- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Poznali jste? Nový lidový automobil, který měl uspokojit pracující třídu. Z výrobní linky v německém Cvikově jich vyjelo více než 3 000 000.
“Trabi”, dnes už veterán, se kterým se jezdí kolem světa i závodí. Má své přezdívky. Pryskyřičník pádivý, bakeliťák, BMV (bakelitové motorové vozidlo), rozzuřený vysavač. Má své fanoušky i odpůrce, kluby i muzea. Býval vytouženým vozidlem, ale i zatracovaným a posmívaným “trábošem”, o kterém se vtipkovalo…
Co je největším přáním majitele Trabantu? Dostat pokutu za překročenou rychlost.
Co se stane s Trabantem, když se nabourá? Vznikne tisíc trsátek.
Kdy jede Trabant nejrychleji? Když ho odtahují.
Kamarád je už desítky let jedním z největších fandů Trabantů u nás. V motolském Trabantmuzeu mají jeho fotografii 30x50cm z roku 1987 v závodnickém Trabantu “v plné rychlosti”. Nejstarší vystavený exponát v muzeu je z roku 1961, kamarád vlastní o rok starší vůz. V garáži má nyní dva, věnuje jim svou lásku, čas i prostředky. Pomalu, pečlivě a s mimořádným úsilím je doslova lepí dohromady, některé díly sežene, jiné upraví, ale některé kousky musí vyrobit. O přízeň a čas se jeho Trabanti musí dělit jen s kamarádovou manželkou. Ona je ale také fanynkou, dlouhá léta s manželem závodila. Společně vzpomínají na chvilky slávy, stupně vítězů, autogramiády… Když jeli poslední Rally, loučili se v nabitém sále, plném závodníků z celé Evropy.
Stále spolu jezdí na srazy podobně "postižených" Trendy je mít na sobě dederonovou košili, tesilky, páskové, nejlépe sešlapané sandály. A přes rameno fotoaparát Čajku nebo Praktiku. Pokud z kufru dobového auta ještě vytáhnou kempový nábytek a křesílka z plachtovinovým pruhovaným potahem, tak jsou opravdu IN. Retro letí.
O tom všem bude kniha, zatím je prý hotová první část z plánované trilogie.
Další články autora |
Nová Pec - Nové Chalupy, okres Prachatice
4 440 000 Kč