- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ti lidé se mají nějak ne úplně nejlépe, chtějí to změnit, ale nemají nejmenší tušení, jak toho dosáhnout. Jinými slovy nejsou na život v současném světě připraveni, přestože do školy, která je měla na život připravit, chodili.
Z Čech by bylo snadné najít viníka v komunismu, ale ukazuje se, že podobné selhání vzdělávací soustavy postihlo celý západní svět (čímž neříkám, že zbytek světa je na tom lépe, ale netřeba se s ním teď zabývat). Svět se podstatně proměnil, přibylo procesů, které je potřeba pochopit, ale to neznamená, že předtím vzdělávací systémy fungovaly správně a stačí je pouze trochu přizpůsobit. Osobně se domnívám, že fungovaly vždy mizerně, jen to ve světě, který byl pomalejší a méně konkurenční, nezpůsobovalo lidem takovou nevýhodu.
Klíčové znalosti o tom, jak svět funguje, by měl mít každý, pokud nemají existovat vyloučené skupiny obyvatel. Každý by měl mít ekonomickou gramotnost (to není schopnost (jen) spočítat si úroky, ale především pochopení, jak vzniká bohatství a jaký má pro něj význam čas). Každý by měl mít nějakou základní znalost systému práva, vlastnických a smluvních vztahů. Každý by měl být schopen vyhledávat, zpracovávat a používat informace. A každý by měl umět perfektně anglicky. A to musí být prosím výstup základní školy, ne školy střední nebo vysoké.
Bylo by bývalo pochopitelné, že třeba postrádá tyto znalosti starší generace, alarmující je, že je nemá generace mladých, často i vysokoškolsky vzdělaných lidí. To je problém zejména jižních států Evropy.
Vzpomínám si na to, jak podrobně jsme na gymnáziu probírali Ústavu a trestní zákoník a zbylý systém práva jen zběžně. S takovýmto profilem jste lépe připraveni na kariéru kriminálníka než na kariéru pracujícího člověka, protože povědomí o pracovním právu je minimální. A přes veškerý mediální obraz země se domnívám, že ČR má mít zdroj konkurenceschopnosti ve své pracovní síle, nikoliv ve svých zlodějích.
Pokud se podstatné věci pro život, které by měl znát každý, učím na střední/vysoké škole nebo dokonce úplně mimo vzdělávací soustavu, pak je něco špatně.
Pokud hledáme nejdůležitější reformu veřejného sektoru, je potřeba začínat základním školstvím. Nebude-li schopné připravit lidi na život v globálním světě, neexistuje žádné řešení veřejného sektoru, které by stabilně fungovalo, aniž by zahubilo svobodu.
Čtěte také:
http://martinprochazka.blog.idnes.cz/c/226421/Nechci-statem-organizovany-duchodovy-system.html
http://martinprochazka.blog.idnes.cz/c/225564/Projev-danoveho-poplatnika-k-poslanecke-snemovne.html
Spinelli Group je iniciativa poslanců EP a občanů EU na podporu federalizace, ke které se můžete připojit:
http://www.spinelligroup.eu/manifesto
Na závěr facebookové stránky, na kterých můžete podpořit jejich myšlenku tlačítkem "to se mi líbí":
http://www.facebook.com/pages/Manifest-skute%C4%8Dn%C3%A9-pravice/129871750428882?sk=infoZde se můžete vyjádřit k tomu, že se pravicová vláda nechová zrovna jako pravicová.
http://www.facebook.com/pages/Vra%C5%A5te-n%C3%A1m-na%C5%A1e-pen%C3%ADze/187121848029500?sk=info Zde je myšlenka, že obce by měly peníze, které možná obdrží z nového RUD, raději rozdat svým občanům, než aby se je naučily utrácet.
http://www.facebook.com/pages/Chceme-vy%C5%A1%C5%A1%C3%AD-rychlostn%C3%AD-limity/145327858865037?sk=info Požadavek na dekriminalizaci většiny řidičů, tedy navýšení obecných rychlostních limitů na dálnici a mimo obec.
Další články autora |
Vybrali jsme 40 maminek malých chlapců a děvčátek starších 6 měsíců, které se svými dětmi testovaly jedinečné dudlíky MAM Perfect. Ty se vyznačují...