. Opravdu je potřeba postavit metro za 320 miliard?
Pokud by město bylo schopno vyčlenit na dopravní rozvojové investice 7 miliard ročně (cena nové nemocnice), výstavba takového metra by trvala 45 let, tedy do roku 2067. Městský okruh by se do té doby nedostavěl, nepostavily by se radiály (a pokud se ty nepostaví, bude to kolem Městského okruhu vypadat v lepším případě jako ve Svatovítské). Na navýšení kapacity kroužků pro děti se peněz nedostává už dnes. Pokud by se hned po letošních volbách obnovily práce na přípravě tramvajového okruhu, mohl by jezdit kompletně do roku 2035 a výstavbu nové nemocnice, domovů důchodců, Městského okruhu a radiál by nijak neomezil. Jezdil by určitě dříve, než kompletní (16 stanic) metro D. A stálo by to v maximu několik set milionů za rok. O řád níž, než metro.
Tramvajová doprava prožívá ve světě renesanci a to nejen proto, že je investičně levnější než metro. Pohyblivost lidí se snižuje. A v metru se člověk moc nachodí. Na kratší vzdálenosti je tramvaj rychlejší než metro. Moderní tramvaje jsou i maximální rychlosti konkurencenschopné, třeba v Ostravě běžně jezdí 80km/h, stejně jako metro. Svět jde cestou prodlužování tramvajových souprav, maximální délka soupravy 31 metrů (Praha) už je spíš vyjímkou, běžná je délka tramvajových souprav je 40-60m (např. Brno, Plzeň, Budapešť, Paříž, Berlín, Londýn, Drážďany). Tomu odpovídá i pohodlí a přepravní kapacita. Dvě tramvajové tratě odvezou stejný počet cestujících, jako metro, ale dohromady stojí mnohem míň peněz a obslouží dvojnásobné území.
Až budete staří a nemocní, chcete se místo hospitalizace radši projet metrem? Chcete ještě 45 let poskakovat v automobilových zácpách a marně čekat na dokončení Městského okruhu?
Michal Štěpán
„Chceme spolu se STANem pokračovat v tunelování Prahy“, říká Jan Čižinský
Když přijdete do restaurace a dostanete jídelní lístek, tak jsou většinou na pravé straně ceny, takže si můžete spočítat, kolik Vás to bude stát.Volební programy, které politické strany zveřejnily, tam ale ceny nemají.
Michal Štěpán
Matej Augustín členem představenstva a 14 miliard fuč- 19.prosince 2019 v DPP
Matej Augustín byl ke dni 19.prosince 2019 prohlásován do funkce člena představenstva DPP třemi hlasy Prahy sobě Jana Čižinského, dvěma hlasy STAN, dvěma hlasy TOP09 a jedním hlasem Federace profesních odborů.
Michal Štěpán
Zloděj volá: "Chyťte zloděje!"
Tak jsem se dočetl,že detektivové tvrdí,že M.Augustina do přestavenstva DPP dosadil M. Redl.Detektivové u toho nebyli,ale já ano.M.Augustina do vedení DPP dosadili A.Scheinherr,P.Vyhnánek, P.Hlubuček,T.Mikeska,M.Doležal a J.Marek.
Michal Štěpán
Dopravní peklo v Praze
Když se ujal funkce náměstka pro dopravu v Praze Petr Dolínek, všichni jsme měli pocit, že horší už to nemůže být. Adam Scheinherr (Praha sobě) nás přesvědčil o tom, že žádný limit není nepřekonatelný.
Michal Štěpán
Couvající autobus za 9 miliard
Zatímco Adam Vojtěch se snaží neustále omezovat shromažďování lidí, aby se nakažlivé nemoci nešířily, svého času nesnesl ani dva lidi na tenisu nebo badmintonu, jeho stájový kolega Karel Havlíček se rozhodl jít opačným směrem.
Další články autora |
Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili
Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...
Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce
Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...
Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini
Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...
Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru
Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...
Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma
Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...
ANALÝZA: Válečný kabinet se sype kvůli zájmům Netanjahua
Premium Od spolupracovnice MF DNES v Izraeli Po protestu ministra obrany se přidal i člen válečného kabinetu Benjamin Ganc. Chtějí od Netanjahua...
Rušte dětská lůžka, vybízí pojišťovna špitály. Ve hře jsou denní stacionáře
Premium Pediatrů je málo, dětských oddělení moc a ne všechna využita. Všeobecná zdravotní pojišťovna (VZP)...
Vrtulník íránského prezidenta havaroval v mlze, záchranáři po něm pátrají
Aktualizujeme Na severozápadě Íránu pokračuje rozsáhlá záchranná operace poté, co zde zmizel vrtulník s íránským...
V Maďarsku havaroval na Dunaji motorový člun. Dva lidé zemřeli, pět se pohřešuje
Dva lidé zemřeli při lodní nehodě na řece Dunaj severně od maďarské metropole Budapešti, uvedla v...
- Počet článků 22
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2254x