Restituce,znovuzáminka k pronásledování církve?

Tak se nám v poslední době objevilo nějak moc „odborníků“ na církevní restituce. Žaloby lítají, komunisté, kteří církvím zabavili po roce únoru 1948 majetek, mají najednou plnou pusu spravedlnosti a kárají křesťany, že by měli myslet spíše na evangelium, než na majetky. Socialisté pro změnu ústy některých představitelů tvrdí, že církev majetky nikdy nevlastnila a proto by neměla mít na nic nárok.

 Co se týče českých medii, ta jsou na tom podobně.  Na jednu stranu církev neměla nikdy majetek a na druhou stranu se k němu dostala za pomocí desátků, upalování čarodějnic. Jednou vlastnila jen budovy, ale pozemky jí byly propůjčeny, jindy jí zase bylo propůjčeno vše. Pak se zase dozvíme, že církvi zabavil majetky Josef II., abychom se následně dozvěděli, že majetky byly zabaveny pozemkovou reformou za První republiky a pozemkovou reformou v roce 1947, aby následně nějaký myslitel došel k názoru, že církev sice majetky vlastnila, ale protože není jasné jaké, tak by se vydával majetek, který církvi nikdy nepatřil a dojde k další nespravedlnosti. Někteří dokonce prohlašují, že majetek bude vyveden do Vatikánu.

Je docela zábavná představa, jak na Svatopetrském náměstí sbor kardinálu s papežem v čele obhospodařuje české pole a lesy.  Hodně příjemné by tam bylo vidět kardinála Schönborna s motyčkou v ruce. Aspoň by neměl čas na balónkové mše.

 Pominu otázku oprávněnosti církevních restitucí. Kdo si chce najít pravdu, tak si jí najde. Více mě, však zaráží až skoro fanatická nenávist, když se jedná o církev.  Snahou zatlačit církev na okraj společnosti, vytěsnit jí ze společného prostoru.  V jednom příspěvku jsem dokonce četl, že církev nemá dělat charitu, že si osobuje to, co patří státu.  Tedy to, co, přes osobní nevraživost na církvi obdivoval Marcus Aurelius.

 Takže se v souvislosti s restitucemi dozvíme, že církev je zodpovědná za všechno zlo na světě. Někdy mám pocit, že to nebyl Herodes, ale církev, která vyvraždila všechny novorozence v Betlémě.  Církev může za to, že se šíří AIDS, dokonce i za hladomor. V obojím případě je na vině neústupnost církve v otázce používání kondomů.  Pročpak jím to vadí, když tohle se týká církevních oveček?  Osobně jsem to nikdy nepochopil.

 Církev nemá právo vyučovat. Prý tak dochází k indoktrinaci a hned se dozvíme, jak církev bránila vzdělávání. Jo, vzdělání nastalo, až s dobou Osvícenců a zavedením povinné školní docházky. Kde se ovšem ti osvícenci a vzdělanci vzali, když do státního školství zde bylo jen církevní, to je také záhadou.  Asi spadli z Paroubkova Marsu direkt a ve stejný čas na všechny evropské panovnické dvory.  Abych nekřivdil, tak jsem v jedné diskuzi četl názor, že snad církev trochu měla podíl na vzdělání, i když prý to bylo díky lidem, kteří církevní dogmata nebrali vážně.

 Opět se vytahuje osvícenská lež, jak církev bránila pokroku a upálila Bruna, za to, že učil, že se Země pohybuje kolem Slunce.  Jednou dokonce jeden bloger na iDnes takhle nechal upálit i Galilea.  Člověk by nad tím mohl mávnout rukou a zasmát se. Kdyby. Kdyby tyto názory nedocházely tolik pochopení a sluchu podstatné části naší populace. Pak není divu, že jeden učitel dějepisu z nejmenované školy v našem městě vyučuje stejné pohádky, jaké jsou pronášeny v tisku a na blozích. On nejenže tak vyučuje, ale na základě onoho je velkým odpůrcem církve.  Jestli tak, jak učí o církvi, učí i o jiných věcech, tak není divu, že dnešní děti si myslím, že 28.9 se upálil Jan Palach, jak bylo možné číst v jedné anketě.

 Beru, že restituce církevního majetku v zemi, která je hrdá na to, že je nejvíce ateistická na světě (ovšem kde se točí desítky milionu v horoskopech, věštění z karet apod.), nebudou přijata příznivě. Nehledě na to, že ne každému je možné se zavděčit, ale argumentovat, že 80% lidí je proti, je opravdu ukázkou demagogie, kdy vox populi , má větší váhu, než právo a právní řád. Ještě komu těch 80% odpůrců vyhovuje, a kdo si je tady tvoří, že?

 Jenže, jak jsem již předeslal. Restituce církevního majetku je jen zástupným problémem. Tím hlavním smyslem je umlčet církev, zastrašit její věřící. Vyvolat k církvi nenávist.  Což však není překvapující.

 Nenávidí-li vás svět, vězte, že mě nenáviděl dříve než vás. Kdybyste náleželi světu, svět by miloval to, co je jeho. Protože však nejste ze světa, ale já jsem vás ze světa vyvolil, proto vás svět nenávidí. Vzpomeňte si na slovo, které jsem vám řekl: Sluha není nad svého pána. Jestliže pronásledovali mne, i vás budou pronásledovat – jestliže mé slovo zachovali, i vaše zachovají. Ale to vše vám učiní pro mé jméno, poněvadž neznají toho, který mě poslal. Kdybych byl nepřišel a nemluvil k nim, byli by bez hříchu. Nyní však nemají výmluvu pro svůj hřích. Kdo nenávidí mne, nenávidí i mého Otce. (Jan 18-23)

Vyšlo na autorově blogu cristiada.cz

Autor: Martin Kavka | pondělí 26.11.2012 19:46 | karma článku: 24,92 | přečteno: 1315x